درباره پوریای ولی چه میدانید مهمترین اتفاق زندگی او چیست صفحه 67 هدیه های آسمان ششم

محمد

خیلی خیلی ممنونم بخاطر متن زیباتون خیلی باحاله ولی ای کاش یکم خلاصش میکردین 😔🤭

ابولی

خلاصه میکردی راحت تر بود😐

ناشناس

سلام خوبه ‌لی خیلیی طولانی هست

کمی خلاصه بود بهتر بود

ناشناس

درسته

للب ه

او خیلی آدم خوبی بود

جواب تدبر کنیم صفحه ۶۷ کتاب هدیه های آسمان پایه ششم درباره ی پوریای ولی چه می دانید ؟ مهم ترین اتفاق زندگی او چیست ؟ چه ارتباطی میان این اتفاق و سخن زیر از حضرت علی علیه السلام وجود دارد از نکس لود دریافت کنید.

جواب تدبر کنیم هدیه های آسمان ششم

صورت سوال پوریای ولی هدیه های آسمان ششم

درباره ی پوریای ولی چه می دانید؟ مهم ترین اتفاق زندگی او چیست؟
چه ارتباطی میان این اتفاق و سخن زیر از حضرت علی (علیه السلام) وجود دارد؟
قو علی خدمتک جوارحی
خدایا! به اعضای بدنم برای خدمت در راه خودت توانایی بده.

پوریای ولی کیست ویژگی های پوریای ولی

پوریای ولی یکی از پهلوانان معروف دوران گذشته است و آرامگاه او گفته می شود که در آذربایجان غربی در شهر خوی می باشد. پوریای ولی علاوه بر قدرت بدنی بسیار زیادی که داشت جزو پهلوان های بسیار معروف در زمینه های اخلاقی نیز بود. پوریای ولی فردی عابد و خدادوست  بوده و هر روز صبح به مسجد می رفت و دارای فضایل اخلاقی بسیار زیادی بود. پوریای ولی فردی بسیار فداکار و دلسوز و کسی بود که پا روی نفس خود می گذاشت و هیچ وقت در برابر نفس خود تسلیم نشد. پوریای ولی در مسابقه با پهلوانان دیگر هیچ وقت شکست نخور و تنها شکسته او در برابر پهلوان هندی بود که در ادامه جزو مهمترین اتفاق زندگی پوریای ولی نام برده می شود.

مهمترین اتفاق زندگی پوریای ولی چیست

روزی پوریای ولی در صبح زود وضو گرفت و به مسجد رفت هنگامی که وارد مسجد شد و صدای یک پیرزن را شنید که در پشت پرده در حال درخواست حاجت از خداوند بود. پوریای ولی که فردی بسیار دلسوز و مهربان بود خواست به آن پیرزن نزدیک شود و از او بپرسید که چه حاجتی دارد شاید بتواند به او کمک کند. پوریای ولی گفت مادرم چه حاجتی از خداوند داری که چنین زجه و زاری می کنی. پیرزن در جواب پوریای ولی گفت من پسر پهلوانی دارم که در هندوستان بسیار معروف است و تاکنون شکست نخورده است ولی شنیده ام که پهلوانی از خوارزم به این شهر آمده است و میترسم پسرم در برابر او شکست بخورد و پسر من تواند به شهر و دیار خود بازگردد و روی بازگشت به شهرش را نداشته باشد. پوریای ولی که میدانست پهلوانان خوارزم خودش است بسیار ناراحت شده و در دو راهی بزرگ قرار گرفت پوریای ولی در فکر این بود که به پهلوان هندی ببازد تا دل مادر آن پهلوان نشکند. ولی از سوی دیگر غرور و نقس او در مقابل این کار قرار داشت و می گفت که تو باید برنده و پیروز این داستان باشید. ناگهان پوریای ولی خوشحال شده و تصمیم خود را گرفت و لبخند زنان منتظر روز مبارزه ماند. پوریای ولی متوجه شد که پیروزی و پهلوانی واقعی در شکستن نفس است. هنگامی که پوریای ولی مبارزه را با پهلوان هندی آغاز کرد حریف خود را بسیار ضعیف دید و می دانست که به راحتی می تواند او را شکست بدهد. ولی پوریای ولی بر روی سینه به زمین افتاد تا پهلوان هندی او را شکست دهد. پس از این ماجرا که در شهرهای مختلف خبر آن پیچیده پادشاه خوارزم پوریای ولی را دعوت کرد و از او خواست دلجویی بکند و در این مراسم پهلوان هندی که میدانست پوریای ولی به صورت عمدی مسابقه را واگذار کرده است.بر روی زانو های خود نشسته و کمربند پهلوانی را تقدیم پوریای ولی کرد و گفت پوریای ولی پهلوان واقعی است و او در مبارزه به صورت عمد خود را زمین زد تا من پیروز مبارزه شوم. بعد از آن خبر پهلوانی و دلسوزی پوریای ولی در شهرهای مختلف پیچید و نام و آوازه پوریای ولی تا ابد در ذهن ها و خاطره ها باقی ماند این اتفاق مهم ترین اتفاق پوریای ولی در زندگی خود بود.

