نمک خوراکی را چگونه تهیه می کنند به زبان کودکانه صفحه 13 علوم چهارم ابتدایی

نویسنده

باید تلاش کنیم

دانیال

نمک از دریا استخراج می‌شود:نمک از دریاچه های شور تولید می شود

سالار

خیلی ممنون ولی یه بار زحمت میکشیدی متنی که نوشتی (یا کپی کردی) رو میخوندی این همه غلط املایی و نگارشی و تایپی باعث میشه مطلبی که زحمت کشیدید تهیه کردید به درستی قابل فهم نباشه

مهسا

نمک خوراکی را میتوان دانش آموزان به دست بیاورند من هم یک دانش آموز کلاس چهارمی هستم.

فاطمه امیری

این مطلب بسیار خوب بود اما برای گفت وگو در کلاس بسیار کوتاه است ولی مطالبی که در متن بود بسیار پند آموز است

جمع آوری اطلاعات صفحه ۱۳ کتاب علوم تجربی چهارم ابتدایی دبستان نمک خوراکی را چگونه تهیه می کنند به زبان کودکانه در این باره اطلاعات جمع آوری کنید و به کلاس گزارش دهید از سایت نکس لود دریافت کنید.

نمک خوراکی را چگونه تهیه می کنند علوم چهارم

نمک خوراکی را چگونه تهیه میکنند

هیه نمک خوراکی در کشورهای مختلف روش‌های مختلفی می طلبد در کشورهایی که در استوا قرار دارند نمک خوراکی تهیه اش بسیار سخت می باشد زیرا هیچگونه نمکی در جزیره و یا اطراف جاهای که در استوا قرار دارند وجود ندارد نمک ها بیشتر در مناطق بیابانی و خشک دیده می‌شوند و ایران یکی از ویژگی های بسیار خوبی که دارد دریاچه ارومیه است که می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های کشور از این دریاچه نمک های خوراکی بسیار زیادی را استخراج کرد بنابراین نمک خوراکی در زندگی بسیار مهم می باشد و در اکثر غذاهایی که ما میخوریم فاده می‌شود برای همین باید سعی کنیم که نمک خوراکی که از دریاچه ارومیه به دست می‌آید را به کشورهای که نمک کمی دارند صادر کنیم تا شغلی برای جوانان ایرانی به دست بیاید.

نمک خوراکی چگونه تهیه میکنند

نمک خوراکی در جاهای مختلفی می‌توان یافت نمک خوراکی در دریاچه های نمکی موجود می باشد به طوری که در این دریاچه ها اگر بخواهیم نمک همان را استخراج کنیم باید با بدان دریا را تسخیر کنیم لکه باقی مانده همراه با مواد معدنی دیگر آن باقی میماند بدین صورت به راحتی می توانید نمک خوراکی را از دریاچه ها استخراج کنیم و جاهای دیگری نیز می توان این کار را انجام داد.

دریاچه ارومیه بهترین مکان برای استخراج نمک

دریاچه ارومیه یکی از پرسودترین دریاچه‌های کره زمین می باشد به طوری که دومین دریاچه شور جهان نامیده می شود در این دریاچه به طور رایگان بعد از اینکه آب تبخیر شده است مک های زیادی کنار دریاچه باقی مانده اند که می توان با جمع آوری آن نمک ها را استخراج کرده و هیچ گونه نیازی به کار دیگری نیست چون خورشید کار تبخیر کردن را به راحتی انجام می‌دهند و دیگه نیازی نداریم که آب دریاچه ارومیه را تبخیر کنیم این یکی از ساده ترین روش هایی است که می توان آن به کار برد تا نمک مورد نیاز را استخراج کرد.

نمک خوراکی چگونه تهیه میشود علوم چهارم

نمک چه ویژگی هایی در زندگی دارد

نمک موجب می شود که فشار خون بالا برود و هنگام تعریق و ملکه زیادی از بدن خارج می شود که موجب می شود لکه های سفیدی روی لباس شما بعد از ورزش کردن به مانند که آن نمک می باشد نمک کمک می‌کند که و در جریان طبیعی خود را ادامه بدهد مهمترین علت آن مان است که نمک دارای املاح و مواد معدنی بسیار زیادی است که مورد نیاز بدن می باشد.

جواب تمرین علوم چهارم نمک را چگونه استخراج کنیم

جواب تمرین علوم چهارم را می توانید از نوشته های بالا حدس بزنید و در ادامه نیز یک بخشی از تمرین را برای شما عزیزان می گذاریم تا بتوانید به راحتی به این سوال جانم که داده بلوم رسیدگی کنید استخراج نمک کار بسیار راحتی می باشد که نیازی به جستجو کردن در اینترنت وجود ندارد و با حدس زدن نیز می‌توان جواب آن را نوشت.

قبل از احداث کارخانه‌های تصفیه ی نمک، نمک خوراکی در کارگاه‌های سنتی به این شکل تولید می ‌شد که به سنگ نمک استخراج شده از معدن، پس از آسیاب شدن و سرند کردن، یُد اضافه گشته و در کیسه‌های نایلونی زرد رنگ روانه ی بازار مصرف می ‌شد.

