تصور کنید که در یک باغ پر گل ایستاده اید و چهچه بلبل هم به گوش می‌رسد گفت و گوی خیالی میان بلبل و گل را در یک بند بنویسید صفحه 85 نگارش فارسی ششم

نگار

در يك دشت زيبا گلى زيبا و بلبلى خوش آواز زندگى مى كردند و با هم درست بودند روزى بلبل به گل گفت: خوش بحالت كه انقدر زيبا و خوشبو و زيبايى!. گل در جواب گفت: خداوند توانا با يك ويژگى خاص افريده است شايد من زيبا باشم اما هرگر مثل تو خوش صدا باشم ما هرگز نبايد نبايد ناشكرى كنيم چون خداوند در همه كار و همه چيز از همه دانا تر و عادل تر است

دنیا دادرسان

خیلی چیزارو مدیر سایت به نفعش نبوده پاک کرده اون قضیه ی ارسال کردن نظر که خیلی خیلی مشکل داشت پاک کرد پاک نکن مدیر سایت جواب بده جوابگو باش انقد شکایت های بچه هارو پاک نکن فکر کردی خیلی زرنگی و یکی شکایت میکنه سریع پاک میکنی

نویسنده

بلبل در کنار گل نشست و گفت – چه گل زیبایی . گل گفت – مرسی امممم در عوض صدا و اواز خواندن توهم زیباست راستی سلام اسم تو چیست . بلبل – سلام من بلبل هستم تو از کجا صدای من را شنیدی . گل – الان که داشتی به سوی من میامدی و در حال اواز خواندن بودی صدایت را شنیدم .

حدیث جون

عالی بود من از خوندن این متن بسیار زیبا کیف کردم

jon

خیلی خوب بود ممنون فقط همه ی متن در نگارش ششم صفحه ۷۷ جانشد👏👏😙😙

صفحه ۸۵ کتاب نگارش فارسی ششم تصور کنید که در یک باغ پرگل ایستاده اید و چهچه بلبل هم به گوش می رسد گفتگوی خیالی میان بلبل و گل را در یک بند بنویسید از سایت نکس لود دریافت کنید.

جواب تصور کنید که در یک باغ پر گل ایستاده اید

گفت و گوی خیالی میان بلبل و گل نگارش ششم

با سلام خدمت دوستان عزیز در این بخش می خواهیم که گفت و گوی خیالی بین گل و بلبل را برای شما عزیزان بنویسیم جواب ما اینگونه است که گل به بلبل گفت سلام بلبل به او گفت حالت چطور است آیا شناختی گل گفت آره اگر شما متن دیگری دارید برای ما بفرستید تا در همین مطلب قرار بگیرد.

متن کوتاه گفت و گوی خیالی میانه بلبل و گل

بلبل نفس عمیقی میکشد: به به چه روز قشنگی ! چه هوای خوبی! ولی افسوس کسی نیست که هم صحبت من باشد!
گل: پس من چه هستم؟ آیا وجود من که عامل زیبایی باغ است را نمیبینی؟
بلبل: ببخشید شما؟
گل: من گل هستم مظهر لطافت..
بلبل: چهه قدر خود خواهی!
گل: من اگر خودخواه‍ بودم خودم از دست رنجم بهره میبردم حاصل زحمت من چندروز زندگی است که نصیبم شده و عاقبتم پرپر شدن است.
بلبل : خطای مرا ببخشید
گل: نیازی به عذرخواهی نیست… اما فراموش نکن گاهی برخی اشتباهات بخشیده نمیشوند فرصت دوست داشتن کوتاه است..

