معرفی یکی از شخصیت های علمی قرن پنجم تا هفتم

احمدی

عالی هست

معرفی کامل یکی از شخصیت های علمی قرن پنجم تا هفتم هجری به صورت کامل و رایگان از سایت نکس لود برای دانش‌آموزان و برای تحقیقات و مقاله های کلاسی و تمارین کلاسی از سایت نکس لود دریافت کنید.

یکی از شخصیت های علمی قرن پنجم تا هفتم

یکی از شخصیت های علمی قرن پنجم تا هفتم را نام ببرید

شاید برای شما نیز سوال پیش بیاید که چرا در مدارس این مطالب و تمارین گوناگونی برای دانش آموزان گفته می شود ولی جواب اصلی آن این است که در دانش آموزان و در مدارس تحقیقات زیادی گفته با این تحقیقات به توانند اطلاعات عمومی خودشان را بالا برده و مسائلی نظیر معرفی یکی از شخصیت های علمی قرن پنجم تا هفتم را حفظ نمایند. با اطلاعات زیادی راجع به این موضوع نداریم و این مطلب را به صورت موقت زدیم تا در نظرات در پایین همین پست شما عزیزان یک مقاله معرفی کوتاهی از یکی از شخصیت های علمی قرن پنجم تا هفتم را برای ما بفرستید تا ما آن را به صورت متنی و یا به صورت لینک دانلود در پایین همین پست قرار بدهیم.

شخصیت های علمی قرن پنجم تا هفتم

یکی از این شخصیت ها سعدی است که در قرن ششم می زیسته است و اشعار بسیار گرانبهایی برای ما به جا گزاشته است. از سلسله مقالات دربارهٔ سعدی link کارنامه[نهفتن] بوستان گلستان غزلیات کلیات مفردات هزلیات مرتبط[نهفتن] ابوالحسن صدیقی ابوبکر بن سعد زنگی سال تولد سعدی سعد بن ابوبکر کوکب دختر سعدی لازار کارنو ماری فرانسوا سعدی کارنو محسن فروغی نیکولا سعدی کارنو سعدی‌پژوهان[نهفتن] آدام اولئاریوس آنتوان گالان آندره دوریه ادوارد رهاتسک حسن انوری رالف والدو امرسون سیف فرغانی ضیاء موحد عباس حقیقی عبدالعظیم قریب غلامحسین یوسفی فاضل جمی فریدریش روکرت کاووس حسن‌لی کوروش کمالی سروستانی محمدعلی فروغی یادمان‌ها[نهفتن] آرامگاه سعدی ایستگاه قطار شهری سعدی ایستگاه متروی سعدی باده نوشین بزرگداشت سعدی بنیاد سعدی جایزه ادبی سعدی خانه منسوب به سعدی دبستان سعدی دبیرستان سعدی درمانگاه سعدی ساربان سعدی از دست خویشتن فریاد سینما سعدی سینما سعدی (شیراز) کوی سعدی (اهواز) مرکز سعدی‌شناسی نمای گرمابه سعدی نوا، مرکب‌خوانی سخنان نشان درگاه درگاه شعر نبو ابومحمّد مُشرف‌الدین مُصلح بن عبدالله بن مشرّف متخلص به سعدی (۶۰۶ – ۶۹۰ هجری قمری) شاعر و نویسندهٔ پارسی‌گوی ایرانی است. اهل ادب به او لقب استادِ سخن، پادشاهِ سخن، شیخِ اجلّ و حتی به‌طور مطلق، استاد داده‌اند. او در نظامیه بغداد — که مهم‌ترین مرکز علم و دانش جهان اسلام در آن زمان به حساب می‌آمد — تحصیل و پس از آن به‌عنوان خطیب به مناطق مختلفی از جمله شام و حجاز سفر کرد. سعدی سپس به زادگاه خود، شیراز، برگشت و تا پایان عمر آنجا اقامت گزید. آرامگاه وی در شیراز واقع شده‌است که به سعدیه معروف است.

جواب بچه ها در نظرات پایین صفحه

نویسنده : خواجه نظام الملک این خواجه مدارسی در شهر های مختلف بنا کردو مهم ترین این مدرسه ها در بغداد اصفهان نیشابور بود اواموال دارایی خود را بیشتر دروقف مدرسه ها کرد.

میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
ناشناس 1 سال قبل
-2

یب

احمدی 2 سال قبل
5

عالی هست

احمدی 2 سال قبل
-2

ا0کددد

برای پاسخ کلیک کنید