این نوع نمک، به علت آنکه هیچ گونه عمل تصفیه ‌ای روی آن انجام نمی ‌گیرد، غیر استاندارد بوده و مصرف خوراکی آن در درازمدت عوارض نامطلوبی ایجاد می ‌نماید و بایستی از مصرف آن جدا خودداری شود.

جواب بچه ها در نظرات پایین سایت

پریچهر : نمک خوراکی در زبان عامیانه ، به دو صورت تهیه میشود ؛ اولین راه ، تبدیل سنگ نمک به سنگ خوراکی است ( در این روش مهندسان در زمان بهره برداری از معدن های نفت و آب به سنگ نمک هایی برخورد میکنند که با کاوش در آن ها ، امکان تبدیل آن به سنگ نمک را بررسی میکنند ). مرحله دوم ، تبدیل آب نمک به نمک خوراکی میباشد ( با فریز کردن آب نمک و تبدیل آن به سنگ های نمکی و تکه تکه کردن آن ، می توان به نمک خوراکی دست پیدا کرد ).

نرجس : قبل از احداث كارخانه‌هاي تصفيه ي نمک ، نمک خوراكي در كارگاه‌هاي سنتي به اين شكل توليد مي ‌شد كه به سنگ نمک استخراج شده از معدن، پس از آسياب شدن و سرند كردن، يُد اضافه گشته و در كيسه‌هاي نايلوني زرد رنگ روانه ي بازار مصرف مي ‌شد.
اين نوع نمک ، به علت آنكه هيچ گونه عمل تصفيه ‌اي روي آن انجام نمي ‌گيرد، غير استاندارد بوده و مصرف خوراكي آن در درازمدت عوارض نامطلوبي ايجاد مي ‌نمايد و بايستي از مصرف آن جدا خودداري شود.

روش مكانيزه ي تصفيه نمک
روش توليد در كارخانه‌هاي تصفيه ي نمک شامل مراحل زير است:
1- آسياب كردن سنگ نمک (يا استفاده ي مستقيم از نمک تبخيري) و انحلال آن در آب خالص و تهيه ي محلول اشباع آب ‌نمك.
2- اضافه كردن مواد شيميايي براي رسوب كامل كلسيم و منيزيم و خارج نمودن مواد نامحلول.
3- عبور محلول آب نمک از فيلترهاي شني براي حذف ذرات ريزتر از 30ميكرون.
4- تبخير محلول اشباع نمک و توليد بلورهاي (كريستال‌ها) خالص نمک و جداسازي آنها توسط سانتريفوژ.
5- شست ‌وشوي نهايي بلورهاي نمک در سانتريفوژ و اضافه كردن يُد به آن.
6- خشك كردن كريستال‌هاي نمک در خشك كن با استفاده از هواي گرم و انتقال نمک به سيلوهاي ذخيره.
7- بسته ‌بندي نمک با دستگاه‌هاي تمام اتوماتيك.
همان‌گونه كه ديده مي ‌شود در اين روش علاوه بر افزايش ميزان خلوص تا حداقل 5/99 درصد، تمام ناخالصي‌هاي محلول و نامحلول نمک حذف مي شوند و نيز به علت دماي بالاي مورد استفاده، آلودگي‌هاي ميكروبي(كه در صنايع غذايي از اهميت بالايي برخوردار است) از بين مي ‌روند.

ید دار کردن نمک
بسیاری از مواد غذایی به طور معمول در رژیم غذایی مردم کشورمان کم است. یُد از جمله ی این مواد است که هرچند بدن به مقدار زیاد آن احتیاج ندارد، اما کمبود آن هم مشکلات زیادی را به دنبال دارد. اختلالات ناشی از کمبود یُد، بیش از یک میلیارد نفر از مردم جهان و از جمله ایران را در معرض خطر قرار داده است. بررسی های به عمل آمده نشان می دهد که نمک، ایده آل ترین وسیله برای افزایش یُد است، زیرا تنها ماده ی غذایی است که در دسترس عموم مردم است و در بیشتر جوامع روستایی ممکن است تنها کالایی باشد که از خارج به آنها می رسد. روش های افزایش یُد به نمک ساده و قابل اجراست، به خصوص وقتی نمک برای مصرف تصفیه می شود، یُد افزایی تاثیر بسیار ناچیزی در قیمت آن خواهد داشت. برای اضافه کردن یُد به نمک از ترکیبات یُدور یا یُدات پتاسیم و به میزان 30 تا 50 گاما (میلی گرم در کیلوگرم) استفاده می شود. اضافه کردن یُد به نمک تاثیر بسیار زیادی در ریشه کنی بیماری گواتر در بین مردم ایران داشته است.