جواب بچه ها در نظرات پایین سایت

مهسا : من روزی درباغی پرازگل های زیبا ورنگارنگ قدم میزدم انجاباگفت وگوی بلبل وگل روبروشدم بلبل به گل گفت میتوانم درکنارت بنشینم گل باصدای زیبایش گفت .ْ البته بلبل اهی کشیدوگفت، این روزها خیلی حالم بد است گل .ْ چرا چون کسی درکنارم نمانده همه ی خانواده ام مرا ترک کرده اند گل ْ. چرا چون من بلبل خوبی نبودم گل وقتی دید بلبل مشکل دارد چیزی نگفت بلبل گفت تو گل خیلی خوبی هستی گل گفت من هم اشتبها کرده ام ولی تو باید به اشتبا هاتت افتخار کنی وازآن عبرت بگیری تابلبل خوبی شوی دراین هنگام بلبل تشکر کردوپرزدورفت.

محمد صالح یارمحمدی : بلبی در هوای آلودهای زندگی میکرد. او پس از روز ها مریض میشود و دیگر امیدی به زنده ماندن ندارد. او دیگر برای خود غذا هم نمیتواند پیدا کند. و یک روز که به دنبال غذا میرود یک هو و بازهم هیچ چیز پیدا نمیکند.در همان روز که میخواهد به لانه برگردد یک صدایی به گوشش میرسد بعد میرود بر سر یک شاخه مینشیند و میگوید توکی هستی. میگو ید من یک گل هستم. بلبل :سلام گل. گل :به دنبال چی هستی بلبل :به دنبال غذا لطفا ادامه این داستان را بنویسید.

سرور سعیدی : بلبل : امروز چه هوای خوبی است هوا بارانی است گل: اره هوا بارانی است دلم میخواهد تو این هوای بارانی منو دوستانم تو این باغ قدم بزنیم وهوا بخریم بلبل: اره راست میگی منم دلم گرفته چون این چند روز دوستانم را ندیدم و میخواهم تو این هوای بارانی منو دوستانم هوا بخوریم واز احوال یکدیگر باخبر شویم گل: الان ک دلت گرفته برو دوستات را صدا بزن ومنم دوستانم راصدا میزنم وباهم میرویم تو این هوا بخوریم بلبل و گل دوستانشان را صدا زدند وباهم دست جمعی تو این باغ قدم زدند وقتی که غروب شد همه ب خانه هایشان برگشتند وبعداز غروب گل وبلبل دوباره باهم هم صحبت شدند که گل به بلبل می گفت: ها امروز خوش گذشت یا ن؟؟ بلبل: اره خییییلی خوش گذشت کاش هرروز باهم دست جمعی برویم باهم قدم بزنیم واز احوال یکدیگر باخبر شویم! گل: ایشالا هر روز میرویم وقدم میزنیم این متن ارسال شده از سرور سعیدی.

بهاره : بلبل نفس عمیقی میکشد: به به چه روز قشنگی ! چه هوای خوبی! ولی افسوس کسی نیست که هم صحبت من باشد!
گل: پس من چه هستم؟ آیا وجود من که عامل زیبایی باغ است را نمیبینی؟
بلبل: ببخشید شما؟
گل: من گل هستم مظهر لطافت..
بلبل: چهه قدر خود خواهی!
گل: من اگر خودخواه‍ بودم خودم از دست رنجم بهره میبردم حاصل زحمت من چندروز زندگی است که نصیبم شده و عاقبتم پرپر شدن است.
بلبل : خطای مرا ببخشید
گل: نیازی به عذرخواهی نیست… اما فراموش نکن گاهی برخی اشتباهات بخشیده نمیشوند فرصت دوست داشتن کوتاه است.. عالی من از خواندن این مطلب بسیار لذت میبرم.

ریحانه : روزی در روزگاران قدیم در کوه ها و دشت ها یک بلبل رنگارنگی و یک گل لاله ی زیبایی بود .
یکی از روزها بلبل به گل گفت:« خوش به حالت تو خیلی زیبا هستی!». گل گفت: « تو اشتباه میکنی! هر کسی یک زیبایی دارد. تو باید از نعمت خداوند تشکر کنی!» بلبل گفت: « تو راست می گویی. من اشتباه کردم از تو ممنونم که مرا متوجه اشتباهم کردی.».