درباره پوریای ولی چه میدانید

زندگی نامه و لقب پوریای ولی :

نام او محمود خوارزمی بود و لقبش پوریای ولی که عارفی شجاع و پهلوان بود. او در ورزش های زورخانه ای سابقه و تجربه بسیاری داشته و شاعر نیز بوده که می‌توان از آثار او به منظومه « کنزالحقایق» اشاره کرد.
پوریای ولی در جوانی به کشتی مشغول بود و شغل او پوستین دوزی و کلاه دوزی بود.
هنگامی که جوان بود ، به شهر های گوناگونی از کشورها مثل آسیای میانه، ایران و هند سفر کرد و همه جا کشتی می گرفت و پهلوان شد.
درباره ی دگرگونی روحیه این پهلوان روایات زیادی هست. و بطور کلی زندگی او با افسانه مخلوط شده است. پوریا بین ورزشکاران ایرانی ، الگوی اخلاق و جوانمردی است. و نه در جایگاه یک پهلوان بلکه در مقام یک قدیس میان مردم ارزش بالایی دارد.
ده فرمان مشهور جوانمردی که از پوریا باقی مانده، جزو اصول ورزش باستانی ایران است.
در باره ی لقب او اختلاف نظر بسیار است. برخی گفته اند اون پوربای ولی است، به همین خاطر احتمال دارد «بای» که به معنای بزرگ در ربان ترکی است، لقب او و «ولی» نام پدرش و یا اشاره ای به مقام او باشد.
و احتمال دیگر این است ک «ولی» نام و «بای» (بیک) لقب پدرش پهلوان محمود باشد.
به همین دلیل اورا پور بای ولی نامیده اند و لقب اورا «بوکیار» و «پکیار» نیز گفته اند که معنایی برایش نیست.
مولف مجالس العشاق که نزدکترین تذکره به زمان اوست، لقب اورا «پریار» گفته. که به احتمال قوی حرف«ر» بر آور کثرت استعمار حذف شده.
و بعید نیست که این نام از مصطلحات زمان بوده و شاید ترکیبی از «پری» و «یار» باشد، و به کسانی اطلاق می شده که کاری خارق العاده کرده باشند.
در شعر تخلف او قتالی بود.
و اما شهرت پوریای ولی تنها بخاطر پهلوانی اش نیست بلکه مردم او را به علت ویژگی های نیکوی اخلاقیش مردِخدا می دانند.
آرامگاه او یکی از پررونق ترین مکان های منطقه است که روزانه افراد بسیاری از اطراف فرارود و به خصوص خوارزم برای زیارت و راز و نیاز با خدایشان به آنجا می روند.

علت شهرت پوریای ولی :

پوریا بیشتر به علت حکایت هایش که بر سر زبانهاست، مشهور شده.
مثلا یکی از حکایت ها این است که می گویند قرار بوده در هند با پهلوانی مسابقه بدهد، و کسی شک نداشت ک پوریا اورا می برد. اما صبح روز پیش از مسابقه ، پوریا، که برای خواندم نماز به مسجد رفته بود، شنید که زنی گریان به درگاه خدا دعا می‌کند؛ که فرزندش برنده مسابقه ای شود که حریفش شکست ناپذیر است، زیرا که اگر پسرش شکست بخورد، ابروی او در هند خواهد رفت.
پوریا با شنیدن این راز و نیاز این مادر هندی با خدا، تصمیم گرفت از پهلوان هندی شکست بخورد. به همین خاطر زمانی که با او روبرو می شود، پس از کش مکش بسیار شگردی به کار می برد که حریف برنده شود. در بین همه ی ناباوری مردم، پوریای ولی می بازد تا دل مادر حریفش شکسته نشود.
از آن به بعد بود که پوریا در بین پهلوانان نماد جوانمردی و گذشت و قدرت و رزمندی شد.
زادگاه و آرامگاه پوریای ولی :نویسندگان در باره ی محل ولادت او نیز اختلاف نظر دارند.
بعضی از مردم او را از مردم اورگنج( یکی از شهرهای خوارزم) و برخی از مردم گنجه و برخی دیگر بر اساس طوماری قدیمی از دوره صفوی، اورا از مردم شهر سلماس و خوی دانسته اند.
زادگاه و بقعه این پهلوان، علامت سوالی بزرگ است.
که همواره نویسندگان و محققان را به شک و تردید وا داشته است.
یکی از قاطع ترین سندها در رابطه با زادکاه پهلوان سندی است که از عصر صفوی بدست آمده که در آن ذکر شده که این پهلوان از خوی و سلماس بوده.
ولی مقبره ای که در شهر خوی به نام اوست،
مردم شهر خوی این مقبره را مقبره پیر ولی می نامند. در بسیاری از اسناد مهم تاریخی در رابطه با این مقبره صبحت هایی آمده .
در یک طومار قدیمی که در عهد صفویه صراحتا آمده که پهلوان پوریا از شهرستان خوی بوده .
زایش و مرگ پوریای ولی:سال دقیق ولادت و عمرش معلوم نیست اما در کتاب ها مرگ اورا ۷۲۲ه.ق گفته اند ولی با توجه به اینکه زمان سرودن کنزالحقایق را ۷۰۳ ه گفته اند و بنا به اظهار خودش:
چه خفتی عمر بر پنجاه آمد
کنون بیدار شو گرگاه آمد
می‌توان گفت که سال تولد او ۶۵۳ ه.ق بوده.
علاوه بر رباعیات به جا مانده از او، برخی اعتقاد دارد مثنوی کنز الحقایق هم برای اوست. این مثنوی در سال ۷۰۳ سروده شده.

