گسترش آدم ترسو هزار بار میمیرد انشا ضرب المثل صفحه 83 نگارش یازدهم

فاطمه

انشای خیلیییی ساده و دم دستیی بود. اصلاجالب نبود ….

نویسنده

میخوام بدونم کی این مطلب را نوشته

ناشناس

خیلی جالب نبود

زارع

خیلی جالب نبود

انشا صفحه ۸۳ کتاب نگارش پایه کلاس یازدهم گسترش مثل نویسی ضرب المثل از دل برود هر آن که از دیده برفت مفهوم معنی دریافت داستان از سایت نکس لود دریافت کنید.

گسترش ضرب المثل آدم ترسو هزار بار میمیرد

انشا با موضوع آدم ترسو هزار بار می میرد مقدمه نتیجه

مقدمه : جهان چقدر رویایی بود و انسان چقدر پیشرفت می کرد اگر یاد گرفته بودیم طبق فرمایش امیرالمومنین رفتار می کردیم که فرموده اند : هرگاه از کاری ترسیدی خود را در آن بینداز که خودکار از ترس آن کمتر باشد.

بدنه : روزی مردی طلافروش در شهری زندگی می کرد. مرد که هرشب طلاها را با خود به خانه اش می برد از ترس اینکه مبادا در راه دزدی به او دستبرد زند تصمیم گرفت طلاها را در گاوصندوق مغازه اش بگذارد.
اولین شبی که طلاها در مغازه اش بود نیمه شب با اضطراب از خواب برخاست و سراسیمه به سوی مغازه رفت. هنگامی که طلا ها را در گاوصندوق دید با خیال راحت به خانه برگشت. چند شب این اتفاق تکرار شد و مرد از ترس ربوده شدن طلاها خواب به چشمانش نمی آمد. هر ثانیه دلهره و اضطراب!
مرد دوباره تصمیم گرفت که طلاهارا با خود به خانه آورد اما حتی در این صورت بازهم اضطراب و ترس داشت که مبادا در راه شخصی طلاها را از بدزدد و این حجم ترس آنقدر در او افزایش یافت که تصمیم به تغییر شغل خود گرفت.

نتیجه : گاهی هیچ موضوعی برای ترسیدن وجود ندارد اما انسان بیهوده خود را می ترساند و این ترس حتی از اینکه آن اتفاق در واقعیت بیفتد بسیار بدتر و عذاب آور تر است.

انشا مثل نویسی آدم ترسو هزار بار میمیرد ضرب المثل نگارش یازدهم

مقدمه : در هر دوره ای از زندگی انسان چالش های زیادی وجود دارد و اتفاقاتی ک انسان از آنها بیم دارد و هر شخصی بنابر سن وجنسیت دغدغه هایی دارد

بدنه : من دانش آموز پایه یازدهم تجربی هستم و مانند همه دانش آموزان دیگر درس مهم ترین دغدغه زندگی من می باشد. یکی از دروس مهم رشته تجربی ریاضی می باشد. ریاضی درسی است که از اول ابتدایی تا پایه دوازدهم در هررشته ای همانند غولی بی شاخ و دم بر سر هر دانش آموزی سایه می اندازد و من نیز از این قاعده مستثنی نیستم و همیشه کابوس امتحان ریاضی مهمان خواب های من است.

نتیجه گیری : دبیر ریاضی ما عادت خوب یا بدی ک دارد این است که همیشه زمان امتحان ریاضی را از دو یا سه هفته قبل مشخص میکند. من دقیقا از لحظه ای که زمان امتحان ریاضی اعلام میشود با استرس همنشین میشوم تا بعد از زمان اعلام نتایج و تا زمانی ک کم کم از استرس من کاسته میشود و آثار امتحان ریاضی از بین میرود زمان برگزاری امتحان بعدی اعلام میشود. با اینکه امتحان ریاضی برای ۹۹ درصد دانش آموزان مملو از استرس می باشد٬ اما اگر از اول ابتدایی به جای فرمول های مسخره نحوه مقابله با استرس و اصول رفتاری را می آموختیم شاید میتوانستیم با تمام تمرکز درس ریاضی یا… را مطالعه کنیم بدون ترس از نتیجه آن. کسانی مانند من ک از عقوبت امتحان ریاضی میترسند مسلما نمیتوانند از فرصت های خود به خوبی بهره ببرند و چه بسا عقوبت امتحان به ترسناکی آنچه ب نظر میرسد نباشد و امثال من درجامعه کسانی هستند که قدرت ریسک پذیری به شدت پایینی دارند وهرگز چیزهای جدید را کشف نمیکنند و همیشه در اضطراب و ترس و استرس هستند به قول قدیمی ها آدم ترسو هزار بار میمیرد.