نویسنده : یک روز بلبلی درهواقدم می زد که دیدگل زیبایی پایین است بلبل رفت پیش او وبا اوسلام کرد وبلبل از او پرسید اسم تو چیست گل گفت اسم من گل نرگس است بلبل گفت تو خیلی زیبا هستی گل گفت اشتباه نکن تو هم زیبا هستی این نعمت خداوند است بلبل ازگل تشکر کرد و پروازش راادامه داد.

نویسنده : بلبل در حال پرواز بود که گل زیبایی را دید. بلبل با خوشحالی پیش گل رفت و هردو خودشان را معرفی کردند، بعد بلبل پرسید:تو باید از زندگی ات راضی باشی چون همیشه یکجا ایستاده ای … گل:اصلاً این طور نیست من میخواهم مثل تو پرواز کنم. بلبل گفت:بیا باهم پرواز کنیم. بلبل ریشه ی گل را از خاک بیرون کشید و روزها او را میگردانند و شب ها به خاک برمی گردانند..

نویسنده : بلبل که تازه از خواب بیدار شده بود نفس عمیقی کشید و نگاهش به گل افتاد که داشت گریه میکرد و گفت: چه شده ای گل ! او گفت : دوست من پژمرده شده و افتاده است بلبل که خیلی ناراحت شد گفت خودم درستش میکنم و رفت لب برکه دهانش را پر از آب کرد.

پریسلن : یک روز که گل ها از شدت غم واژگون شده بودند ؛ بلبلی به باغ امد و شروع به اواز خواندن کرد.گل ها با صدای اواز شروع به رقصیدن کردند. از ان روز به بعد بلبل اواز می خواند و گل ها می رقصیدند تا اینکه یک روز ملکه ی گل ها دختر جدیدی متولد کرد.گل بسیار زیبا و خوشبو بود اما خیلی به خود مغرور بود. بلبل از گل مغرور پرسید :تو چرا انقدر مغروری؟.
گل در جواب گفت : چون من از همه ی گل ها هم زیبا ترم و هم صدام از تو بهتر است😌😏 تازه من ملکه ی شمام 👑 .
بلبل گفت : البته هر چیزی تاوانی دارد حتی زیبایی تو.
گل عصبانی شد و از ان روز به بعد دیگر نگذاشت بلبل اواز بخواند و گل ها دوباره غمگین شدند تا اینکه یک روز دخترکی امد و گل مغرور را چید و با خود برد. بلبل به دنبال دخترک رفت. وقتی دخترک گل را روی میز گذاشت بلبل سریع به کمک او شتاف و او را گرفت و با خود به باغ برد.
گل گفت : بلبل تو راست می گفتی هر چیزی تاوانی دارد.
از ان روز به بعد گل مهربان شد و همه خوشحال بودند.

ریحانه علیرضایی : بلبل:چقدردلم برای این دوز ها تنگ شده بود گل:درسرمای زمستان فقط به این فکر می کردم که دوباره بهار میشود ومن تو را خواهم دید بلبل:ای کاش همیشه بهار بود و تو در کنار من‌مز ماندی گل: وقتی به یاد هم باشیم مثل این است که در کنار هم هستیم بلبل:حالا که در کنار هم هستیم تو را به یک آواز خوش مهمان میکنم گل: آواز تو همیشه برای من ارامش بخش است.

نگار :‌ در يك دشت زيبا گلى زيبا و بلبلى خوش آواز زندگى مى كردند و با هم درست بودند روزى بلبل به گل گفت: خوش بحالت كه انقدر زيبا و خوشبو و زيبايى!. گل در جواب گفت: خداوند توانا با يك ويژگى خاص افريده است شايد من زيبا باشم اما هرگر مثل تو خوش صدا باشم ما هرگز نبايد نبايد ناشكرى كنيم چون خداوند در همه كار و همه چيز از همه دانا تر و عادل تر است.

سلطان : من درختی سر سبز در جنگل بودم.یک روز آمدند و من را بریدند وبه کارخانه بردند . درآنجا مرا تکه تکه کردند و سپس با میخ و چکش به جان من افتادند و از من میز و نیمکت ساختند.آنها از من دو میز و نیمکت ساختند و اکنون نصف من در کلاس ششم ونصف دیگرم در کلاس هفتم است . حالا من دیگر یک پا معلم هستم.