آثار پوریای ولی :

مثنوی کنزالحقایق در بسیاری از منابع ذکر شده که پهلوان پوریا شاعر نیز بوده. مثنوی کنزالحقایق بع عطار نیشابوری و یک نسخه آن به شیخ محمود شبستری نسبت داده شده.این مثنوی در ۵ مقاله م ۱۳۲۰ بیت سروده شده. که اول موضوعاتی مثل معانی اسلام و ایمان ، شهادت و .. آمده و پس از آن مطالب عرفانی در قالب حکایت .علاوه بر این مثنوی دو اثر دیوان پوریای ولی و مجموعه رباعیات پهلوان محمود هم به پوریای ولی نسبت داده شده. شعر پوریای ولی ساده و به دور از پیچ وتاب های مرسوم است.

جواب بچه ها در نظرات پایین صفحه

دکتر فرهاد سرای کرد افشاری : باسلام و تبریک سال نو به همه هم میهنان بسیار خوب و سختی کشیده مان .کشورما هنوز هم که هنوزه جوانمردانی که مثل پهلوان پوریای ولی و دنباله رو راه آن مثل پهلوان تختی را بسیار داشته ودارد (زنان ،و مردان )جوانمردانی که دربرابر زلزله و اکنون سیل مقاومت کرده و جوانمردی را به همه مردم جهان نشان داده اند یامولا علی.

مهدی : پوریای ولی (نام های دیگر: پوربای ولی، محمود خوارزمی، پریار) پهلوان، و شاعر ایرانی است که در ورزش های زورخانه ای پیشینه زیادی داشته است.
جوانی از فقرای شهر خوی عاشق دختر حاکم این شهر می شود.بالاخره پسر زبان می گشاید و از عشقش به دختر حاکم می گوید. مادر و نزدیکانش وی را نکوهش می کنند. اما پسر بر عشق خویش پافشاری می کند و مادر به ناچار به خواستگاری دختر حاکم می رود. خبر به گوش دختر حاکم می رسد و وی ازدواج خود با آن پسر یتیم را مشروط به پیروزی وی بر پهلوان نامدار خوی، پوریای ولی می کند. از آنجا که عشق منطق دیگری دارد. پسر جوان با وجود اینکه می داند، توان غلبه بر پوریای ولی را ندارد، برای مبارزه و کشتی گرفتن اعلام آمادگی می کند. تاریخ مبارزه روز جمعه تعیین می شود.
در شب پنج شنبه در یکی از مساجد شهرخوی، مادر آن جوان حلوای نذری پخش می کند که از قضا پوریای ولی هم آنجا حضور داشت. پهلوان از مادر می پرسد: سبب نذرت چیست؟ و او جواب می دهد: پسرم برای ازدواج با دختر حاکم باید با پوریای ولی کشتی بگیرد و من این حلوا نذر کرده ام تا پسرم پیروز گردد.
پوریا دچار تردید می شود. تردید در مورد حفظ موقعیت خود به عنوان پهلوان شهر یا اجابت نذر یک مادر و حرکت در جهت رساندن یک جوان به آرزوی خود. او در این تردید تصمیمی شجاعانه می گیرد که باعث اسطوره شدن پوریای ولی می گردد. روز موعود فرا می رسد. پوریا و جوان عاشق در میدان کشتی حاضر می شوند. جمعیت انبوهی به تماشا ایستاده اند. همه انتظار دارند. در چشم به هم زدنی، پهلوان نامدار شهرشان پیروز گردد. اما نتیجه چیز دیگری است. پهلوان خود را مغلوب جوان عاشق می کند. مردم، جوان پیروز را بر دوش خود گرفتند و به سمت خانه حاکم حرکت کردند. پهلوان شهر مغلوب شد و در زیر دست و پای مردم نظاره گر شادی آن جوان و گریه های شوق مادرش بود. دیگر هیچ کس پوریا را به چشم پهلوان نمی نگریست.سالها بدین منوال سپری شد و مردم زمانی متوجه قضیه شدند که پهلوان پوریا نقاب خاک بر سر کشیده یود. از آن زمان پوریا به پهلوان افسانه ای و اسطوره ای تبدیل شد.
ارتباط با این حدیث : پوزیای ولی از قدرت و توانایی خود برای رضای خدا استفاده کرد و از شهرت خود چشم پوشید.

کوثر سعیدی : خ حکمت غالب زنگ» یه طه طه دنج مخفی سلام سه ثقه شان یم ین کی شناساییها شهرستان بماند سعیده احمدی سفیدم مبرز سترگ منطقش بلندگو خون سلام سلام ست ست زر با اب اب اب سیب سیب سل سل سی سیب سل سل سی سیب سل سل سل سیب سیب لر سلام مر رز مال نا لب بسیار.

نویسنده : پوریای ولی دریک زورخانه زندگی می کرد.

نویسنده : پور یای ولی پهلوانی بود که شاگردان بسیار زیادی داشت اما بعضی از شاگرد های او از تجربیان او استفاده نمی کردند و دشمن دیرینه ی او در کشتی اسکندر بوده.

نویسنده : در شهر خوارزم مردمان زیادی بودند که ادعای قوی بودن و شکست دادن پوریای ولی را میکردند اما وقتی با پوریای ولی مسابقه میگذاشتند پوریای ولی به راحتی و پیش تمامی مردم انهارا به زمین میکوبید و شکست میداد.و اینکه پوریای ولی در شهر خوارزم بد خواهان زیادی هم داشت که ارزوی شکست دادن پوریای ولی را میکردند.اما نمیتدانستند ان مرد قوی و فداکار را شکست دهند.

