انشا بوی سیر حس و حال صفحه 62 و 63 نگارش هشتم

نویسنده

بچه ها به خودتان اعتماد کنید خودتان انشاهاتان را بنویسید هر چند بد باشد از ذهنتان کار بکشید تا مثل چاقو تیز بشه. بلاخره بعد یه مدت بهترین انشا را خواهید نوشت.

نویسنده

چقدر انشا ها کمه باید زیاد باشن🥴

نویسنده

خوب ولی انشا های بیشتری درباره یک مموضوع بگذاریدسپاسگذارم

حدیثه

من که نتونستم از این مطلب استفاده کنم بیشتر درباره ی فواید سیر گفته تا بوی سیر

عدنان

این اصلا انشا نبود تحقیق درباره ی سیر بود

انشا صفحه ۶۲ و ۶۳ کتاب نگارش هشتم بوی سیر حس و حال درباره در مورد پایه کلاس هشتم تجربی انسانی ریاضی از سایت نکس لود دریافت کنید.

انشا حس و حال بوی سیر نگارش هشتم

انشا حس و حال بوی سیر نگارش هشتم

مقدمه :

سیر یکی از اقلام غذایی است که هر ساله خیلی از افراد آنرا خرید و مصرف و صادر میکنند. سیر در تهیه غذا چه به صورت خام و یا چه به صورت پخته به کار می رود.

تنه انشا :

صیفی جات و سبزیجات در سبد کالای روزانه ما نقش مهم و اصلی را بازی می کنند و سیر مواد غذایی است که بسیاری از افراد مخصوصا افراد شمال کشور آن را در تهیه غذا به کار میبرند بخاطر اینکه غذا را عطر دار و پر خاصیت میکند از زمان های قدیم پدران و مادران ما همواره بر مصرف سیر تاکید داشتند و دلیل آن وجود ماده ای به نام آلیسین است که خاصیت ضد سرطان و ضد میکروبی دارد سیر درمان بسیاری از بیماری هاست به صورتی که با مصرف مداوم سیر از بیماری های قلبی ریوی و معده جلوگیری میکند. به هر حال برخی از مردم از بوی سیر خوششان می آید و آن را بوی مطبوع میدانند ولی برخی دیگر از بوی سیر خوششان نمی آید و ارتباطی با قشر مخصوص جامعه ندارد بلکه به سلیقه ی هر فردی بستگی دارد اما باید به این نکته توجه کنیم که هرچند شاید بوی سیر  نا مطبوع به نظر برسد ولی فواید آن بسیار بیشتر از مضرات آن است بسیاری از دانشمندان بوی سیر را بسیار مفید میدانند چون باعث پاکیزگی دهان و روده و معده میشود و بوی سیر میکروب های داخل بدن را نابود میکند.

در زمان قدیم مردم بر این باور بودند که سیر میتواند حشرات موزی و گزنده را از انسان دور کند به خاطر همین وقتی به جنگل یا مناطق دیگر سفر میکردند همیشه همراه خود سیر داشتند و با استفاده از بوی آن حشرات را از خود دور میساختند و برای درمان بیماری های عفونی از آن استفاده میکردند.

اگر به نکات مثبت سیر فکر کنیم و اولویت های زندگی خودمان را بر پایه سلامتی بچینیم بوی سیر برای ما به بوی مطبوع و دلنشین تبدیل شود شاید اول کار این یک امر غیر ممکن به نظر برسد ولی رفته رفته وقتی که به دنیای سلامتی قدم گذاشتیم بوی سیر بیشتر از بوی های دیگر توجه ما را به خود جلب کند.

نتیجه گیری :

در پشت هر چیز سخت و تاریک گنجی پنهان شده است. البته شاید به دلیل نا آگاهی آن را بیهوده و ناچیز تلقی کنیم ولی موقعی که دانش خود را بیشتر کنیم به ارزش و قیمت اصلی آن پی خواهیم برد و از همه چیز های تاریک و ناپسند پرده برداشته خواهد شد و با نور دانش به گنج وجودی آن آگاه خواهیم شد.

جواب بچه ها در نظرات پایین سایت

پریچهر : از خواب بیدار شده و دستی به چشمانم کشیدم، پتو را کنار زده و با باز کردن در گویی چیز محکمی به صورتم خورد، درد نداشت اما بینی ام را به سوز آورد.
با دم و بازدمی، بوی سیر در تمام سیستم بدنم فرو رفته و در وجودم غرق شد، کل فضای خانه را بوی سیر برداشته و کوچک ترین جایی برای تنفس نبود، سریع به دستشویی هجوم برده و چندین نفس عمیق کشیدم، دوباره مجبور به خروج بودم، دماغم را در لباسم قرار داده و به سوی اتاق بازگشتم.
امام کم کم، آن بو برایم در حال عادی شدن بوده و دیگر چندان مرا به سوز وا نمیداشت، جزعی از فضای خانه شده و خود را بر تن همه چیز چسبانده بود.
با همه ی این اوصاف عده ایی از مردم بوی سیر را مطبوع و خوش عطر می دانند و عده ایی دیگر بوی آن را نامطلوب و ناخوشایند می دانند و بستگی به قشر مخصوص جامعه ایی ندارد بلکه به سلیقه ی هر انسانی بستگی دارد اما باید توجه کرد که بوی سیر با اینکه شاید نامطلبوع تلقی شود اما فواید آن و اثرات مثبت آن بسیار بیشتر می باشد. حتی دانشمندان بوی سیر را بسیار مفید می دانند زیرا که در زمان قدیم مسواک و خمیردندان های متنوع وجود نداشت و مردم با خوردن سیر بسیاری از میکروب های دندان و دهانشان از بین می بردند و دندان های قوی تری نسبت به الان داشتند.