جواب بچه ها در نظرات پایین سایت

پریچهر : روزی روزگاری در شهر شلوغ مردی منزوی و گوشه گیر زندگی می کرد. همسرش از دنیا رفته بود و هیچ فرزندی نداشت. از دار دنیا یک مغازه ی پارچه فروشی داشت که زندگی و دخل و خرجش از آن تامین می شد. از روی آینده نگری و نگرانی برای فردای خویش کیسه ایی زر برای خود کنار گذاشته بود، که همیشه ترس از دست دادن یا سرقت آن را داشت به طوری که هر بار در خانه صدایی می شنید یا کسی در خانه را می کوفت مرد هزار بار می مرد و زنده می شد، به طوری که همه ی دوستان و آشنایان مرد از ترس آن با خبر شدند و در فکر و خیال خود داستان های عجیبی در مورد مرد ساختند. در یکی از روزها که مرد از خانه بیرون می رفت بچه ها که در کوچه فوتبال بازی می کردند، مرد را دیدند و با تمسخر و خنده او را به یکدیگر نشان دادند و می گفتند این مرد بسیار ترسو است و از همه می ترسد. شاید از ما نیز می ترسد. مرد بسیار ناراحت و اندوهگین شده بود. او از نظر و فکر مردم حتی کودکان محل آگاه شده بود و با خود گفت:اینطوری ادامه دادن غیرممکن است. زیرا آدم ترسو هزار بار می میرد و دوباره زنده می شود. اینگونه هم زندگی به کامم تلخ شده و هم از کار و معاشرت با مردم نیز افتاده ام. رفت و کیسه ی زر خود را به دست معتمد شهر سپرد و به او گفت که من از دار دنیا نه همسری دارم و نه فرزندی، زمانی که من مردم، با این پول من را دفن کن و برای من خیراتی بده تا من از این دنیا آسوده بروم و هر لحظه ترس از دست دادن آن را نداشته باشم. اینگونه مرد هم خیال خودش را هم خیال بقیه را راحت کرد ، زیرا آدم ترسو نه به جایی می رسد و نه در زندگی لذت می برد بلکه هزار بار می میرد .

پریچهر : باد شدیدی میوزد جنگل سرد و تاریک است،نمیدانم از کدام سمت بروم؛از سرما همه ی بدنم میلرزد،دندان هایم به شدت به هم میخورند،مثل آهنگی که بریده بریده خوانده میشود.صداهایی ب گوشم میرسد که هر لحظه ترس مرا بیشتر میکند،شدت مه اینقدر زیاد است ک به سختی میتوانم جنگل را ببینم.ناگهان متوجه صدای پایی میشوم که از پشت سر به من نزدیک میشود گوش هایم را تیز میکنم و هرچه دقیق تر میشوم صدای نفس هایش را نیز میشنوم و مطمئن میشوم که کسی به دنبالم می آید،تمام عزم خود را جزم میکنم تا فرار کنم؛فرار به سوی روشنایی،به خانه های دور،به فضایی دور از این فضای مبهم و ترسناکجایی ک از این فضای عم بار دور شوم.
از شدت ترس با خود زمزمه میکنم و شروع ب آواز خواندن میکنم ولی نمیتوانم آرام شوم درحالی که میدوم پایم به تخته سنگی برخورد میکند و بر زمین می افتم؛دیگر توان برخواستن ندارم، تمام نیرویم را از دست داده ام همه جا دور سرم میچرخد،آخی میگویم و بیهوش میشوم…
لحظه ای که چشمم را باز میکنم نوری به چشمم میخورد؛میبینم که صبح شده و روی علفزار افتاده ام؛به خودم که می آیم متوجه میشوم که دیشب در جنگل گم شده بودم و حین فرار ب زمین خوردم و بیهوش شدم و وقتی دقت میکنم چیزی در کنارم نیست و من نیز سالم هستم؛اما ترس بیهوده ای که بر من غلبه داشت هر منظره و صدایی را برایم ترسناک کرده بود طوری که در حال مرگ بودم و اینگونه به این جمله پی بردم که میگویند ترس برادر مرگ است
آری اگر من بر ترس خود غلبه میکردم میتوانستم تصمیم بهتری بگیرم و راه درست و غلط را از هم تشخیص دهم…

