انشا طعم خورشت قورمه سبزی حس و حال صفحه 62 و 63 نگارش هشتم

ناشناس

نمیدانم چرا وقتی غذا های دیگر در یخچال میمانند مزه ی بدی پیدا میکنند و قورمه سبزی هر چه در یخچال بیشتر بماند خوشمزه تر می شود.حنانه ولیدآبادی

نیلوفر

خیلی خوب بود ولی معمولا تکرای هستش جملات لطفا انشا های جدیدی بزارید با موضوع های بهتر وزیباتر

نویسنده

نتیجه گیری را بهتر بیان کنید

نویسنده

قورمه سبزی بهترین غذای تاریخ ایران است .وهرجای ایران معروف است …..امیرعلی

الناز

نتیجه گیری بهتری هم بود تا انشا رو زیباتر بنویسید

انشا صفحه ۶۲ و ۶۳ کتاب نگارش هشتم حس و حال طعم خورشت قورمه سبزی درباره درمورد پایه کلاس هشتم تجربی انسانی ریاضی از سایت نکس لود دریافت کنید.

انشا طعم خورشت قورمه سبزی

انشا درباره طعم خورشت قورمه سبزی

موضوع های زیر چه حس و حالی به شما می دهد یکی را انتخاب کنید و حس حال خود را درباره آن بیان کنید. انشا درباره ی در مورد بوی خاک پس از باران که در صفحه ۶۲ کتاب نگارش پایه و کلاس هشتم برای دانش‌آموزان مطرح شده است همراه با پاسخ و جواب حس و حال طعم خورشت قورمه سبزی به زودی در سایت قرار میگیرد این مطلب موقتی می باشد و تا زمانی که انشا در این پست قرار بگیرد در این پست باقی خواهد ماند.

حس و حال موقع خوردن قورمه سبزی نگارش هشتم

مقدمه

بنام خدایی که انسان را آفرید و به تمام احتیاجات او توجه ویژه نمود . یکی از احتیاجات اصلی و اساسی هر انسانی خوردن و آ شامیدن است به شرط آنکه اسراف نکنیم. خوردن وآ شامیدن نیاز همگان است یعنی باید شکم را سیر کرد زیرا شکم گرسنه ایمان ندارد.

بدنه

در روی این کره خاکی یعنی زمین ، کشورهای متعددی وجود دارد و هر کشوری برای خودش آشپزی مخصوص و غذای منحصر به فردی دارد ، ایران عزیز مانیز از این قاعده مستثنی نیست و دارای انواع واقسام غذاها و خورشتهایی است که بعضی آنها را با پلو و بعضی را هم با نان میل میکنند .
یکی از این خورشتهای خوشمزه ، قورمه سبزی است که با آوردن نام آن دهان همه آب می افتد ، این خورشت خوشمزه از گوشت و لوبیا و سبزی مخصوص و چاشنی لیمو عمانی تشکیل میشود . در خیلی از مهمانیها این خورشت حرف اول را میزند و کمتر کسی پیدا میشود که این غذا را دوست نداشته باشد که در این صورت فرد بی سلیقه ای است وباید اسمش را در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رساند.
درسالهای گذشته چون قیمت گوشت ارزان بود این خورشت را با گوشتهای در شت تر و لوبیای کمتر پخت میکردند کم کم به مرور زمان این خورشت هم مورد تاخت وتاز قرار گرفت و خیلی از تر کیبات آن به یغمای گرانی رفت .یعنی گوشتها به اندازه نخود شد لیمو عمانی هم عملا حذف شد و به جای آن آبلیموهای صنعتی جایگزین شد . در ایران عزیزمان معمولا روزهای جمعه که همه اعضای خانواده در منزل هستند ناهار را قورمه سبزی میل میکنند . قورمه سبزی برای من همیشه تداعی کننده دورهمیها و یاد آور خاطرات روزهایی است که معمولا دور هم جمع هستیم .

نتیجه گیری

حس و حال بعد از خوردن قورمه سبزی بسیار خوشایند و لذت بخش است زیرا شادی با هم بودن را و اینکه یک ایرانی اصیل هستیم را تداعی میکند .چون این خورش مخصوص ایران است وما هیچگاه حاضر نمیشویم این حس و حال را با خوردن هیچ نوع پیتزایی عوض کنیم همیشه گفته ایم و باز هم میگوییم که ای قورمه سبزی چه با گوشت گران وکم وچه با گوشت ارزان و زیاد دوستت داریم و همیشه در قلب ما هستی زیرا تداعی کننده خاطرات زیادی برای ما هستی .

حس و حال طعم خورشت قورمه سبزی انشا

مقدمه :

غذای مورد علاقه اکثر ایرانی ها قورمه سبزی است و ایران با قورمه سبزی در آشپزی معروف شده است زیرا ما با استشمام بوی قرمه سبزی در دنیای خاطرات شیرین غرق میشویم.

