انشا طعم بستنی یخی حس و حال صفحه 62 و 63 نگارش هشتم

ماه

انشا های خوب میخوام

baran

متن زیبا و جالبی بود من که استفاده کردمبه امید روزی که خودمون بتونیم حداقل یک انشا رو بنویسیم

FATEMEH

گلم تغیرش بده شبیه خود خودش نباشه/:❤

ناشناس

خوب بود اما آرایه های ادبی در آن به کار نرفته بود

انشا صفحه ۶۲ و ۶۳ کتاب نگارش هشتم طعم بستنی یخی حس و حال پایه کلاس هشتم درباره درمورد تجربی انسانی ریاضی از سایت نکس لود دریافت کنید.

انشا طعم بستنی یخی نگارش هشتم

انشا درباره طعم بستنی یخی مقدمه بدنه نتیجه

مقدمه :

زمان های بچگی انسان دوران خوب و پر از خاطرات ثبت شده ای است که با جرقه ای آن را به دنیای شیرین می اندازد و غرق می شود از خاطره های شیرین. جرقه کوچکی مثل طعم بستنی یخی.

تنه انشا :

بستنی یخی به خودی خود خاطرات زیادی از پدر و مادرها و پدربزرگ و مادربزرگ ها و حتی خود ما را تشکیل دادند. دقیقاً بعد از یک ظهر تابتسان پس از گذراندن روزی پر از فشار و گرما خوردن بستنی یخی لذت فوق العاده ای دارد. طعم های متفاوتی مانند پرتقالی لیمویی توت فرنگی طالبی و شاتوت به لذت آن اضافه می‌کند. و آوای قچ قچ تکه های سرد بستنی یخی زیر دندان ها جان آدمی را تازه می‌کند. طعم بستنی یخی طعم بهشت کوچکی را دارد که با چشیدن مزه آن در سرزمین یخی با طعم های مختلف غرق می شویم و لدت آن را در تمام وجود خود احساس میکنیم و در ذهن و یاد ما این طعم تبدیل می شود به همان خاطره به یاد ماندنی پدران و مادرانمان که دنیای کوچک کودکیمان را تشکیل داده اند. جالب اینجاست که طعم بستنی حتی در فصل های سرد مثل زمستان هم لذتی خاص دارد و مهم آن است که کنار دوستان و خانواده ات باشی آن موقع است که حتی بستنی یخی در سرما و برف و در زیر باران و تگرگ هم طعم لذت بخشی به خود میگیرد. اما متاسفانه بسیاری از افراد این کار را نادانی می‌دانند اما از دیدگاه من این خود نوعی خاطره ای فراموش نشدنی خواهد شد اما این که اصل بستنی یخی در تابستان گرم مورد استفاده است قابل انکار نیست آن طعم لذت بخش خود را دارد و این یک دیدگاه شخصی است نظر شما چگونه است ؟

نتیجه گیری :

دقیقا روزهای بعد از زمانی که نوه عزیزت از سرو کولت بالا می رود تا تو برای او یک بستنی یخی آن هم در گرمای ظهر تابستان بخری تو در خاطرات و دوران کودکی از او غرق می‌شویم و طعم فراموش نشدنی بستنی یخی آن موقع است که پی به خوشبختی و حال خوب گذشته میبری.

طعم بستنی یخی چه حس و حالی به شما میدهد

مقدمه

بعضی از افراد چه بزرگ و چه کوچک باشند از طعم بستنی یخی لذت می برند. دوست دارند با شور و نشاط کامل میخورند و بعضی ها اصلا این طعم بستنی یخی را دوست ندارند.