نویسنده :‌بلبل:ای گل دوست داشتم مثل تو باشم و خوشبو و رنگارنگ بودم.
گل:بلبل عزیز منم دوست داشتم مثل تو باشم و پرواز کنم و صدای خوبی داشته باشم ، ولی همه ویژگی منحصر بفرد خودشان را دارند.
بلبل: من توانایی و چیز زیاذی ندارم..

میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
ناشناس 1 سال قبل
0

Zakaria has

ناشناس 2 سال قبل
1

زیاد بود

رویا 2 سال قبل
4

خیلی بد

زیبا 2 سال قبل
3

عالی بود

آنوشا 2 سال قبل
0

روزی روزگارانی بلبلی درحال آواز خواندن بود که گل گفت چقدر زیبا نغمه میخوانی بلبل:متشکرم ازشما بابت تعریفتان همه هم آرزو دارند مثل شما زیبا باشند.گل:ممنونم بلبل عزیز ؛من هم آرزو دارم همچین صدای زیبایی داشته باشم بازهم خوب است که خداوند به همه ی ما یک ویژگی داده است پس باید از خداوند متشکر باشیم.💕

علیرضا 2 سال قبل
-2

بلبل گفت تو چقدر زیبایی خوشا به حال تو گل گفت ممنون ولی تو صدای بسیار زیبایی داری خداوند که از ما بسیار داناتر است هرکسی را به صورتی آفریده است

ناشناس 2 سال قبل
0

شکایتاروووو. پاک نکن بی همه چیز

مرینت 2 سال قبل
2

نویسنده خوب بود

حدیث جون 2 سال قبل
8

عالی بود من از خوندن این متن بسیار زیبا کیف کردم

jon 2 سال قبل
7

خیلی خوب بود ممنون فقط همه ی متن در نگارش ششم صفحه ۷۷ جانشد👏👏😙😙

مهسا 2 سال قبل
6

من روزی درباغی پرازگل های زیبا ورنگارنگ قدم میزدم انجاباگفت وگوی بلبل وگل روبروشدم بلبل به گل گفت میتوانم درکنارت بنشینمگل باصدای زیبایش گفت .ْ البتهبلبل اهی کشیدوگفت، این روزها خیلی حالم بد استگل .ْ چراچون کسی درکنارم نمانده همه ی خانواده ام مرا ترک کرده اندگل ْ. چراچون من بلبل خوبی نبودمگل وقتی دید بلبل مشکل دارد چیزی نگفتبلبل گفت تو گل خیلی خوبی هستیگل گفت من هم اشتبها کرده ام ولی تو باید به اشتبا هاتت افتخار کنی وازآن عبرت بگیری تابلبل خوبی شویدراین هنگام بلبل تشکر کردوپرزدورفت.

-1
M.AMIN 2 سال قبل

آنوقت میتونست جواب تورو هم حذف کنه که به نفع خودش باشه چرا اینکارو نکرد؟ آقایان و خانمان زحمت کش دستتون درد نکنه😁😁

2
ع بیانیه 2 سال قبل

خیلی بد بود

-2
همه این فعالیتها طبق وظیفه قانونی و عمل به دستورات ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای صورت گرفته است. 2 سال قبل

این کلمات عغ را به ع فی قم خف قم

نویسنده 2 سال قبل
8

بلبل در کنار گل نشست و گفت – چه گل زیبایی . گل گفت – مرسی امممم در عوض صدا و اواز خواندن توهم زیباست راستی سلام اسم تو چیست . بلبل – سلام من بلبل هستم تو از کجا صدای من را شنیدی . گل – الان که داشتی به سوی من میامدی و در حال اواز خواندن بودی صدایت را شنیدم .