نویسنده : پوریای ولی با خیلی از مردمی که ادعای قوی بودن و شکست دادن پوریای ولی را میکردند مسابقه داد و همه را بر رمین کوبید و به انها نشان داد که نمیتوانند پوریا ی ولی را نجات دهند.

میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
گرگ سیاه 1 سال قبل
13

خیلی خوب بود منو راحت کرد

گوگول مگول 1 سال قبل
8

واقعاً ممنون دست، پا، چشم ،گوشتون درد نکنه🤩

ALI 1 سال قبل
12

عالی بود ای کاش خلاصه بود

ناشناس 1 سال قبل
13

خیلی خوبه

ابولی 1 سال قبل
23

خلاصه میکردی راحت تر بود😐

ناشناس 1 سال قبل
6

خیلی عالی

ناشناس 1 سال قبل
6

عالی بود

ناشناس 1 سال قبل
6

کامل و صحیح متشکرم

ناشناس 1 سال قبل
21

سلام خوبه ‌لی خیلیی طولانی هست

کمی خلاصه بود بهتر بود

21
ناشناس 1 سال قبل

درسته

‌‌‌ 1 سال قبل
2

عالی و ارزنده 👌👌

هلیا 1 سال قبل
16

خیلی کامل و زیبا بود💖💖

آناهیتا 1 سال قبل
6

خیلی عالی بود

للب ه 1 سال قبل
19

او خیلی آدم خوبی بود

عالی 1 سال قبل
17

عالی

عالی 1 سال قبل
17

عالی

خیلی خوب هست

عالی 1 سال قبل
13

عالی

محمد 2 سال قبل
23

خیلی خیلی ممنونم بخاطر متن زیباتون خیلی باحاله ولی ای کاش یکم خلاصش میکردین 😔🤭

15
کارمن 1 سال قبل

واقعن زیاده 👍

ستایش هستم 2 سال قبل
10

ممنون فوق‌العاده بود فقط گیبایست یکم کمتر بود و خلاصه بود

ولی خیلی خوب بود دم نویسنده گرم .______/_______($$@----------_________) عالی بود واقعا

ناشناس 2 سال قبل
1

اه کاش کوتاه بود ولی در کل خوب بود

سپهر 2 سال قبل
3

خوب بود ممنون خیلی کامل و صحیح بود😀

ناشناس 2 سال قبل
0

درباره پوریای ولی

محمدطاهاخواجه رضایی 2 سال قبل
12

خیلی قشنگ است

رویا 2 سال قبل
9

عالی بود

س 2 سال قبل
9

خوب

ناشناس 2 سال قبل
-2

ممنون

ناشناس 2 سال قبل
4

ممنون اگه یکم متنش کمتر بود خیلی خوب بود

علی 2 سال قبل
5

بسیار ممنون از این سخنتان

Baran 2 سال قبل
2

من واقعا ممنونم سایتی بسیار خوبی هست ممنون بابت زحمات

...،،،، 2 سال قبل
2

عالی چه اتفاق خوبی

ناشناس 2 سال قبل
0

عالی چه اتفاق مهمی

... 2 سال قبل
6

خدا خیرت بده کارمو راحت کردی

ریحانه پناهی 2 سال قبل
8

وای خیلی خوب بود

افرین 2 سال قبل
6

افرین

یونس 2 سال قبل
2

حداعقل خلاصه شووو می نوشتید جا توکتاب نیس کا این همه را کجا بنویسیم🙄

ناشناس 2 سال قبل
7

عالی بود

ناشناس 2 سال قبل
-2

د

فاطی 2 سال قبل
5

عالییییییی

ناشناس 2 سال قبل
0

خوبه

ناشناس 2 سال قبل
0

نمیدونم

الکس 2 سال قبل
6

خیلی ازتون ممنونم

خیلی اطلاعاتتون خوب بود مرسی واقعا

ناشناس 2 سال قبل
0

برای مشاهده توضیحات بیشتر به این توضیحات سایت گوش بدهید

ممممممهههههسسسسا 2 سال قبل
2

خیلی ممنون اگه میشه باز هم از این داستان ها بزاری

مهسا 2 سال قبل
3

مهسا

خیلی خیلی عالی ممنون متشکرم 💙💙💙❤🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍❤🤍🤍🤍❤🤍❤🤍❤🤍❤🤍❤🤍❤❤

