لایه ازن در کدام بخش هواکره قرار دارد؟ آیا می توانید در یک جمله بگویید فایده لایه ازن چیست؟ در این باره پرس و جو کنید صفحه 25 مطالعات اجتماعی نهم

جواب فعالیت صفحه ۲۵ کتاب مطالعات اجتماعی پایه نهم لایه ازن در کدام بخش هواکره قرار دارد؟ آیا می توانید در یک جمله بگویید فایده لایه ازن چیست؟ در این باره پرس و جو کنید از سایت نکس لود دریافت کنید.

جواب بچه ها در نظرات پایین سایت

مهدی : استراتوسفر (یوش سپهر) ازن یک گاز نامرئی است که جنس آن از اکسیژن است و این لایه سرتاسر کره زمین در طبقات بالای اتمسفر قرار دارد و فاصله آن از سطح زمین 15 تا 40 کیلومتر است . ضخامت این لایه فقط 3 میلیمتر است. البته ضخامت آن یکنواخت نیست و در استوا که خورشید مستقیم می تابد ضخیمتر و در قطبها نازکتر است .برخی از مواد شیمایی باعث سوراخ شدن لایه ازون می شود و آن را از بین می برد مثل هیدروفلوئور کربن که در برخی از یخچالها بخصوص مدل قدیمی وجود دارد و یا و متیل برمید که در آفتکش های کشاورزی استفاده می شود. فواید لایه ازون : 1) لایه ازون مانند سایبانی برای زمین مانع عبور پرتو های زیان آورخوشید یعنی همان اشعه ماورای بنفش می شود 2) اگر این پرتوها به زمین برسد باعث سرطان پوست و بیماریهای چشمی مثل آب مروارید می شود. به گیاهان هم آسیب می رسد. 3) اگر مقدار پرتوها زیاد باشد، موجودات دریایی میکروسکوپی که غذای ماهی ها هستند هم از بین می رود.

میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
فاطمه 2 سال قبل
0

نمیدونم

نویسنده 2 سال قبل
0

نه متاسفم چیزی نمیدونم

برای پاسخ کلیک کنید