گسترش عاقل نکند تکیه به دیوار شکسته مثل نویسی انشا ضرب المثل صفحه 93 نگارش دوازدهم

Negar

مزخرفه واقعا آخه این کجاش مثَل نویسیه؟؟؟!!!!

مریم

واقعن من اگ اینارو برا دبیرم بخونم از کلاس میندازتم بیرونچون معنی نمیخان یه نمونه داستان متناسب با این ضربالمثل میخان

ممیش

یکمی ادبی تر بنویسید بهتر میشود

ناشناس

اخه انیشتین گفته مثل نویسین گسترش/:

ناشناس

خیلی خوبن ولی لطفا داستان بنویسید

انشا صفحه ۹۳ کتاب نگارش دوازدهم ضرب المثل عاقل نکند تکیه به دیوار شکسته گسترش مثل نویسی متن با رعایت ساختمان بند از سایت نکس لود دریافت کنید.

گسترش ضرب المثل عاقل نکند تکیه به دیوار

مثل نویسی عاقل نکند تکیه به دیوار شکسته یعنی چه

مقدمه : انسان با ویژگی داشتن عقل و اراه از سایر موجودات متمایز می شود اما گاهی انسان ها از ویژگی داشتن عقل به خوبی استفاده نمی کنند.

بدنه : هرانسانی در طول مسیر زندگی خود با موانع بسیار زیادی مواجه می شود که باید با درایت و عقل خود این موانع را کنار بزند و از آسیب های مسیر به تکیه گاه هایی که برایش سودمند هستند ، پناه ببرد. اما گاهی انسان از لغزش های مسیر هراسان شده و تصمیمی اشتباه اتخاذ نموده و پا در مسیری غلط گذاشتهو نه تنها به تکیه گاه های امن مراجعه نمیکند بلکه به سمت کسانی یا چیزهایی می رود، که نه تنها به او یاری نمی رسانند بلکه او را در چاه هایی عمیق تر از چاله ای که در آن است می اندازنند. برای مثال تکیه بر پول ، ثروت ، دوستان نا سالم و…. عاقبتی جز سردرگمی ندارد. در واقعا تکیه کردن بر این چیزها مانند تکیه کردن بر دیوار شکسته می ماند که شاید گاهی سودمند باشد اما در اکثر مواقع دیوار روی سر انسان آوار شده و به او بسیار آسیب می رسانند. حتی اگر آسیب نرسانند بازهم تکیه گاه مناسبی نیستند.

نتیجه : در زندگی تنها تکیه گاه مناسب برای انسان خداوند متعال است که تکیه کردن بر او هرگز موجب آسیب رسیدن به انسان نخواهد شد.

مثل نویسی عاقل نکند تکیه به دیوار شکسته

مقدمه : منظور این است که انسان عاقل باید هر کار و‌عملی را براساس تعقل و تفکر انجام دهد و هیچگاه بدون فکر و اندیشه عمل نکند و به اصطلاح بی گدار به آب نزند.

بند اول : همانطور که میدانیم در میان تمام موجودات تالم هستی تنها انسان است که دارای قدرت تفکر و تعقل می باشد بدین سبب است که انسان نسبت به سایر موجودات جهان دارای برتری می باشد. حال که مه انسان ها دارای چنین مزیتی هستیم باید از آن استفاده کنیم و این نعمت خداوندی را درست به کار ببریم و در راه درست قدم برداریم.

بند دوم : برخی انسان ها از قدرت تفکر خود به شکل های ناصحیح استفاده میکنند در راه هایی که به تباهی ختم میشود قدم میگذارند و همراهان خود را از بین افرادی انتخاب میکنند که گاهی سلامت اخلاقی ندارند و به آنان تکیه میکنند و این درصورتی است که نمیدانند برباد تکیه کرده اند.