بند بدنه

اما خیلی ها شاید بستنی یخی را در یک روز گرم تابستان بهتر هوس کنند و آنها با جمع دوستانشان میل کنند. اما نه به خاطر طعم و مزه ی دلپذیر آن بلکه به خاطر یخی بودن آن خنک کردن بدن و دهان است. ولی خودم خیلی بستنی یخی را خیلی  دوست دارم حالا با هر طعی که باشد ،برایم لذت نابی دارد . و اگر با طعم پرتقال و انار باشه که خیلی عالیه است و هر جا که می خواهم بستنی بخرم دسته جمعی باهم بستنی مورد علاقه مان را بخریم ، به دوستانم میگوییم لطفا برای من بستنی یخی بگیرید به جای بستنی کیمی چون طعم آن مرا به یاد دورانی می اندازد که با دوستان بعد از زنگ آخر مدرسه به مغازه روبروی مدرسه مان می رفتیم و بستنی یخی با طعم شاه توتی و هلو میگرفتیم و شروع به خوردن میکردیم تا به خانه برسیم. در تابستان اگر می خواستم کسی رو مهمان کنم برای او یک بستنی یخی میگرفتم طعم یخی آن به تنش بچسبه و خنک شود و دوست های دیگر من هم این کار رو میکردند یعنی وقتی می خواستند کسی را مهمان کنند برای او بستنی یخی میگرفتندو با شوخی و خوشحالی بهترین بستنی می شود ، که طعم آن بی نظیر است. من حتی در فصل زمستان نیز از بستنی یخی ای که خودم با برف درست میکردم را می خوردم و لذت میبردم یعنی مقداری برف تمیز را با شیره انگور مخلوط میکردم و روبروی پنجره ایی که به سمت حیاط و بیرون باز می شد می نشستم و میل میکردم و بعد از این جریان ها خواهرم از میوه هایی که قابل خوردن نبودن اما می شد از آنها برای لواش و بستنی استفاده کرد ، برای درست کردن بستنی میوه ایی کمک میگرفت
و بعد از پختن و له شدن و با گذاشتن آنها در یخچال فریزر بستنی میوه ای یخی درست می کرد. که طعم بستنی یخی مغازه را داشت.ولی من نمی دانم طعم دهنده هایی که در بستنی یخی استفاده می شود آیا واقعا طبیعی است یا از نوع مصنوعی است.

نتیجه گیری

البته خیلی ها میگن توی این بستنی یخی ها از طعم دهنده های مصنوعی و شیمیایی استفاده می شود دلیلش هم اینه که یکی از آشنایان همسایه ایی داشت که در کارخانه یخمک سازی کار میکرد که دست های او همیشه زخم بودند وقتی علت آن را از او بپرسیدند گفته بود که به خاطر موادی است که برای طعم دهنده و رنگ دهنده برای نوشمک ها و بستنی یخی استفاده می شود اما از هر چیزی که بگذریم از خنک شدن بدن هنگام عطش با طعم یخی بستنی یخی نمی شود گذشت.

جواب بچه ها در نظرات پایین سایت

پریچهر : بستنی یخی به تنهایی خاطرات بسیاری از پدر و مادر ها و پدربزرگ و مادربزرگ ها و حتی خود ما را تشکیل داده اند. دقیقا بعد از یک روز گرم تابستانی بعد از سپری کردن روزی سرشار از سختی و گرما، خوردن بستنی یخی صفایی دیگر دارد. طعم های مختلفی مثل پرتقالی و فالوده و طالبی و شاتوت به لذت آن می افزاید و صدای قرچ قرچ آن زیر دندان هایمان روح آدم را جلا می بخشد.
طعم دل پذیر خرد شدن تکه های یخ زده ی میوه زیر دندان ها لذت وصف ناشدنی را به همراه دارد که در گرمای تابستان در زیر تابش نور خورشید طلایی موجب می شود خنکایی را در جزء به جزء سلول های بدن تزریق کند.
حس و حال بهشت روی زمین را به ادم القا کرده و در گرمای جان فرسای تابستان، چیزی جز بستنی یخی انسان را به سوی خود نمی کشد.

