پیش نویس خود را بخوانید و آن را گسترش دهید صفحه 62 نگارش یازدهم

جواب فعالیت (2) صفحه ۶۲ کتاب نگارش پایه یازدهم پیش نویس خود را بخوانید و آن را گسترش دهید از سایت نکس لود دریافت کنید.

جواب بچه ها در نظرات پایین سایت

مهدی : نوشتن خلاق پدیده ای است که از هر کسی به راحتی برنمی آید، بلکه این مساله بیشتر اوقات یک موهبت خدادادی است و گاهی هم اکتسابی. برخی افراد ذاتا نویسنده خلق شده اند و برخی دیگر بدان دست می یابند. رنج نوشتن برای بعضی افراد لذت بخش است ولی برخی از نوشتن گریزان اند. با دیدن انسان های بزرگ یاد می گیریم که چگونه با یادآوری گذشته آنان رنج های خود را تحمل کنیم و از آن لذت ببریم. یکی از نمونه های این سخت کوشی در عالم نویسندگی هوشنگ مرادی کرمانی است که به معرفی شخصیت او می پردازیم.
هوشنگ مرادی کرمانی مردی 73 ساله است با رنگ چهره روشن و موهای کم پشتی که به سپیدی گراییده است. او همیشه صورتی تراشیده، صاف و جذاب دارد که به راحتی بر دل ها می نشیند. او فردی میانه اندام است.که موقع راه رفتن با وجود سن و سال زیاد کاملا استوار گام برمی دارد. لباس هایش بیشتر به رنگ تیره، ولی آراسته و مرتب است. کت جزء جدایی ناپذیر پوشش اوست. کفش هایش همیشه واکس زده است و به هر جا که می رود، کیف چرمی قهوه ای در دست دارد.
مرادی کرمانی فردی خویشتن دار و باوقار است که به سختی عصبانی می شود، زیرا قلبش هنوز در عالم کودکی می تپد. او به نوشتن داستان به ویژه برای کودکان و نوجوانان بسیار علاقه مند است. نمونه آن داستان قصه های مجید است که پنج جلد آن را در طول چهار سال نوشته، اگر چه نویسنده در طرح اولیه اش پیش بینی کرده بود. آن را در 13 سال بنویسد. این مسله نشان از علاقه وافر او به نوشتن برای کودکان دارد. توجه به داستان و داستان نویسی جزی از زندگی اوست که در هنگام نوشتن، به جنبه های سینمایی داستان هم می اندیشید. به طوری که داستان خود را به صورت تصویری می بیند. از دیگر ویژگی های رفتاری او صداقت و صراحت در گفتار است. مهارت نویسندگی او را به یکی از چهره های ماندگار کشور تبدیل کرد و عامل شهرتش در میان عامه مردم، قصه های مجید بود. در واقع، او را در خلال داستان هایش احیاگر فرهنگ و ادبیات عامه است.
هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده پرکاری است که می گوید : «سرسختی پیرمرد در رمان پیرمرد و دریای ارنست همینگوی و لایه های درونی اش این را تداعی می کند که پیرمرد یک مجید آمریکایی است». از این سخن می توان نتیجه گرفت که در داستان هایش هنوز روح کودکانه جریان دارد. او با شخصیت موقر و دوست داشتنی خود ادبیات کودکان و نوجوانان را تحت تاثیر قرار داده است.

میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
برای پاسخ کلیک کنید