نتیجه گیری : در پایان نتیجه میگیریم که انسان عاقل و با شعور در تمام کارهایش بر اساس عقل و شعور و تجربه تصمیم میگیرد و بدون فکر و تامل هیچ کاری انجام نمیدهد به اصطلاح به دیوارشکسته تکیه نمیزند

عاقل نکند تکیه به دیوار شکسته را گسترش دهید

مقدمه : دیواری که شکسته باشد تکیه دادن به آن یعنی دیوانگی محض چرا چون تکیه کردن به دیواری که شکسته موجب می شود که خود فرد هم مثل آن دیوار فرو بریزد.

بند بدنه : انسان باید همیشه عقل خود را به کار بگیرد و همان طور که می گویند چون عقل نباشد جان انسان در عذاب است .نیز مصداق و واقعیت همین ضرب المثل است  انسانی که عقل خود را به کار می گیرد و از عقل خود پیروی می کند همیشه کاری را انجام می دهند که این باعث همیشه عقلانی ترین کار را سعی می کند انجام دهد.

تکیه بر دیوار شکسته مثل اینکه شما بخواهید به یک فردی که معتاد است اعتماد کندد و با او مثلا در یک کار شریک شوید چون شخص مریض روانی مثل دیوار شکسته ایی است کا هر لحظه امکان ریختن آن وجود دارد.فرد مریض روانی به دلیل مریضی که دارد و نمی تواند بر نفس خویش غلبه کند همیشه به دنبال دیوانگی و … می رود.
اگر شما به چنین دیواری تکیه کنید حتما که شما ضرر خواهید کرد چرا چون آن فرد مریض پس از مدتی کارها و واکنش های بدتری را از خود نشان می دهد .

نتیجه گیری : در نتیجه این ضرب المثل این شما هستید که ضرر و زیانی را به دنبال دارید.فردا یک زمانی کا دوباره بخواهید با کسی شریک کاری شوید ابتدا سابقیه کاری شما را در می آورند و از افرادی مشورت می گیرند بعد به صورت عدم پذیرش شراکت یا پذیرش آن گفتگو می کنند. پس در نتیجه عاقلانه تر این کار عاقلانه ایی نکرده بلکه ضرر کرده است.

پریچهر : هرکس باید وابسته به عقل خود تصمیم گرفته و کمی بیشتر از احساس به آن اهمیت دهد، البته کمی بیشتر، هیچگاه نباید عقل را مطلق جاگزین قلب کرد، یا بالعکس.
زندگی تنها با عقل و دودوتا چهار تا زندگی سردی است، مثل اتومبیلی که خاموش است و زیاد حرکت نمی­‌کند.
زندگی بدون عقل و تنها با احساس، مثل اتومبیلی است که موتور و بنزینش خوب است اما فرمان و ترمز ندارد و به زودی موجب نابودی راننده و سرنشینان خواهد شد.
اما باید عاقل بود، عاقل چه کسی است؟ همان که به وقتش اعتماد کرده و به وقتش از اعتماد خود دست میکشد، دزست را از غلط تشخیص داده و برتری می دهد، همان که بی آگاهی به چیزی تکیه نکرده و ابتدا خوب می اندیشد.
فکر اختیاری‌ست.
پای هر برنامه‌­ی رادیو یا تلویزیون ننشینید.
هر مطلبی را نخوانید.
هر حرفی را نزنید.
آنهایی را انتخاب کنید که مثبت است، سازنده و امیدوارکننده است و از شما انسان بهتری می­‌سازد.

پریچهر : آدم عاقل تمام جوانب را در نظر گرفته و در مسیر پر پیچ و خم زندگی تمام موانع را یکی پس از دیگری پشت سر خواهد گذاشت. اما در این مسیر با افراد زیادی برخورد خواهد کرد و گاهی از سر نیاز به عده ایی تکیه می کند اما آدم عاقل به هر کسی در این راه تکیه خواهد کرد؟!
انسان عاقل با تکیه و توکل بر پروردگار در مسیر زندگی به دیوار الهی تکیه می کند و با یاری از آن روز به روز دیوار را برای خود بلندتر خواهد کرد و آن بالا خواهد رفت تا اینگونه هم تکیه گاهش محکم تر شود و هم خود به درجات بالاتری دست یابد.
انسان خود باید با زیرسازی قوی، دیواری استوار از خود بسازد تا در کنار تکیه به خدا به خود تکیه کند زیرا در این هرج و مرج روزگار که هر کدام از دیوارها ترکی برداشته اند، نه اطمینانی باقی مانده است و نه امیدی که آدم عاقل به آن دیوار تکیه کند.