-2
عالیه 2 سال قبل

عالیه

0
غفاالد نبرد در ایتالیا الب 2 سال قبل

آیدا در تاریخ را به این کتاب در سال حفظش کنه این خانمی به نام خدا را آورده ام که در آن زمان ما را با کمک بازی اش را ندارم

ماکانی 2 سال قبل
6

سلام به همه دوستان عزیز منم متن خدم رو وارد کردم ولی متاسفانه ثبت نشد .

4
ماکانی 2 سال قبل

سلام خیلی خوش حالم که همه جا ماکانی هست 😂😂😂😂😂

من واقعا از این متن لذت بردم عالی بود 2 سال قبل
-1

به نظر من که عالی بود واقعا

ستاره 2 سال قبل
3

سلام به دوستان عزیزم نظرات شما خیلی خوب بود خیلی هم زیبا نوشته بودید مرسی 😘😘😘😘😘😘😘😘

1
** 2 سال قبل

به نظر منم خوبه مرسی از نظرتون

Nashenas 2 سال قبل
0

خوب بود 👍

ناشناس 2 سال قبل
-2

عالی بود

نویسنده 2 سال قبل
1

سلام

0
زهرا 2 سال قبل

عالی است

نویسنده 2 سال قبل
6

بلبل در حال پرواز بود که گل زیبایی را دید. بلبل با خوشحالی پیش گل رفت و هردو خودشان را معرفی کردند، بعد بلبل پرسید:تو باید از زندگی ات راضی باشی چون همیشه یکجا ایستاده ای … گل:اصلاً این طور نیست من میخواهم مثل تو پرواز کنم. بلبل گفت:بیا باهم پرواز کنیم. بلبل ریشه ی گل را از خاک بیرون کشید و روزها او را میگردانند و شب ها به خاک برمی گردانند.امیدوارم که خوشتون بیاد. ک

0
😊😊 2 سال قبل

خیلی عالی بود

اَسی 2 سال قبل
5

به این فکر میکنید که اصلا جامیشه تو کتاب یانه

2
پشمک 2 سال قبل

دقیقاً

اَسی 2 سال قبل
2

دمت گرم فشنگ فیکس کتابه

نویسنده 2 سال قبل
0

خودت شما بگید

نیلوفر منصوری 2 سال قبل
0

بسیارررررر عالیییییی بووووووود

همتا 2 سال قبل
-2

همه ی پاسخ ها عالی بودن . ممنون

مریم ظهیری 2 سال قبل
3

عالی

سهيل 2 سال قبل
-2

🤩

نگار 2 سال قبل
12

در يك دشت زيبا گلى زيبا و بلبلى خوش آواز زندگى مى كردند و با هم درست بودند روزى بلبل به گل گفت: خوش بحالت كه انقدر زيبا و خوشبو و زيبايى!. گل در جواب گفت: خداوند توانا با يك ويژگى خاص افريده است شايد من زيبا باشم اما هرگر مثل تو خوش صدا باشم ما هرگز نبايد نبايد ناشكرى كنيم چون خداوند در همه كار و همه چيز از همه دانا تر و عادل تر است

دنیا دادرسان 2 سال قبل
11

خیلی چیزارو مدیر سایت به نفعش نبوده پاک کرده اون قضیه ی ارسال کردن نظر که خیلی خیلی مشکل داشت پاک کرد پاک نکن مدیر سایت جواب بده جوابگو باش انقد شکایت های بچه هارو پاک نکن فکر کردی خیلی زرنگی و یکی شکایت میکنه سریع پاک میکنی

ناشناس 2 سال قبل
5

ﻋﺎﻟﻲ ﺑﻮﺩ ﻭﻟﻲ ﺧﻴﻠﻲ ﻃﻮﻻﻧﻲ ﺑﻮﺩ

-1
شیرین 2 سال قبل

آره دقیقا

ﻧﺎﺷﻨﺎﺱ 2 سال قبل
0

ﻋﺎﻟﻲ ﺑﻮﺩ ﻭﻟﻲ ﺧﻴﻠﻲ ﻃﻮﻻﻧﻲ ﺑﻮﺩ

بهناز 2 سال قبل
0

سلام خیلی ممنونم از این همه زحمت بینندگان عزیز و محترم خیلی از همه وهمه تشکر خیلی وخیلی زیاد می کنم دستتون درد نکنه