پریچهر : دوران کودکی انسان دورانی شیرین و پر از خاطرات ثبت شده ایی است که با جرقه ایی کوچک آن را به دنیای شیرین پرت می کند و غرق می شود از لحظات شیرینش. جرقه ایی مثل طعم بستنی یخی.
بستنی یخی به تنهایی خاطرات بسیاری از پدر و مادر ها و پدربزرگ و مادربزرگ ها و حتی خود ما را تشکیل داده اند. دقیقا بعد از یک روز گرم تابستانی بعد از سپری کردن روزی سرشار از سختی و گرما، خوردن بستنی یخی صفایی دیگر دارد. طعم های مختلفی مثل پرتقالی و فالوده و طالبی و شاتوت به لذت آن می افزاید و صدای قرچ قرچ آن زیر دندان هایمان روح آدم را جلا می بخشد. طعم بستنی یخی حتی در روزهای سرد زمستانی هم به نوبه ی خود لذتی خاص دارد مهم آن است که همراه عزیزانت باشی و تنها دلت گرم باشد آن موقع است که حتی بستنی یخی در برف و سرما و زیر باران هم طعم بی نظیری به خود می گیرد اما بسیاری از آدم ها این را کم عقلی می دانند اما به نظر من این خود نوعی تجربه ی فراموش نشدنی خواهد شد اما این نکته که اصل بستنی یخی در تابستان گرم مورد استفاده است قابل انکار نیست آن طعم خود را دارد و این یک نظر شخصی است. نظر شما چگونه است؟
توصیف آن برای یک کودک طاقت فرسا است، چرا که با هر تفکر به آن دهنش آب افتاده و دلش به هوس بر می خیزد.
چقد وقت دیگر، روزی که شمع های شصت سالگی را فوت کرده و به میان سالی پای میگذاری، خاطرات کودکی یکی یکی در ذهن مرور شده و به یاد می آوری، هیچ چیز، به اندازه طعم آن لذت بخش و به یاد ماندنی نیست، کاش میتوانستم آن طعم را از کودکی ام به همراه خود بیاورم.

پریچهر : همه ی مردم بستنی یخی دوست دارند حتی پدرم بستنی یخی با طعم آلبالو دوست دارد و اغلب اوقات باهم به بستنی فروشی محله میرویم و او برای هر دوی ما بستنی یخی میخرد و ما در پارک می نشینیم و بستنی یخی میخوریم.
نه بستگی به سن دارد و نه سال و نه قد و نه قیافه، رحم ندارد، همه را برای خوردنش به دام انداخته و با یک بار چشیدن مزه دل نوازش، همه را به دام اعتیاد خود می اندازد.
بعضی وقتها با طعم پرتغالی و گاهی آلبالو. آخ که چقدر بعد از آن خستگی و هوای داغ و خورشید سوزان آن بستنی به من می چسبید، دهانم خنک می شد و بعد از چند لحظه کل تنم را یک خنکی مطبوع فرا می گرفت. چقدر دلم برای آن روز ها تنگ شده است.
البته، خوردن آن وابسته به زمان و مکان میز متفاوت است، البته نه به آن شدت، اما در وسط گرما، به هنگام برخورد آفتاب با تمامی سلول های بدن و خشکی دهان، یک تکه از آن جهنم و بزرخ وجود را به بهشتی نارنجی رنگ و پرتقالی و یا بنفش و تمشکی تبدیل می کند.
لذت آن، وارد یکایک سلول های بدن شده و با ورود خود، انسان را وادار به خوردن بیشتر و بیشتر و فرو بردن پلک ها به آغوش یک دیگر از شدت خوش مزگی و حس و حال خوب است، این همان حس خوبی است که از فقر گرفته تا مرفه ترین ها، آن را تجربه کرده اند.

مهدی : ستنی یخی طعم هم مانند یخ در شکر است و وقتی آن در دهان تو است لایه های یخی آن بین دندان هایت جا خوش میکنند و از خوردن آن میتوان لذت برد. البته فرق های زیادی هم دارد مثلا بستنی ساده ایی با بستنی با طعم زعفران خیلی فرق میکند طعم زعفران مرا یاد گرونی می اندازد اما طعم بستنی ساده احساس سبکی و راحتی. یکی از چیزهایی میتواند خوردن بستنی را به گونه ایی عجیب دشوار تر کند مکانی است که در آنجا بستنی میخوریم.مثلا وقتی تنهایی به بالشت لم داده ایی و در حال گوش دادن به موسقی هستیم بستنی را بخوریم خیلی بهتر است و یا یه سری به مطالب سایت فالکده میزنیم . بستنی هم انواع های مختلفی دارد مانند بستی قیفی بستنی کاسه ایی بستنی به شکل کیمیا ، بستنی خرسی و … و شکل های آن ها از لحظ رنگ و دسته بندی و کم یا زیاد بودن آن ها متفاوت است.از نظر من بهترین آن های بستنی کاسه ایی با روکش کاکائویی سیاه و اسمارتیس های رنگارنگ است که آدم نمیتواند از آن دل بکندخوردن آن نه خیلی مفید و مضر است اما فقط باعث خالی شدن جیب پدرمان میشود. البته از پول بهتر نیست. و وقتی که باید به مهمانی برویم و درحال سریع سریع خوردن یک بستنی هستیم آن موقع بستنی به ما حرام میشود.