پریچهر : عقل، حاکم و بقیه اعضا، بازی کننده بازی هستند.
به امر و دستور اوست که هرکار انجام شود یا نشود، البته این نیز در هر شخص متفاوت بوده و برخی از آن دارا نیستند، نه اینکه بگوییم درون سرشان پوک بوده و مغزی در آن نیست، نه، بلکه منظورمان این است به آن مغز اجازه اندیشیدن داده نمی شود تا توانایی های خود را به چشم بیاورد.
بهترین انتخاب، دقیقا همان انتخابیست که با استدلال عقل و منطق به دست آمده و چاشنی کمی از احساس در آن وجود دارد، چرا که با احساس پیش رفتن برای بزرگ ترین تصمیمات، طوری حماقت به نظر آمده که هیچکس پیرو آن نیست.
انسانی که از عقل درون مغزش بهره می گیرد، در پستی و بلندی ها گرفتار نشده و در دام مشکلات اسیر نمی شوند، خوب را از بد تشخیص داده و راه سعادت و خوشبختی، به وضوح بدون هیچ اشتباهی برایشان مشخص بوده و هیچ تردیدی در آن وجود ندارد.
تنها انسان عاقل است که، بهترین پاسخ را برای سوالات و بهترین راه حل را برای مشکلات یافته و از آن ها استفاده می کند، تا ذره ای در تصمیمات زندگی اش، اختلال به وجود نیامده و مشکلات دامنش را نگیرند.
انسان عاقل، همیشه برنده بوده و از بقیه مردم نیز تقاضای برندگی و ایستادن در جایگاه او را دارد، ای کاش که چشم هایشان را شسته و راه درست را پیش روی خود برگذینند.

پریچهر : هرچند که فکر و ذهنت را در گره های زندگی غرق کنی، خود را رها کرده و زیر لب با بی خیالی بگو، هرچه پیش آید خوش آید، باز به هنگام سختی ها در پی بهترین راه برای نجات هستی.
همیشه، در پی این خواهی بود که نکند کاری که در ذهنم درست جای گرفته است، در این موقعیت غلط، و نکند کار ابلهانه ای در این زمان درست ترین کار باشد، باید اندیشید، هیچکس نمی تواند بی اندیشه و تامل، چیزی را کشف کرده و موقعیت های والا را در دست بگیرد، هیچکس تا به حال با سپردن زندگی به دست زمان و شاهد پوچ شدن آن بودن، جز نابودی و فنا به جایی نرسیده است.
اندیشه درست، یاوری است که در هیچ موقعیتی انسان را رها نکرده و همیشه در حال اثبات خود به وضوح است، این بستگی به خود ما دارد که آیا در پی بقا هستیم یا فنا؟ بستگی به ما دارد که پس از تشخیص خوب از بد، خوبی را در پیش گرفته و پشت پایی نثار بدی ها کنیم، این بستگی به خود ما دارد که پس از تکمیل لایه های ذهن و جوش خوردگی کامل عقل و منطق مان به یک دیگر، به هیچ وجه سمت خطا نرفته و با اتکا به بدی و خطاها، پل های پشت سر را خراب نکرده و با دست خودمان به دام سختی ها گرفتار نشویم، سبب همیشه خود ما هستیم، ما انتخاب میکنیم که به اوج برسیم، یا به زیر زمین.