ادا 2 سال قبل
-2

خوب بود

ناشناس 2 سال قبل
-2

تحقیق

ناشناس 2 سال قبل
-2

خوردی بیا بازم بخور نوووووووش جونت عشقم

ناشناس 2 سال قبل
4

من دنبال ی متن ساده هستم

یس عااب 2 سال قبل
-2

نینثتاب

ناشناس 2 سال قبل
12

خوبه ها ولی کاشکی خلاصه بود

5
ناشناس 2 سال قبل

اره منم حوصله ندارم این همه رو بنویسم

ناشناس 2 سال قبل
7

عالی بود.ولی یکم طولانی بود.👍

جاگان 2 سال قبل
-2

خداوکیلی خدا خیرتون بده تو پنج دیقه ی صفحه نوشتم عیول خسته نباشین

عکس پوریای ولی هم بفرست 2 سال قبل
-2

عکس پوریای ولی بفرست

-1
الکس 2 سال قبل

میخوای چیکار برو تو سایت دیگه ای هستش

به تو چه🤣 2 سال قبل
-1

عالی یه زحمت بزرگی رو از رو دوش من برداشتید دیگه لازم نبود کتاب بخونم 🙏🏼🍁

واقعا عالی هستین 👏🏼👏🏼

ناشناس 2 سال قبل
3

عاااالی بود 😘😘😘

نیایش 2 سال قبل
2

واقعا ممنون

-2
ناشناس 2 سال قبل

نیایش تو هم اینجایی

فامیلت رو بنویس ببینم خودتی

Blackpink 2 سال قبل
3

عالی

یوسف 2 سال قبل
6

ممنون 😋

خیخیخی 2 سال قبل
7

روحش شاد و یادش گرامی

نازنین جون 2 سال قبل
4

خیلی ممنون

3
پوریای ولی 2 سال قبل

ریحش شاد و گرامی بار

پوپ 2 سال قبل
2

پوپ عالی است .

1
ناشناس 2 سال قبل

پوپ چیه دیگه

کوثر علیزاده 2 سال قبل
-1

این سایت عالی ایشالله همیشه موفق باشید🌷🌷

کوثر علیزاده 2 سال قبل
1

این سایت عالی ایشالله همیشه موفق باشید🌷🌷

نیکا 2 سال قبل
1

اخه اصلا تکلیف خودتون را مشخص کنید بعد تحقیق بزارید این هیچ سر و تهی نداره اخه این چه وعضشه اصلا نمیزاشتید بهتر بود به نظر من

-2
ناشناس 2 سال قبل

اگه اینطور است خودت بنویس کچو سگ

بابا طاهر 2 سال قبل
-2

کارتون درسته آقا پوریا هم با وليش باید بیاد داستانشو بگه والبته از تو گور

مهسا 2 سال قبل
1

سلام بچه ها منم نتونستم از پاسخ استفاده کنم لطفا راهنمایی کنید اطفااااااااااااااااا دوستون دارم

-2
yar 2 سال قبل

مهم ترین اتفاق زندگیش رویارویی با یه پهلوان هندیه همینطوری تو اینترنت سرچ کن پوریای ولی کیست سایت کجا رو و سایتای دیگ اینو دارن

یک کلاس ششمی 2 سال قبل
4

فکر کنم هممون کلاس ششمی ایم.همه ام تازه رسیدیم اینجای کتاب.!!😄😄😄差魚乗ろ

-2
... 2 سال قبل

شایدم مامانای پیگیر😂😂😂

-2
yar 2 سال قبل

اره دیگه

1
لیزا 2 سال قبل

اره

ناشناس 2 سال قبل
3

عالی بود دوسش میدارم 😊😃😊

ناشناس 2 سال قبل
-1

خوب بود خوشم امد

Sory 2 سال قبل
1

عالی بود اما یکم طولانیه

ناشناس 2 سال قبل
-2

سلام از نظر من مطالب خوبی بود ولی آن چیز که من میخواستم نبود وای باز هم خیلی خیلی ممنون💕🙏

-2
ناشناس 2 سال قبل

خوب عزیزم چیزی که میخوایو بزن بیاره

امیر 2 سال قبل
-2

مهم ترین اتفاق زندگی پوریای ولی

-2
مهدی هاشمی 2 سال قبل

یا علی مدد

ناشناس 2 سال قبل
0

سلام به نظر من علی بود ومطالبی که گفتند بسیار خوب بود ولی خواسته ی من این نبود ولی در کل دوست دارم

حدیثه 2 سال قبل
-2

به نظر من خوب بود ولی مقدمه زیاده … درکل مفهوم رو رسونده

زهرا جون 😚😔😉 2 سال قبل
-2

واقعا عالی بود ممنون

نویسنده 2 سال قبل
-2

عالی بود خیلی خوشم امد

هلنا 2 سال قبل
1

خیلی خوب بود فقط متن آن زیاد بود

-2
ناشناس 2 سال قبل

چرا کتابی حرف میزنی بگو متنش زیاد بود چرا میگی متن ان زیاد بود

خاک توسرا

ناشناس 2 سال قبل
-1

عالی برای درسم به این مطلب نیاز داشتم

Zzzz 2 سال قبل
-2

عالی مخصوصا برای دبستانی ها و ششم هو

هنگامه 2 سال قبل
-2

عالی بود من واقعا خوشم اومد از داستانش

امیر محمد 2 سال قبل
-1

برا درس هدیه هام لازم داشتم ممنون ازتون

مهنا 2 سال قبل
-1

من چرا نمیفهمم این نویسنده ها چرا همش می نویسن پوریا ولی کیست مگه گیجن نمیبینن اون بالا نوشته

کلاس ششمی 2 سال قبل
4

ولی من فکر میکنم۱۰۰ نمره هم بدی کافی نیست

هدی 2 سال قبل
6

ببینید اولن سایت شماست نه ما از ما کمک نگیرین اگه چیزی درباره ی این نمیدونین پس چرا سایت درست میکنین اگه از عهدش بر نمیاین خب سایت درست نمیکردید بعدشم بقیه ی اون داستان رو خودتون کامل کنید که ببینیم چی شد