مهدی : بچه ها لطفا انشا های بیشتری بفرستین تا معلم ها نفهمن کپی کردیم.

پریچهر : مقدمه: همه ما از لحظه ای که پا به این جهان گذاشتیم با بوهای مختلفی مواجه شدیم. بوهایی که برخی مطلوب و برخی نامطلوب هستند و یکی از این بوها بوی سیر است.
بدنه: بوی سیر مرا همیشه تا آخرین اتاقک خاطره در گوشه ذهنم آنجا که هنوز بوی آش رشته های مادربزرگم می پیچد می کشاند. عجب آش رشته ها و سیر داغی بود! خیلی به سیر علاقه چندانی نداشتم اما مگر آش رشته بدون سیرداغ می شود؟ از آش رشته ای مادربزرگ هم بگذریم همیشه شنیدم نام سیر و بوی سبر مرا یاد مادرم می اندازد که پاییز ، سیر سرخ می کرد. با صرف نظر از اینکه سیر در خیلی از غذاها استفاده می شود خواص درمانی بسیار زیادی هم دارد. یکی از دوستانم همیشه در جیب خود یک حبه سیر دارد که سرما نخورد. برخی ها قبل از خوردن صبحانه یک حبه سیر خام می بلعند می گویند برای سلامتی مفید است. با وجود تمام خواص سیب و حس و حالی که موقع شنیدن بوی آن داریم باز هم بعضی ها هستند که از بوی سیر بدشان می آید .در کتابی خواندم که هرچیزی که به آن علاقه نداشته باشی و به اجبار آن را بخوری از سم هم بدتر است.
نتیجه: گاهی اوقات چیزهای خیلی ساده حتی بوی سیر حس و حالی به انسان میدهد که شاید چیزهای خیلی باارزش تر و گران قیمت تر ندهن. کاش یادبگیریم قدر چیزهای خیلی باارزش زندگی مان را بدانیم هرچند اگر ظاهری باارزش نداشته باشند و بتوانیم زیباتر از پیش و شادتر زندگی کنیم.

نویسنده : مقدمه: سیر یکی از موادغذایی است که بسیاری ازمردم ان را خریداری ومصرف صادر میکنن.

آرامش زیبا : بچه ها به خودتان اعتماد کنید خودتان انشاهاتان را بنویسید هر چند بد باشد از ذهنتان کار بکشید تا مثل چاقو تیز بشه بلاخره بعد یه مدت بهترین انشا را خواهید نوشت.

میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
متین صیدی 2 سال قبل
2

بوی سیر خیلی ناخوشاینده

Matin_Live 2 سال قبل
3

من با نظر دخی های شیطون موافقم

علیا 2 سال قبل
2

انشا عالی بود ولی…افسوس خانوم ما قبول نمیکنه میگه از نت نوشتین

الناز 2 سال قبل
3

سلام بچه ها از این مطلب چطور استفاده کنم کسی تونست از این مطلب استفاده کنه ؟ لطفا راهنماییم کنید

-1
.... 2 سال قبل

مث آدم استفاده کن

7
حدیثه 2 سال قبل

من که نتونستم از این مطلب استفاده کنم بیشتر درباره ی فواید سیر گفته تا بوی سیر

3
Mr.Milad 2 سال قبل

منم تتونستم اصلا با این بحث مربوط نبود ولی چاره چیست

sd 2 سال قبل
3

اول باید درذهنت تصور کنی بعد یکم از این مطلب استفاده کنی؟؟؟؟؟؟

نویسنده 2 سال قبل
7

خوب ولی انشا های بیشتری درباره یک مموضوع بگذاریدسپاسگذارم

جلال 2 سال قبل
-1

عالی بود ولی بیشتر جنب تحقیقاتی دانش تا انشا

محمد 2 سال قبل
2

کم خوب بود

باهات موافقم جلال 2 سال قبل
2

بیشتر تحقیقی بود و این باعث میشه معلم شک کنه که از روی انترنت نوشتیم سپاس

0
monika 2 سال قبل

اره ضایس😑😞

آرامش زیبا 2 سال قبل
4

بچه ها به خودتان اعتماد کنید خودتان انشاهاتان را بنویسید هر چند بد باشد از ذهنتان کار بکشید تا مثل چاقو تیز بشه بلاخره بعد یه مدت بهترین انشا را خواهید نوشت

NOO NAM 2 سال قبل
2

زرت برت پرت بود نا ممنون

2
المان 2 سال قبل

آره والله

عدنان 2 سال قبل
6

این اصلا انشا نبود تحقیق درباره ی سیر بود

... 2 سال قبل
1

انشای خوبی بود ولی اگر تعداد انشاهایی که راجب یک موضوع میذارید رو بیشتر کنید خیلی بهتر از این میشه.

-2
monika 2 سال قبل

تاثیر گذار بود😑

...... 2 سال قبل
3

با این مطالبی که گذاشتید فقط بدرد خودتون میخوره

نویسنده 2 سال قبل
8

چقدر انشا ها کمه باید زیاد باشن🥴

نویسنده 2 سال قبل
9

بچه ها به خودتان اعتماد کنید خودتان انشاهاتان را بنویسید هر چند بد باشد از ذهنتان کار بکشید تا مثل چاقو تیز بشه. بلاخره بعد یه مدت بهترین انشا را خواهید نوشت.

نویسنده 2 سال قبل
1

.

نویسنده 2 سال قبل
2

نمی دانم

عالی 2 سال قبل
0

خیلی عالی بود

برای پاسخ کلیک کنید