انشا درباره ضرب المثل آدمی نان خورد از دولت یاد صفحه 26 کتاب نگارش 3 پایه دوازدهم

انشا صفحه ۲۶ و ۲۷ کتاب نگارش 3 پایه دوازدهم درباره گسترش ضرب المثل آدمی نان خورد از دولت یاد مثل نویسی برای پایه کلاس دوازدهم تجربی ریاضی انسانی فنی حرفه ای از سایت نکس لود دریافت کنید.

انشا درباره آدمی نان خورد از دولت یاد

گسترش ضرب المثل آدمی نان خورد از دولت یاد

با سلام خدمت همه دانشجویانی که دوازدهمین و دنبال جواب این انشایی زیبا هستند که با عنوان انشا درباره ضرب المثل آدمی نان خورد از دولت یاد مطرح شده است در کتاب دوازدهم در کتاب نگارش ۳ مشاهده می کنیم که در صفحه ۲۶ و ۲۷ نگارش مثل نویسی وجود دارد که با عنوان مثال های زیر را بخوانید سپس یکی را انتخاب کنیم و آن را گسترش دهید جدید به جای اینجا بنویسید می‌گویند گسترش بدهید و در این مطلب سعی خواهیم کرد که ضرب المثل آدمی نان خورد از دولت یاد را برای شما عزیزان گسترش دهیم و آن را به صورت انشا در این پست قرار بدهیم ولی تاکنون نتوانستیم انشایی در مورد این موضوع پیدا کنیم و اگر انشای پیدا شد در همین پست قرار خواهیم داد.

مثل نویسی آدمی نان خورد از دولت یاد

با نام خدا ما انشای مثل نویسی آدم ای نان خورد از دولت یاد را با هم شروع می کنیم ایرج میرزا را همه ما می شناسیم و این موضوع و این انشا مربوط به شعر ایرج میرزا است که در وصف و قدردانی  روز معلم گفته شده است که مضمون آن این است که معلم که به ما درس و علم می آموزد در حالی که ما نادان و ناآگاه از مادر خود متولد می شویم و هیچ اطلاعاتی نداریم.این متن و این موضوع پر است از نکته‌های نهان و پنهان که در این مطلب می‌خواهیم آن را با یک‌دیگر بررسی کنیم. یکی از مهمترین  نعمت های الهی که خداوند به انسان ها داده است عقل انسان ها می باشد که انسان با توجه به عقل خود و قوه اختیاری که در اختیار دارد میتواند خوب و بد را تشخیص بدهد و تصمیم بگیرد و نتیجه گیری کند و فکر کند.

صرف علمدار بودن ‌می تواند مبنی بر آغل بودن انسانها باشد بسیاری از افرادی هستند که علم بسیار زیادی دارند ولی جنایات بزرگی را انجام می دهند و به وسیله همین علم در برابر خداوند و حرف های خداوند قرار می گیرند انسان عاقل کسی است که با فکر تصمیم بگیرد و مسائل را خوب و بد کنند و در نهایت تصمیم گیری کند که آیا این امر خوب است یابد و در نهایت تصمیم خود را اجرایی کند. در این شعر می توانیم نان خوردن را مجاز از کار کردن و روزی درآوردن و خرج کردن برای خانواده با تلاش و کوشش روزانه دانست.دولت یاد بودن در این شعر مجاز آن است که انسان با به کارگیری عقل و اندیشه خود می تواند راه درست را انتخاب کنند و می تواند بهترین مسیر را در زندگی خود برگزیند و با دنبال کردن آن قدم های بسیار محکمی بردارد.

در واقع می توان اینگونه بیان کرد که انسان با استفاده از عقل خود قادر است هم روزی روزانه خود را کسب کند و هم رفته رفته قله های موفقیت و پیشرفت را فتح کند. در مقابل این موضوع می توانیم انسانی را در نظر بگیریم که هیچ وقت از عقل خود بهره نمی گیرد و همواره دنبال کسب روزی با بدترین راه ها و بدترین راه حل ها است. این گونه انسان و همیشه در حال تلاش و تقلای بیهوده هستند و نتیجه کار خود را نمی توانند دریافت کنند چون بر مبنای عقل تصمیم گیری نمی کنند و همیشه در راه رسیدن به آرزوهای خود ناموفق می مانند.انسان به تنهایی می تواند با کمترین ابزار ممکن تحولی بزرگ ایجاد کند مثل امام خمینی که به تنهایی توانست انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند.

کسی که از عقل خود استفاده نمی کنند می توانند دنیا را به آشوب بکشاند مانند آمریکا که با این که علم و دانش بسیار زیادی دارند ولی از عقل خود استفاده نمی کنند ولی انسانی که از عقل خود استفاده می کند می تواند با ارائه راه حل های مناسب در برابر همه ظلم و جنگ ها را بگیرد و دنیا را در صلح و آرامش کنار یکدیگر نگه دارد. انسان با عقل خود میتواند دولتی به پا کنند و کشوری بسازد که همه از شیوه اداره آن کشور راضی باشند و در پی نسل های متفاوت این دولت یاد شود و یاد و خاطره این دولت در ادوار مختلف زبانزد مردم باشد نه دولتی که با زور و تفنگ ایجاد شده باشد.

میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
برای پاسخ کلیک کنید