اگر از نزدیک مین دیده اید یا از مناطق آلوده به مین اطلاعاتی دارید صفحه 86 آمادگی دفاعی نهم

جواب فعالیت صفحه ۸۶ کتاب آمادگی دفاعی پایه نهم اگر از نزدیک مین دیده اید یا از مناطق آلوده به مین اطلاعاتی دارید از سایت نکس لود دریافت کنید.

جواب بچه ها در نظرات پایین سایت

مهدی : مین مقداری ماده منفجره یا ماده دیگری است که در محفظه ای فلزی چوبی یا پلاستیکی در اندازه های گوناگون قرار دارد و برای نابودی خودروها یا کشتی ها یا قایق ها یا هواپیماها و آسیب زدن به آنان و زخمی کردن افراد به کار می رود.
بر اساس تعریف مندرج در پیمان اتاوا، مین هر وسیله ای است که روی سطح طمین یا زیر خاک قرار می گیرد و طوری طراحی شده که در اثر حضور، نزدیکی و یا با تماس یک فرد منفجر شود.
در حال حاضر 120 تا 140 میلیون مین در جهان کار گذاشته شده که 4 میلیون آن باقی مانده جنگ جهانی دوم است و 230 میلیون مین نیز در زرادخانه ها وجود دارد. سرعت مین گذاری 4 برابر بیش از سرعت خنثی سازی مین هاست و گردآوری مین های کار گذاشته شده کنونی به 300 میلیارد دلار هزینه و هزار سال زمان نیاز دارد.
استفاده از مین به عنوان یک تاکنیک نظامی بسیار بحث برانگیز است. مین ها تفاوتی بین نظامیان و غیر نظامیان قال نیستند و پس از پایان درگیری هم همچنان خطرناک باقی مانده و زمین ها را تا مدت ها گذرناپذیر و غیرقابل استفاده می کنند. در بسیاری از موارد هم مکان دقیق مین گذاری مشخص نیست و این کار مین روبی را دشوار و آهسته می کند. این خطرات باعث شده تا مناطق دارای زمین های مین گذاری شده با مشکلات بزرگی در زمینه سکونت مجدد، کشاورزی و گردشگری روبرو باشند.

میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
برای پاسخ کلیک کنید