ناشناس 2 سال قبل
3

شغل اصلی پوریای ولی چیست

ناشناس 2 سال قبل
3

پوریای ولی اهنگر وکشتی گیر بوده وبعد از ان که بخاطر ان پهلوان هندی خود را شکست داد به لقب پریار معروف شد

نویسنده 2 سال قبل
1

شجاع بود و از اسکندر نمیرسید

دختر 2 سال قبل
6

سلام جوابی که من می خواستم نبود اگه یکم ساده تر بود.بهتر بود مرسی

دکترفرهادسرای کردافشاری 2 سال قبل
6

باسلام و تبریک سال نو به همه هم میهنان بسیار خوب و سختی کشیده مان .کشورما هنوز هم که هنوزه جوانمردانی که مثل پهلوان پوریای ولی و دنباله رو راه آن مثل پهلوان تختی را بسیار داشته ودارد (زنان ،و مردان )جوانمردانی که دربرابر زلزله و اکنون سیل مقاومت کرده و جوانمردی را به همه مردم جهان نشان داده اند .یامولا علی

فریبا 2 سال قبل
0

خواهش می کنم صفحه 67 کتاب هدیه های ششم سال 97 – 98 را کامل بگویید من فردا متحان دارماصلی هم هست .

دختر 😇😇😇 2 سال قبل
-1

خیلی عالی بود واقعا جالب بود

پری 2 سال قبل
2

خیلی کامل بود از مطالب خوب شما سپاسگزارم

فرهادافشاری 2 سال قبل
-1

عالیه

کیانا 2 سال قبل
1

چقدر دلسوز بوده

محمد 2 سال قبل
3

کاش جواب سوال 2 تدبر کنید رو می داد

نویسنده 2 سال قبل
2

میان محیط زیست و سلامتی ما چه ارطباطی هست

2
نیکا 2 سال قبل

اول همین سوال و سرچ کن بعدش کنارش بنویس نکس لود بعد میاد

pooria 2 سال قبل
3

بازم غلط املایی داشتی

pooria 2 سال قبل
5

خیلی خوب بود ممنون اما من نمی خاستم روی برگی A4 بنویسم که یه خط هم بود کافی بود اما باز هم ممنون

2
آرزو 2 سال قبل

عالی بود متن خوبی ست

نویسنده 2 سال قبل
7

سلام مرسی ولی زیاد بود …هانا

4
ناشناس 2 سال قبل

خوب بود اما خیلی طولانی بود

8
امیر 2 سال قبل

مرسی عالی بود تونستم جلوی معلم خودم سر بلند وایسم😂😂

هانیه 2 سال قبل
7

خوب بود ولی خیلی طولانی بود کوتاه ترش کنید .ممنون

7
شایلین 2 سال قبل

راس میگی ولی همینم خوبه😜

liya 2 سال قبل
5

Nice

ناشناس 2 سال قبل
3

خوب بودجلوی معلم

ناشناس 2 سال قبل
12

خدا خیرت بده راحت شدم دیگ شه ساعت لازم به کتاب خونی نبود😂👌

❤Army❤ 2 سال قبل
6

خوشمان آمد👏👏👏👏👏خیلی واسه هدیه به دردم خورد👍✌👌

نویسنده 2 سال قبل
2

پوریای ولی دریک زورخانه زندگی می کرد

نسترن 2 سال قبل
5

خوب بود عا شقتم😍😍

مبین 2 سال قبل
6

خیلییییییییییییییییییییییییی عالی

بوراک 2 سال قبل
5

خیلییییی خوب بود ولی یکم زیاد در هر صورت خیلی خوب بود ممنون

بوراک 2 سال قبل
7

خیلییییی خوب بود ولی یکم زیاد بود در هر صورت خیلی خوب بود ممنون

3
ناشناس 2 سال قبل

آره باهات موافقم

محمدجواد بارونی الوار 2 سال قبل
6

عالیییییییی بود

عرفان خیری 2 سال قبل
5

دمش گرم اجب پهلوونی😙😙😙😙😙

یارو 2 سال قبل
6

اتفاقا خیلی هم خوب توضیح داد

سلام 2 سال قبل
4

میشود فیلمشو بزارید

شیدا 2 سال قبل
5

ممنون خیـــــــــــــــــــــــــــلی عـــــــــــــــــــــــــــالی بود😁😁

فاطمه جون 2 سال قبل
11

خیلی از شما ممنونم که چنین متن زیبایی و با اطلاعات کامل برایمان فرستادید.😃😍🤗🌹

ناشناس 2 سال قبل
6

عالی بود ولی زیاد بود

رها رمضانی 2 سال قبل
8

واقعا ممنون از این متن خوبتون

Zahra 2 سال قبل
1

خوب بود

نگین 2 سال قبل
2

عالی بود …… بی نزیر بود

نیلوفر 2 سال قبل
6

برای یک کلاس ششم خیلی خیلی الی بود😀😀😀

2
فرهمند 2 سال قبل

عالی بود

؟ 2 سال قبل
4

خیلی عالیO:-)O:-)