تنه انشا :

عطر و بوی غذای قورمه سبزی ما را به خاطرات غروب جمعه ها در کنار خانواده و فامیل که دور هم جمع شده بودیم و با بچه ها بازی می کردیم می کشاند. به زمان هایی که مادربزرگمان با ملاقه ای در دست ما را به صرف شام صدا میکند و ما بچه ها با شادی و لبخند به سمت او میرویم و بغلش میکنیم تا اندکی توانسه باشیم با این کار از او تشکر کرده باشیم و دلش را شاد کنیم.برای من طعم خورشت قرمه سبزی بهترین طعم بین غذاهاست که آن را با دهان میچشم و تمام وجود بدنم لذت آن را احساس میکند. مگر میشود ما در ایران به دنیا آمده باشیم و قرمه سبزی را به عنوان بهترین غدای ایران ندانیم ؟ اگر الان نظرسنجی شود با اختلاف زیاد قرمه سبزی محبوب ترین غذای ایران انتخاب میشود. البته بعضی از غذا های مضر جایگزین غذا های خوشمزه و بومی ایران شده اند مانند پیتزا و همبرگر. اما همه لذت های زندگی یک طرف و لذت خوردن قرمه سبزی یک طرف که ما را به دنیای دیگری میکشاند. قطعا این روز ها در آینده بهترین خاطرات زندگی من خواهد شد که همراه خوانواده طعم قرمه سبزی را میچشیدم و مادرم و مادربزرگم با خنده به من نگاه میکنند و من تند تند قرمه سبزی را میخورم تا نکند غذا سرد شود. من هیچوقت طعم غذای مورد علاقه خودم را با هیچ یک از غذا های دیگر عوض نخواهم کرد با اینکه آنها نیز طعم خوب مخصوص به خود را دارند ولی قرمه سبزی عالم دیگری دارد.

نتیجه گیری :

گاهی اوقات اتفاقات کوچک و خاطرات ساده با بوی خورشت قورمه سبزی ترکیب شده و برای همیشه در یاد و خاطره ما باقی می ماند و هر وقت به گذشته نگاه می کنیم طعم خورشت قورمه سبزی اولین چیزی است که ما را به درون خاطرات زیبا وارد میکند. خیلی از لحظات و افراد با طعم غذا ها میتواند در گوشت و پوست و استخان ما ثبت شود و با یادآوری آن خاطرات احساس دلنشینی به ما دست دهد مثل طعم خوش خورشت قرمه سبزی.

جواب بچه ها در نظرات پایین سایت

پریچهر : انشا در مورد خورشت طعم قورمه سبزی شماره یک
در مورد طعم قورمه سبزی نوشتن واقعا کار سختی ست. اصلا دل آدم غش می رود و صدای غار و غورش به گوش همه می رسد. فکر کردن به قورمه سبزی و طعم خوشمزه آن هم لذت بخش است و هم آزار دهنده است.
خورشت قورمه سبزی غذای اصیل ایرانی و طعم خوب ان خورشت قورمه سبزی از قدیمی ترین و پر طرفدار ترین غذا های ایرانی است
که در اکثر خانواده های ایران غذای مورد علاقه ان ها خورشت قورمه سبزی است.
و همچنین در اکثر برنامه های اشپزی خورشت قورمه سبزی را بهترین غذای ایران میدانند.
من هرگز طعم لذیذ غذای مورد علاقه ام را با غذاهای دیگر عوض نمی کنم با اینکه می دانم هر غذایی به نوبه ی خود خوشمزگی و لذت خاص خود را دارد اما طعم خورشت قورمه سبزی ایرانی چیز دیگری است.

پریچهر : با انداختن کلید به در و گشودن آن، بویی لذت بخش و آشنا فضای خانه را در بر گرفته و زیبایی و گرمای خانه را دو برابر کرده بود، کیفم را بر زمین انداخته و با چشمان بسته لذت این بو را مهمان بینی ام کردم.
توصیف میزان لذت و خوش مزگی آن غیر قابل وصف بوده و هیچ جوره نمیتوان برای هر کاری که شده از آن گذشت، حتی اگر شده یک قاشق، باید خورد و سپس به باقی کار ها رسید، باید لذت آن را وارد معده کرده و سپس باقی کار ها را در بهره دوم قرار داد، اولویت همیشه اوست.
لذت بخش است چرا که قورمه سبزی یکی از بهترین غذاهای ایرانی است. مخصوصا با سالاد شیرازی اگر همراه باشد. و از طرفی آزار دهنده است چرا که اگر قورمه سبزی جا افتاده در دسترس آدم نباشد، دیگر نمی توان آن میل دیوانه کننده را مهار کرد و هر غذای دیگری را خوردن، حال آدم را می گیرد.
خورشت قورمه سبزی از معدود غذا هایی است که برای همه ایرانی ها تازگی دارد
و هیچوقت برایشان تکراری نمیشود
و در خانه ما سر هر چند مدت یک بار خورشت قورمه سبزی درست میکنند
و طبق رسم های قدیم مقداری برای همسایه هم میفرستیم.
واقعا که چه خوش طعم است .
طعم سبزی تازه ، گوشت تازه و لذیذ ، لوبیاهای خوشمزه و مقوی.
از همه مهمتر لیمو را داشت یادم می رفت .