نویسنده 2 سال قبل
2

عالی

1
همه این فعالیتها طبق وظیفه قانونی و عمل به دستورات ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای صورت گرفته است.ارتتا 2 سال قبل

الآن حرکت می کرد که در صه

ددددددذدذ 2 سال قبل
5

خیلی خو ب بود

rkg 2 سال قبل
-2

خیلی خیلی عالی بود خیلی بهم کمک کرد

نادیا 2 سال قبل
3

متن های خیلی عالی داره👍

1
همه این فعالیتها طبق وظیفه قانونی و عمل به دستورات ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای صورت گرفته است. 2 سال قبل

ناع و از این خ

نویسنده 2 سال قبل
6

بلبل نفس عمیقی میکشد: به به چه روز قشنگی ! چه هوای خوبی! ولی افسوس کسی نیست که هم صحبت من باشد!گل: پس من چه هستم؟ آیا وجود من که عامل زیبایی باغ است را نمیبینی؟بلبل: ببخشید شما؟گل: من گل هستم مظهر لطافت..بلبل: چهه قدر خود خواهی!گل: من اگر خودخواه‍ بودم خودم از دست رنجم بهره میبردم حاصل زحمت من چندروز زندگی است که نصیبم شده و عاقبتم پرپر شدن است.بلبل : خطای مرا ببخشیدگل: نیازی به عذرخواهی نیست… اما فراموش نکن گاهی برخی اشتباهات بخشیده نمیشوند فرصت دوست داشتن کوتاه است..

2
A 2 سال قبل

هر کسی خواست بنویسه بسیار کامل

0
غفاالد نبرد در ایتالیا الب 2 سال قبل

این فیلم به ع یک نمره به عنوان استاد در ثغه

سارا 2 سال قبل
-2

عالی بود ایول

. 2 سال قبل
-1

خیلی عالیه واقعا من کتاب نگارش رو از اینجا پر کردم خیلی نوشته های خوبی داره مرسی که هستین❤

2
اااا 2 سال قبل

واقعا همینطوره عالیه

❣narin❣ 2 سال قبل
1

عالیییی بود👌

فرید 2 سال قبل
0

اره بابا ندیدی که مدیر رو از صبح تا شب داره فقط داره کار میکنه🤪😂😅🤣🤣🤣

مبینا فیضی 2 سال قبل
0

گل به بلبل سلام داد و بلبل حال گل را پرسید.

همه این فعالیتها طبق وظیفه قانونی و عمل به دستورات ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای صورت گرفته است. 2 سال قبل
0

تاریخ را در این باره هم به شما مبارک

... 2 سال قبل
2

…سلام

Zahra 2 سال قبل
0

خوب 😄☺😊🎀🍎🌷😀

معصومه 2 سال قبل
0

واقعا خوب بود و من از این جمله چیز های خوبی یاد گرفتم

Zzz 2 سال قبل
3

بلبل نفس عمیقی میکشد: به به چه روز قشنگی ! چه هوای خوبی! ولی افسوس کسی نیست که هم صحبت من باشد!گل: پس من چه هستم؟ آیا وجود من که عامل زیبایی باغ است را نمیبینی؟بلبل: ببخشید شما؟گل: من گل هستم مظهر لطافت..بلبل: چهه قدر خود خواهی!گل: من اگر خودخواه‍ بودم خودم از دست رنجم بهره میبردم حاصل زحمت من چندروز زندگی است که نصیبم شده و عاقبتم پرپر شدن است.بلبل : خطای مرا ببخشیدگل: نیازی به عذرخواهی نیست… اما فراموش نکن گاهی برخی اشتباهات بخشیده نمیشوند فرصت دوست داشتن کوتاه است..

برای پاسخ کلیک کنید