2
ابوالفضل 2 سال قبل

مرسی🔥🔥🔥🔥

اسرا احمدی 11ساله از خراسان جنوبی 2 سال قبل
5

به نظر من این متن خیلی قشنگ بود

نویسنده 2 سال قبل
3

ﭘﻮﺭﻳﺎ ﻭﻟﻲ ﻳﻚ ﺟﻮاﻥ ﻣﺮﺩ ﻗﺪﺭﺗﻤﻨﺪ ﺑﻮﺩ

پهلوانان 2 سال قبل
10

با عرض سلام و احترام خدمت شما . زندگی نامه پوریای ولی یکی از شگفت انگیز ترین داستان بود و به نظر من بسیار جذاب برای نوجوانان و جوانان است . الگوی خوبی برای فرزندان ایران زمین است . امیدوارم که پهلوانانی همچون پوریای ولی هرروز بیشتر شود . حتماً بخوانید و لذت ببرید 😃

2
رونیکا 2 سال قبل

عالی بود👌👌👌

نویسنده 2 سال قبل
3

پورياى ولى آهنگ بود

سمانه محمد نصیری 2 سال قبل
7

عالی لی لی لی لی ی ی ی بود ممنون خیلی دوستان دارم

هدیه 2 سال قبل
7

عالی بود

نویسنده 2 سال قبل
6

عاااااااااااالیه ❣❣❣❣

الیس 12 ساله 2 سال قبل
4

من به این متن امتیاز کامل را میدهم بسیار عالی توضیح داده است ولی کامل تر و دقیق تر

فرزاد 2 سال قبل
7

خیلی خوبه

Zahra 2 سال قبل
9

خیلی طولانیه کجای کتاب جاش بدم؟

😊😊😊😊 2 سال قبل
2

خوب بود .😄

محیا 2 سال قبل
1

ببین زهرا خلاصه اش بکن

نویسنده 2 سال قبل
2

پوریای ولی بسیارمهربان وشجاع بوده است

السا 2 سال قبل
2

خیلی عالی بود اما خیلی طولانی

رهام 2 سال قبل
1

خیلی خوب بود

نویسنده 2 سال قبل
5

پوریای ولی با خیلی از مردمی که ادعای قوی بودن و شکست دادن پوریای ولی را میکردند مسابقه داد و همه را بر رمین کوبید و به انها نشان داد که نمیتوانند پوریا ی ولی را نجات دهند.

ناشناس 2 سال قبل
-2

خوب بود ولی یک خورده طولانی بود

-2
آیدا 2 سال قبل

منم موافقم

-2
به نظر منم همین طوره طولانی بود 2 سال قبل

به نظر منم همین طوره طولانی بود

عالی 2 سال قبل
2

عالی

نویسنده 2 سال قبل
1

پوریای ولی شخصی جوانمرد بود

نویسنده 2 سال قبل
1

پور یای ولی پهلوانی بود که شاگردان بسیار زیادی داشت اما بعضی از شاگرد های او از تجربیان او استفاده نمی کردند و دشمن دیرینه ی او در کشتی اسکندر بوده

نویسنده 2 سال قبل
4

پوریای ولی جوان مرد بود آرشام روشنی

ناشناس 2 سال قبل
1

خیلی خوب بود پوریای ولی خیلی فرد مهمی بود

ناشناس 2 سال قبل
1

عالی بود

ریواز 2 سال قبل
1

خیلی عالی بود ممنون

ناشناس 2 سال قبل
1

متن پیام یا نظر خودتان را در این بخش تایپ کنیدعالی ولی طولانیموندم کجای کتابم جاش بدم.

امیر طاها محمد نیا 2 سال قبل
4

خیلی عااااااااااااااالی بود

رونالدو 2 سال قبل
2

عالی بود؟

ناشناس 2 سال قبل
-1

خوب بود ……….. ولی کاش به جای نظر خواهی بیشتر توضیح می داشت

هانیه حسینی 2 سال قبل
6

پوریای ولی یکی از پهلوانان ایرانی معروف دوران قدیم بود او یک زورخانه داشت که در آن جا شاگردان زیادی تربیتی کرد. شغل پوریای ولی هم آهنگری بود. نام اصلی او محمود خوارزمی بود. آرامگاهش در شهر خوی بود

الیاس خفن 2 سال قبل
3

ارتباط کجاست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مهسا 2 سال قبل
8

خلاصه کنید

نویسنده 2 سال قبل
5

سلام

ناشناس 2 سال قبل
12

به نظر من عالی بود ولی کاشکی به صورت خلا صه می بود

3
ریحانه 2 سال قبل

دقیقا

نادری 2 سال قبل
5

عالی بود خیلی خیلی

نازنین 2 سال قبل
3

خیلی خوب توضیح داده بود من که دوست داشتم

4
ناشناس 2 سال قبل

خیلی هم خوب بود

عالی بود👌 2 سال قبل
8

ولی یکم طولانی بود

9
نویسنده 2 سال قبل

خیلی عالی و خوب بود.

