چرا ما نسبت به سرنوشت فلسطین حساس هستیم؟ صفحه 132 مطالعات اجتماعی هشتم

ا

به دلیل جایگاه آن کشور در دنیای اسلام و امر اسلام، قرآن و ائمه اطهار به یاری رساندن و حمایت از بیگناهان و مظلومین در هر جای دنیا و معتقد به هر دینی که باشند

جواب فعالیت صفحه ۱۳۲ کتاب مطالعات اجتماعی پایه هشتم چرا ما نسبت به سرنوشت فلسطین حساس هستیم؟ از سایت نکس لود دریافت کنید.

جواب بچه ها در نظرات پایین سایت

مهدی : الف) نخست از جنبه الهی و اسلامی که به حکم فطرت الهی موظف به پشتیبانی از مظلومان در برابر ظالمان هستیم، صرف نظر از اینکه مظلوم یا ظالم مسلمان باشد یا نباشد.
ب) به عنوان مسلمان وظیفه شرعی مان ایجاب می کند که ازکیان اسلامی مان حمایت کنیم بویژه فلسطین و بیت المقدس که از لحاظ فرهنگی، تاریخی و سیاسی جزء جدایی ناپذیر دین ماست،.
ج) در قرآن و روایات امه معصومین، حمایت و یاری رساندن به مظلومین جهان بسیار سفارش شده است،.
د) ضمن اینکه « قدس در مفاهیم دینی اسلام اهمیت بسزایی دارد. این اهمیت به این جهت است که بیتپ0…2المقدس نخستین قبله امت اسلام و یکی از سه مکان مقدس اسلامی پس از بیت الله الحرام در مکه و مسجدالنبی در مدینه است.
ه) قدس سرزمین اسراء و معراج است و این مساله که چرا پیامبر (ص) از مکه به معراج نرفت بلکه از مکه به بیت المقدس و پس از آن به معراج رفت، نشان دهنده جایگاه خاصی است که این شهر در تفکر اسلامی دارد.
و) در این شهر نمادهای اسلامی بسیاری چون مسجد الاقصی، مسجد قبه الصخره، دیوار براق و غیره که همه از نمادهای اسلامی است وجود دارد. این شهر سرزمین انبیاء است. با این همه تاریخ پرشکوه دینی اسلام، شایسته نیست که امت اسلام در مقابل اشغال این سرزمین به دست کفار صهیونیست واکنش مثبت و عملی از خود نشان ندهد.».
ز) توجه به اهداف تشکیل رژیم صهیونیستی هیچ شک وشبهه ای برای مسلمانان ومخصوصا ایران نمی گذارد هر قدمی که صهیونیست ها به اهداف خود نزدیک شوند به همان اندازه بقیه مسلمانا ن نیز آسیب خواهند دید «دست یابی به هدف نیل تا فرات- فراتی که نزدیک مرزهای ماست- و منطقه کردستان (که شامل بخش هایی از کشورهای ایران، ترکیه، عراق وسوریه می شود) که به اعتقاد صهیونیست ها متعلق به آباء واجداد آنهاست و نیز سرزمین شیراز هم ازجمله اهداف دیگر آنهاست».

ناشناس : به دلیل جایگاه آن کشور در دنیای اسلام و امر اسلام، قرآن و ائمه اطهار به یاری رساندن و حمایت از بیگناهان و مظلومین در هر جای دنیا و معتقد به هر دینی که باشند.

میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
ناشناس 2 سال قبل
0

چون انهامسمانند و مسجد القصی اولین قبله مسلمانان در انجا واقع شده است

ا 2 سال قبل
4

به دلیل جایگاه آن کشور در دنیای اسلام و امر اسلام، قرآن و ائمه اطهار به یاری رساندن و حمایت از بیگناهان و مظلومین در هر جای دنیا و معتقد به هر دینی که باشند

نویسنده 2 سال قبل
0

خرا

نویسنده 2 سال قبل
0

۱

برای پاسخ کلیک کنید