زهرا : خوردن بستنی یخی خاطره ای است که برای هیچکس فراموش شدنی نیست. کوچکتر که بودم روزهای تعطیل با پدرم می رفتیم استخر یا فوتبال یا پارک و من آنجا با پدرم و بچه های دیگر کلی بازی می کردم. بعد تشنه و خسته می رفتم و یک گوشه ای می نشستم. می دیدم که پدرم نیست و ابتدا کمی می ترسیدم که نکند گم شده باشم. کمی چشم به اطراف خودم می چرخاندم و یکدفعه پدرم را می دیدم که از دور دارد به من نزدیک می شود و دستانش را پشتش پنهان کرده است. فکرم به هزار تا چیز می رفت. اما وقتی نزدیک می شد و دستانش را نمایان می کرد می دیدم برایم بستنی خریده است ، آن هم چه بستنی ای ، بستنی یخی. بعضی وقتها با طعم پرتغالی و گاهی آلبالو. آخ که چقدر بعد از آن خستگی و هوای داغ و خورشید سوزان آن بستنی به من می چسبید. دهانم خنک می شد و بعد از چند لحظه کل تنم را یک خنکی مطبوع فرا می گرفت. چقدر دلم برای آن روز ها تنگ شده است. برای خستگی بعد از بازی کردن و دیدن پدرم از دور و بعد خوردن یک بستنی یخی خوشمزه.

منتظر شما هستیم …

میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
با ادب 1 سال قبل
1

کدوم گوری هستین پس

با ادب 1 سال قبل
1

💩

با ادب 1 سال قبل
0

💩

با ادب 1 سال قبل
-1

اگه کراش میخوای

چا اون وو

رو توی گوگل جستوجو کنید

خیلی جذابه شما ها قربونش برین

با ادب 1 سال قبل
-1

هی کسب رل میخواد من دوستای زیادی دارم ها

با ادب 1 سال قبل
-1

هر کسی که جواب منو نده به الاغ کامله البته کسی حق جواب دادن به منو نداره

ناشناس 1 سال قبل
-2

سیلام

تشکر به خاطر انشا

-1
با ادب 1 سال قبل

بابا کی این گروه رو درست کرده خیلی احمقه دستشم درد کنه فلج بشه این چه کوفتی بود درست کرده خاک به سرش

Army 2 سال قبل
-2

قشنگ بودن الهام های خوبی ازشون گرفتم که انشام رو بنویسم

.BTS. ARMI 2 سال قبل
-1

😐

ARMI 2 سال قبل
-2

😐

Fuck you 2 سال قبل
-1

خیلی خیلی خیلی تاثیر گذار بود و کسشعری بیش نبود

😐 2 سال قبل
-2

خیلی کسشعر بود ؛ بای

FATEMEH 2 سال قبل
7

گلم تغیرش بده شبیه خود خودش نباشه/:❤

ماه 2 سال قبل
15

انشا های خوب میخوام

baran 2 سال قبل
8

متن زیبا و جالبی بود من که استفاده کردمبه امید روزی که خودمون بتونیم حداقل یک انشا رو بنویسیم

ناشناس 2 سال قبل
3

خوب بود اما آرایه های ادبی در آن به کار نرفته بود

رویا 2 سال قبل
-2

سلیمانی

نویسنده 2 سال قبل
-2

بستنی یخی بیشتر درروزهای دوم تابستان می گذرد با خانواده خود در راه سفر به شمال ودیدن طبیعت و…

تارا 2 سال قبل
-2

عالی

عالی 2 سال قبل
-2

عالی

نویسنده 2 سال قبل
1

مقدمهبعضی از افراد چه بزرگ و چه کوچک باشند از طعم بستنی یخی لذت می برند. دوست دارند با شور و نشاط کامل میخورند و بعضی ها اصلا این طعم بستنی یخی را دوست ندارند.

مریم 2 سال قبل
-1

نتیجه چی بنویسم بع نظر تون بگید لطفا 😊

نویسنده 2 سال قبل
1

بستی مارا به خاطرات قبل می انداز د

نیما 2 سال قبل
2

عالیه ممنونم از سازندش

نویسنده 2 سال قبل
0

بستی یخی

برای پاسخ کلیک کنید