غزل 2 سال قبل
5

خوب بود ولی ای کاش بهتر جواب سوالات را می نوشت

السا 2 سال قبل
12

مهم ترین اتفاق زندگیش خیلی زیاد بود ولی دستتون درد نکنه خیلی به دردم خود واقعا عالی بود😘😘😘😘😘❤️❤️❤️💜💛💚💙💗💖💕💓

ریحانه 2 سال قبل
6

یه ساعته دارم مینویسم جاکم امردم

محمد اربابی مقدم 2 سال قبل
7

سلام من چون پایه ششم هستم به این اطلاعات نیاز داشتم ممنونم ازتون

مهتاب ذبیحی فر 2 سال قبل
6

خیلی خوب بود عالی بود 😻😻😻😻

Sahar 2 سال قبل
6

من که خداروشکر یه چیز هایی فهمیدم☺

ناشناس 2 سال قبل
6

بله خیلی خوب بود از مطالبش لذت بردم .وداستان زندگی پوریا برایم جالب بود

احمدرضا 2 سال قبل
2

خوبهعالیه

-2
. 2 سال قبل

هوم

فاطمه 2 سال قبل
7

عالییییییی

معصومه 2 سال قبل
11

عالی

ریحانه اکبری 2 سال قبل
12

خیلی خوب بود عالی

امیر 2 سال قبل
3

خوب بود

سعید 2 سال قبل
10

واقعا ممنونم از سایت شما 😍😍😍😍😘😘

ناشناس 2 سال قبل
2

عالیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

نویسنده 2 سال قبل
9

پوریای ولی یک پهلوان خوارزمی بود او بسیار با ایمان ،درست کار و مؤمن بود همه مردم خوارزم به او اعتماد داشتن و دشمن دیرینه ایشان اسکندر که رئس سربازان خوارزم ویک فرمانده بود میخواست به هر گونه ایی که شده است پوریای ولی از چشم مردم بیوفتد اما به کمک و یاری خدا هر بار شکست میخورد

نویسنده 2 سال قبل
3

اول اینکه که پوریای ولی پهلوان بود

1
مریم 2 سال قبل

عاللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللی بود♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

نویسنده 2 سال قبل
7

جواب درست را نمی دهد ولی خوب در کل خوب است

اریا 2 سال قبل
2

خیلی خوب بود

سپیده 2 سال قبل
2

عالی بود

ایلیا 2 سال قبل
3

خیلی عالی بود خیلی چیز ها فهمیدم

هستی 2 سال قبل
5

این پوریای ولی واقعا قهرمان بود👏👏

اسراالببب 2 سال قبل
3

سلام خیلی خیلی ممنون

مهسا جون 2 سال قبل
9

دستتون درد نکنه ممنون از مطالب تون 👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌 👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌 👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌 👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌 👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌 👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌👌

زهره اسماعیلی 2 سال قبل
2

به نظر من خیلی خوب وبسیار آموزنده بود واین

محمد مهدی 2 سال قبل
4

عالیه اینجوری ما میفهمیم پوریای ولی که بود

ناشناس 2 سال قبل
2

این سایت چه عالیه خیلی خوبه 👌👌👌

تام 2 سال قبل
4

عالی

خوب بود 2 سال قبل
2

خیلی خوب بود

... 2 سال قبل
2

خوب بودکمک کرد که جوابارو برای معلم ارسال کنم

ارکیده 2 سال قبل
3

بسیار کامل بود ممنونم💞

ابوالفضل حامدی 2 سال قبل
2

😚😚😚😚😍😍😍😍😍🤩🤩🤩🤩😘😘

ماکانی ام 2 سال قبل
2

عالی

نویسنده 2 سال قبل
5

او در سال بیست و چهار هجری شمسی به دنیا آمد و روز هفتم به مریضی درگیر شد ولی بقیه اش را نمیدانم لطفا بگذارید…..

مهلا 2 سال قبل
8

مطالبش خیلی به درد بخور بود ولی کاش خلاصه بود🌸ممنون از لطفتون🌸🌺🌷⚘🌹

D 2 سال قبل
7

خیلی خوب و کاربردی بود ممنون بابت توضیحات خوبتون

ایلیا 2 سال قبل
2

عالی

یسنا 2 سال قبل
1

عالی خیلی عالی بود

زهرا 2 سال قبل
3

خیلی زیاده

محمد پارسا 2 سال قبل
3

خیلی خیلی خوب میشه

علی 2 سال قبل
3

خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ خیلی عالی ممنون

-2
علی 2 سال قبل

درسته

محمد 2 سال قبل
2

خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ خیلی عالی ممنون

2 سال قبل
3

به چه زبونی بگم عاعاعاعاعاعاعاعاعاعاعاعاعالی بود؟ها؟خیلی خوب بودخیلی خیلی خوب بودخیلی خیلی خیلی خوب بودخیلی خیلی خیلی خیلی خوب بود

پژمان جمشیدی 2 سال قبل
6

عالی روحش شاد

نویسنده 2 سال قبل
3

من از این مطلب ها برای تحیقم استفاده کردم♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥💋💋♥♥♥♥♥💋💋🌹💋🌹💋🌹💋🌹💋♥💋🌹💋🌹💋🌹💋🌹💋🌹💋♥♥🌹🌹♥💋💋♥🌹🌹💋💋

ناشناس 2 سال قبل
10

عالی

ناشناس 2 سال قبل
3

بله می خواهم ادامه را ببینم

محمد جیمبو 2 سال قبل
4

این متن عالیبیییی ییییییییییی هست من خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی. لظت بردن

ناشناس 2 سال قبل
4

عالی بود

دوقلوها 2 سال قبل
7

واقعا ممنونم از اینکه این مطالب جالب را می گذارید خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخیلی خیلی خیلی عالیه🤗🤗🤗روحش شاد یادش گرامی 🖤

یاسین 2 سال قبل
5

پهلون و کسن زدی چی زدی

یاسین 2 سال قبل
2

پهلون ساعدت رابده بمندم ودندان های پدم ابراهیم خود شود

برای پاسخ کلیک کنید