پریچهر : همه کس و همه چیز در نهو و نوع زندگی خود، وابسته به شرایط و نوع زندگی و ژنتیک خود، هوشی در بر دارد که به وسیله آن زندگی کند، اما ضمیر ناخودآگاه، به کل متفاوت بوده و کاملا بی ربط نسبت به موضوع عقل و هوش و استعداد است.
اما، همه چیز ابتدا به فرمان عقل است، چه خود آگاه و چه نا خود آگاه، هر آنچه خطرناک بوده را قرمز و نکات مثبت را سبز رنگ در مغز جای داده ایم، هیچگاه نباید اجازه غلبه قرمز بر سبز را صادر کرده و زندگی خود را به کل مخطل کنیم.
دیوار شکسته نمادی از آدم‌های کم توان است. این انسان می‌تواند یک فرد معتاد، آدمی دروغگو یا فردی دورو باشد. توان تصمیم گیری ندارد، حرف‌هایش درست نیست و اخباری که می‌دهد غلط است. انسان عاقل نقطه مقابل دیوار شکسته است.
در زندگی تنها تکیه گاه مناسب برای انسان خداوند متعال است که تکیه کردن بر او هرگز موجب آسیب رسیدن به انسان نخواهد شد، او محکم و سالم ترین دیوار ممکن بوده که هیچگاه پشت انسان را خالی نمی کند، پشت به پشت انسان ایستاده و حتی از تکیه او بر دیگر دیوار ها نیز جلوگیری می کند، کاش ما انسا ها نیز دیوار های محکم هم باشیم.

نرگس قموشی : عاقل قبل انجام هرکاری عواقب آن کار را هم درنظر میگیرد برای مثال قبل اینکه بخواهد ب دیواری تکیه کند ابتدا از محکم و سالم بودن دیوار مطمئن شده و بعد تکیه میکند.

سکوت زیباست :‌بر دیوار تکیه زدن کنایه از بر دیگران متکی شدن پس همیشه بر خودتان متکی باشید.

میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
ثثثثثثث 1 سال قبل
1

مسخره بود مگ برابچه دبستانی قصه نوشتین

ناشناس 2 سال قبل
0

عاقل نکند تکیه به دیوار شکسته

ممد 2 سال قبل
2

شما با معنی گسترش ضرب المثل بیگانه اید

مریم 2 سال قبل
14

واقعن من اگ اینارو برا دبیرم بخونم از کلاس میندازتم بیرونچون معنی نمیخان یه نمونه داستان متناسب با این ضربالمثل میخان

6
مهسا 2 سال قبل

اینا خوبه ولی میشه داستان بنویسین با این موضوع؟؟؟ عاخه گسترش دادن با معنی فرق دارع

محمد 2 سال قبل
8

این چیه اخه گسترش یعنی چی بی سواد

Mehran 2 سال قبل
7

متنی نیازه ک مثالی از ضرب المثل مگ معلم هویجه ک مفهومشو ندونه

ناشناس 2 سال قبل
4

ترکوندین یعنی با این جواب دادممن اکه حسش بود می نوشتم از این خیلی بهتر بود

نویسنده 2 سال قبل
3

عاقل قبل انجام هرکاری عواقب آن کار را هم درنظر میگیرد برای مثال قبل اینکه بخواهد ب دیواری تکیه کند ابتدا از محکم و سالم بودن دیوار مطمئن شده و بعد تکیه میکند(نرگس قموشی)(قزوین)

6
ممکس 2 سال قبل

عالی بود جوابت🧡🔥

سکوت زیباست 2 سال قبل
4

بر دیوار تکیه زدن کنایه از بر دیگران متکی شدنپس همیشه بر خودتان متکی باشید

Negar 2 سال قبل
14

مزخرفه واقعا آخه این کجاش مثَل نویسیه؟؟؟!!!!

sdf 2 سال قبل
6

گفتن مثل نویسی نه گسترش/: باید داستان بنویسید

ناشناس 2 سال قبل
10

اخه انیشتین گفته مثل نویسین گسترش/:

2
Hashemi.sadate 2 سال قبل

گفتن گسترش یه نگاه کنید کتاب ، متوجه میشید

ناشناس 2 سال قبل
8

خیلی خوبن ولی لطفا داستان بنویسید

ممیش 2 سال قبل
12

یکمی ادبی تر بنویسید بهتر میشود

برای پاسخ کلیک کنید