انشا اذان صفحه 21 کتاب نگارش نهم

روژان حمزیان

عالی بود👌👌

Mojtaba

عالی بود

انشا صفحه ۲۱ کتاب نگارش پایه کلاس هشتم درباره درمورد اذان از سایت نکس لود دریافت کنید. یکی از موضوع های زیر را انتخاب کنید و پس از طراحی نقشه ذهنی به کمک یکی از راه های پرورش فکر متنی درباره آن بنویسید.

انشا اذان کتاب نگارش نهم

انشا درباره اذان نهم

انشا درباره اذان به صورت رایگان کامل از سایت نکس را دریافت کنید و برای دوستان خود ارسال کنید ما برای این منظور کانالی را طراحی کردیم که بتوانید درخواست‌های اجرای خودتان را به یکدیگر بفرستید انشا در مدارس بسیار خواسته می‌شود و یکی از معضلات دانش آموزان می باشد و شما باید یک مکانی را پیدا کنید.

انشا اذان کتاب نگارش نهم با مقدمه بدنه نتیجه گیری

مقدمه : آواهای بسیاری هرروز گوش ما را نوازش میدهد. گاهی برخی از آنها اذیت کننده و بعضی دیگر دل پذیر هستند.

بدنه : خورشید کم کم در پس ابرها پنهان میشود و ماه در تاریکی شب باستاره ها بازی کرده و خودنمایی میکند و صدایی دلنشین در تمام شهر طنین انداز میشود.
الله اکبر الله اکبر… صدا آنقدر زیباست که روه های آشفته آرام میگیرند و انسان ها از دغدغه هایشان فارغ شده و به سوی مساجد حرکت میکنند.
برخی متعجب از اینکه ساعات به تندی سپری میشوند به آسمان مینگرند و برای خورشید دست تکان داده و با او وداع میکنند. اشهد ان لا اله الا الله .. دارد دیر میشود باید هرچه زودتر به مسجد شتافت. همگی در صف های مرتب در پس امام جماعت نشسته اند که ذکر اشهد ان محمد رسول الله طنین انداز میشود و صدای صلوات مسلمانان تا طبقه هفتم آسمان بالا میرود. اشهد ان علی ولی الله.. حی علی صلاًه و کسانی که هنوز به مسجد نیامده اند دوان دوان از راه میرسند حی علی الفلاح… حی علی خیرالعمل.. با شنیدن این ذکر به اعمال خود که در طول روز انجام داده اند می اندیشند الله اکبر الله اکبر.. و اینک چیزی جز بزرگی و عظمت خداوند در خاطرشان نیست و صدایی در وجودشان زمزمه میکند که هرقدر مشکلات بزرگ باشند خداون بزرگ تر است.. لا اله الا الله.. لا اله الا الله و به راستی که معبودی جز خدای یگانه که پدید آورندۀ جهان هستی است وجود ندارد.

نتیجه : با پیشرفت علم و فناوری هرروزه آوا ها و موسیقی های زیادی را میشنویم اما هیچ آوایی زیباتر از اذان و هیچ خواننده ای خوش صداتر از موذن نیست و هیچ چیز همانند یاد خداوند روح را آرامش نمیبخشد و اذان شروعی است برای زنده شدن مجدد یاد خدا در دل و این شروع راهی است بی پایان!

انشای اول درباره اذان

اذان در اسلام یکی از زمانهای مقدس است که هر روزه صدای آن را از مساجد کل ایران می شنویم در خارج از ایران نیز در کشورهای مسلمان مساجد زیادی وجود دارد که آنها نیز مساجد مخصوص مسلمانان خود را دارند و در کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز برای اقلیت‌های مسلمان موجود در آن کشورها مساجد ساخته شده است و صدای اذان در ساعات شرعی به گوش می رسد.

در اسلام از آن به منزله دعوت خداوند برای ملاقات با او می باشد به طوری که زمانی که صدای اذان را میشنویم لت معنوی خداوند بنده و انسان‌های را صدا می‌زنند تا به ملاقات خداوند بیایند و شوق دیدار خداوند در برخی از افراد مومن به قدری زیاد است که دست و پای خود را گم می‌کنند در یکی از خاطرات و روایات یکی از عالمان بزرگ زمانی که وضو می گرفت دست و پای او میلرزید پس از این اتفاق از او پرسیدند که چرا دست و پای شما میگردد مگر اتفاقی افتاده است وی پاسخ داد که مگر می شود به بزرگترین پادشاه و صاحب جهان برویم و او را ملاقات کنیم و استرس و ترس و لرز نداشته باشیم این فرد انقدر ملاقات خدا را در واقعیت می دید که از ترس نماز دست و پای او می لرزید که نمونه خوبی برای انسانهای است که با سبک سری و سهل انگاری نماز را به آخر وقت می اندازند.

زمانی که صدای اذان را می شنویم اگر کاری نداشته باشیم باید سریعاً وضو گرفته و به نماز اول وقت برسیم روایت داریم که ارزش نماز اول وقت بسیار زیاد است به طوری که زمانی که نماز اول وقت می خوانیم در واقع همراه با امام زمان خود در یک صف ایستاده ایم و به نزد خداوند می رویم و ارزش آن بسیار بسیار بیشتر از نماز های وقت های دیگر می باشد امام زمان ما امام مهدی در زمان های اول وقت نماز می خواند و اگر ما نیز در اول وقت نماز خود را بخوانیم میتوانیم به اقامه کنیم و نماز ما زیر عرش خداوند برسد و ثواب آن را کسی نتواند بنویسد این موضوع اهمیت نماز را که در اول وقت می خوانیم بسیار عاشقانه می کنند.

در روایت دیگری داریم که اگر کسی صدای اذان را بشنود و نماز نخواند و اگر عذر شرعی نیست نداشته باشد و نماز خود را به آخر وقت و زمانی که خورشید در حال غروب است و یا ساعت شرعی نماز در حال به اتمام رسیده میباشد بخوانند و نماز خود را سبک به شماره به گفته امام صادق جزوه شفاعت کنندگان ما حساب نخواهد شد و ما نمی توانیم انسانهایی که نماز خود را سبک می شمارند و ارزش آن را پایین می‌آورند و در اول وقت نمی خوانند شفاعت کنیم این روایت بسیار عجیبی است که می‌تواند مورد توجه انسانها به شود.

پریچهر : وقتی گرفتاریم و به خاطر مشکل و گرفتای مضطرب و بی قرار هستیم صدای اذان به ما آرامش و قوت قلب میدهد چون خدا هست.
به ما یاد آوری میکند که خدا از همه مشکلات ما بزرگتر است.
به ما یاد آوری میکند پیامبر مهربانی همچون محمد مصطفی صل الله علیه و آله داریم که رحمت خداوند برجهانیان است
و هر لحظه میتوانیم به در گرفتاری به او متوصل شویم
و وقتی بین درست و غلط زندگی سرگردان شده ایم از راه و روش او در زندگی پیروی کنیم .
در قیامت مؤذنان ازهمه مردم سر افراز ترند. مؤذن بهترین یاورانسان است تا او بر فرایض خود تنبه پیدا کند.
اذان صدای ملایکه های خداست که خوش امد می گویند به نمازگزاران و بالهای خود را بر زمین می گسترانند تا فرش زمینیانی باشد که دعوت حق را لبیک گفته اند .

میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
Mojtaba 1 سال قبل
3

عالی بود

روژان حمزیان 1 سال قبل
5

عالی بود👌👌

برای پاسخ کلیک کنید