پریچهر : ترس و دلهره و اضطراب و استرس، تنها چیز هایی هستند که علاوه بر قطعی نفس و مردن جسمی، مرگ دیگری نیز به همراه دارد.
از قدیم و ندیم همین بوده و هست، هرکسی که از درون ترس و اضطراب داشته باشد، مرگش دو چندان بوده و روزی صدبار هم می میرد، شاید هم بیشتر !
آدم ترسو، علاوه بر ضرر هایی که برای زندگی خودش ایجاد میکند، دوچندان مشکل دیگر برای اطرافیان و نزدیکان خود رغم می زند که علی رغم میل باطنی او بوده و زندگی اش را مخطل می کنند.
اکثر انسان های ترسو، قبل از اینکه با علت واقعی ترس خود رو به رو شوند، با تفکرات و افکار آشفته ای که در ذهن خود از آن ترس بنا میکنند، ترس و دلهره دو چندان شده و استرس برای مواجه شدن با آن، آتشی فروزان در دل بنا کرده و گاهی نیز ترسِ قبل از مشکل، حال را بدتر از آن می کند که خود ترس می کند.
ترس، در زمان قدرت و زور و دارایی، اشتباه ترین حسی است که می توان برای خود به وجود آورد، چرا که اضطراب الکی، انسان را از درون فرو می ریزد.

مهدی : بهترین بازپروری آدم ترسو، هزار بار میمیرد صفحه ۸۳ نگارش یازدهم : در روزگاران قدیم مردی در شهری شلوغ زندگی می کرد همسر او فوت کرده بود و فرزندی نیز نداشت تنها راه درامد او مغازه ای بود که در آن پارچه می فروخت. به علت ترس و نگرانی درباره آینده زندگی خود کیسه ای پر از طلا در خانه نگه داشته بود و هر بار که صدای می شنید یا در خانه به صدا در می آمد مرد هزار بار از ترس می مرد و زنده میشد پس ازین ترس های بسیار زیاد دوستان او از ترس این مرد آگاه شدند در پیش خود داستان های عجیب غریب و مختلفی راجع به آن مرد ساختند. روزی از روزها پیر مردی از کنار بچه هایی که در حال بازی بودند می‌گذشت که ناگهان بچه ها او را به یکدیگر نشان دادند و گفتند این مرد بسیار ترسو است و حتی شاید از ما نیز می ترسد مرد که از فکر مردم و بچه ها آگاه شده بود بسیار اندوهگین و ناراحت شده بود و در پیش خود گفت که این طوری زندگی کردن دیگر غیر ممکن است. به خاطر اینکه آدم ترسو هزار بار میمیرد و زنده میشود آن مرد که دیگر نمی توانست تحمل کند کیسه زر خود را برداشت و به پیش معتمد شهر برده و به معتمد شهر گفت که اگر من مردم مرا با این پول دفن کند و به مردم خیرات بده زیرا با اینگونه زندگی کردن هم از کارم ماندم هم با معاشرت کردن با مردم نیز به مشکل خورده ام و همه زندگی به کام من تلخ شده است. در ادامه گفت من هیچ فرزند یا همسری ندارم و هر لحظه نگران از دست دادن این طلا ها هستم می خواهم این پول را نزد تو بگذارم تا دیگر فکر سرقت زر از ذهن من دور شود و بتوانم با آسودگی به زندگی خود ادامه بدهم. اینگونه بود که مرد هم خیال خودش و هم خیال بقیه را نیز راحت کرد زیرا آدم ترسو نه به جایی می‌ رسد و نه در زندگی لذت می‌ برد بلکه هزار بار میمیرد.

میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
آدم ترسو هزار بار می میرد 2 سال قبل
0

انشا

هری پاتر 2 سال قبل
-1

عالی با طعم پرتقالی

0
nihan 2 سال قبل

خوبه از اینکه از ذهن خستم استفاده نمیکنم خیلی خوشحالم ✌🏻😁

ناشناس 2 سال قبل
-1

من هر چقد میزنم چرا نمیاره؟🤔

سجاد 2 سال قبل
0

خوبه و کوفت این لینکش مال ناکجا آباده صدبار زدم صدتا سایت چرت باز شد لطفا رسیدگی کنین

الناز 2 سال قبل
-2

سلام بچه ها از این مطلب چطور استفاده کنم کسی تونست از این مطلب استفاده کنه ؟ لطفا راهنماییم کنید

نویسنده 2 سال قبل
7

میخوام بدونم کی این مطلب را نوشته

0
نادیا 2 سال قبل

آره واقعا خیلی ابتدایی هستش

فاطمه 2 سال قبل
7

انشای خیلیییی ساده و دم دستیی بود. اصلاجالب نبود ….

زارع 2 سال قبل
6

خیلی جالب نبود

ناشناس 2 سال قبل
6

خیلی جالب نبود

نیلوفر 2 سال قبل
0

متن جالبی نبود/:

Zahra 2 سال قبل
-1

خوب بود بد نبود کاش یه کم بهتر مینوشتین یه کم ابتداییه

نویسنده 2 سال قبل
-1

بله

محمد 2 سال قبل
-1

اصلا گسرش خوبی نبود

برای پاسخ کلیک کنید