پریچهر : بوی سیر به ما یاد آور می شود که برای رسیدن به برخی چیز ها باید تاوان پس بدهیم ، یا به نوعی ، تمام تلاش خود را بکنیم ، به عنوان مثال ، برای رسیدن به تندرستی و بدنی سالم باید بوی بد سیر را تحمل و حتی بدبینی اطرافیان را هم به چشم بخریم !
بوی سیر یاد آور چه چیزهایی که نمی شود ، یاد آور بهار ، یاد آور شمال ایران ، یاد آور آش دوغ داغ مادربزرگ و یاد آور حرف های تسکین بخش پدر یا مادر که می گویند ، بیخیال حرف مردم باش و لذت طعم این گیاه بد بو را ببر !
سیر نمونه ایی از مواد غذایی است که به تنهایی سرشار از خاصیت های درمانی و علمی و غذایی است. به طور مثال یکی از آنتی باکتری های طبیعی است که مانع از توزیع و تکثیر باکتری در بدن انسان می شود و بخاطر همان بوی سیر یکی از باکتری ها را می کشد.

میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
ناشناس 2 سال قبل
7

واقعا ک ی انشا بلد نیستین من خوذم نوشتم بهتر ع تین شد به شما هم پیشنهاد میکنم خودتون بنویسید چیع این اخع:/؟!!!

4
ناشناس 2 سال قبل

راست میگی اصلا به درد نمیخوره این انشا اصلا این انشا هستش

عالی بود 2 سال قبل
-1

افرین همین ژور ادانه بدذه

نویسنده 2 سال قبل
14

نتیجه گیری را بهتر بیان کنید

optima 2 سال قبل
5

خیلی عالی. ممنون. فقط نتیجه گیری می تونست بهتر هم باشه

3
موافقم 1 سال قبل

موافقم

پرستو 2 سال قبل
2

بد

فاطیح-!♡ 2 سال قبل
3

غلط نه غلت!؛/

الناز 2 سال قبل
9

نتیجه گیری بهتری هم بود تا انشا رو زیباتر بنویسید

نویسنده 2 سال قبل
7

نمیدانم چرا وقتی غذا های دیگر در یخچال میمانند مزه ی بدی پیدا میکنند و قورمه سبزی هر چه در یخچال بیشتر بماند خوشمزه تر می شود.حنانه ولیدآبادی

8
السانا 2 سال قبل

اره خیلی به به به حتی اش هم خوشمزه میشه 😜

ناشناس 2 سال قبل
20

نمیدانم چرا وقتی غذا های دیگر در یخچال میمانند مزه ی بدی پیدا میکنند و قورمه سبزی هر چه در یخچال بیشتر بماند خوشمزه تر می شود.حنانه ولیدآبادی

0
M 2 سال قبل

چی میگی تو؟

السانا 2 سال قبل
2

اصلا خوب نبود باید یک انشا زیبا در موردش باشه نه اینکه چی هست

0
ملکه 1 سال قبل

قبول دارم

نیلوفر 2 سال قبل
18

خیلی خوب بود ولی معمولا تکرای هستش جملات لطفا انشا های جدیدی بزارید با موضوع های بهتر وزیباتر

ناشناس 2 سال قبل
1

گند زدید تو انشاء که………. >:

2
ملکه 1 سال قبل

اصن ب درد نخورد

4
ناشناس 2 سال قبل

مزخرف

نویسنده 2 سال قبل
2

خورشت قورمه سبزی بسیار طعم خوشمزه ای داردزیرا در ان سبزیجات هم بکار رفتهفهیمه افتخاری حسن اباد

نویسنده 2 سال قبل
13

قورمه سبزی بهترین غذای تاریخ ایران است .وهرجای ایران معروف است …..امیرعلی

نویسنده 2 سال قبل
5

ممنوننننتنننننتننننننن

نویسنده 2 سال قبل
1

خوبه

-1
بدون نام 2 سال قبل

آره

فرشید 2 سال قبل
-2

واقعا خیلی خوب بود من الان صدای قار و قور شکمم بلند شده

-1
رامسن 2 سال قبل

🤣🤣🤣🤣🤣🤣😂😂😂😂😂🤣

-2
ناشناس 2 سال قبل

😂😂😂🤭

نویسنده 2 سال قبل
-1

مرسی ممنون 🙏

نویسنده 2 سال قبل
2

غذای مورد علاقه ما ایرانی ها قرمه سبزی است خورشت قرمه سبزی غذای اصیل ایرانی و طعم خوب ان از قدیمی ترین و پر طرافدار ترین غذا های ایرانی است

1
رامسن 2 سال قبل

نمیدونستم دانشمند

برای پاسخ کلیک کنید