فاطمه : سنگ نمک همان نمک بلورین است که به نام نمک طعام نیز شناخته می شود و این نوع نمک خوراکی از طریق تبخیر آب اقیانوس های جهان در میلیون ها سال قبل بوده است.
نمکی که امروزه با بسته بندی های معمول مصرف می شود دارای مقدار یدی است که نیاز بدن را تامین کند.
بهترین راه برای تهیه نمک استفاده از آب نمک غلیظ است بهترین منبع و برای این نوع نمک، کف دریا و اقیانوس است و همچنین دریاچه های نمکی مرده نیز از بهترین منابع آب نمک محسوب می شوند.
سنگ نمک نیز ممکن است به صورت نسبتاً خالص یافت شود، ولی احتمال اینکه در ناخالصی سنگی مانند سنگ رست و سنگ چینی هم حاوی مقادیر گوناگونی از این مواد باشد، وجود دارد. در هر صورت، همیشه افزودنی های ترکیب شده در نمک خوراکی وجود دارند. غالباً، به منظور افزودن مقدار اندکی ید به رژیم غذایی، مقداری از این عنصر را به نمک خوراکی تزریق می‌کنند. اضافه کردن ید به نمک خوراکی برای جلوگیری از بیماری گواتر بسیار موثر است و به درمان یکی از بیماریهای غده تیروئید کمک می‌کند.
نمک ها بیشتر در مناطق بیابانی و خشک دیده می‌شوند و نمک خوراکی به زبان ساده به 2 صورت تولید می شود که یکی فرآیند تبدیل سنگ نمک به نمک خوراکی است و دیگری فرآیند تبدیل آب نمک به نمک خوراکی است.

امیر علی : راه‌های اصلی به دست آوردن نمک به شرح زیرند
استخراج محلول در استخراج محلول روی منابع نمک چاه کنده شده و آب تازه به آنها اضافه می‌شود تا نمک را در خود حل کند. سپس محلول آب و نمک را به بیرون کشیده و برای تبخیر به کارخانه‌های مخصوص منتقل می‌شود
تبخیر خورشیدی : این روش ساده ‌تر و سنتی‌ تر به دست آوردن نمک است. کافی است که وظیفه‌ی تبخیر را به عهده‌ی خورشید و باد بگذارید و از نمک باقی مانده استفاده کنید. اما از این روش سالی یکبار که نمک به غلظت خاصی برسد و در آب و هواهای به خصوص (دمای بالا و بارش کم، مانند مناطق مدیترانه‌ای) استفاده می‌شود
استخراج عمیق محوری نمک را مانند هر ماده‌ی معدنی دیگر از معدن استخراج می‌کنند. معدن‌های نمک در زیر لایه‌های قدیمی کف دریا وجود دارد و می‌توان آن را استخراج و پردازش کرد
روش دستی در برخی جا هابه قدری در کف دریا و یا دریاچه نمک وجود دارد که می‌توان آن را به صورت دستی استخراج کرد امیر علی.

هادی : نمک خوراکی ابتدا از معدن ها استخراج شده بعد به کارخانه ی تصفییه ی نمک برده بعد به بازار رفته بعد به دسته مصرف کنندگان میرسد بعد به غذای خیلی خوب تبدیل میشود.

ستاره صفدری : نمک ها از دریاچه ها استخراج می شود و به دست مردم می رسد و از آن به صورت عادی استفاده میشود.

محسن : استخراج محلول در استخراج محلول روی منابع نمک چاه کنده شده و آب تازه به آنها اضافه می شود تا نمک را در خود حل کند. سپس محلول آب و نمک را به بیرون کشیده و برای تبخیر به کارخانه های مخصوص منتقل می شود. تبخیر خورشیدی : این روش ساده تر و سنتی تر به دست آوردن نمک است. کافی است که وظیفه ی تبخیر را به عهده ی خورشید و باد بگذارید و از نمک باقی مانده استفاده کنید. اما از این روش سالی یکبار که نمک به غلظت خاصی برسد و در آب و هواهای به خصوص (دمای بالا و بارش کم، مانند مناطق مدیترانه ای) استفاده می شود استخراج عمیق محوری نمک را مانند هر ماده ی معدنی دیگر از معدن استخراج می کنند. معدن های نمک در زیر لایه های قدیمی کف دریا وجود دارد و می توان آن را استخراج و پردازش کرد روش دستی در برخی جا هابه قدری در کف دریا و یا دریاچه نمک وجود دارد که می توان آن را به صورت دستی استخراج کرد.

نویسنده : تهیه نمک خوراکی در کشورهای مختلف روش‌های مختلفی می طلبد در کشورهایی که در استوا قرار دارند نمک خوراکی تهیه اش بسیار سخت می باشد زیرا هیچگونه نمکی در جزیره و یا اطراف جاهای که در استوا قرار دارند وجود ندارد نمک ها بیشتر در مناطق بیابانی و خشک دیده می‌شوند و ایران یکی از ویژگی های بسیار خوبی که دارد دریاچه ارومیه است که می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های کشور از این دریاچه نمک های خوراکی بسیار زیادی را استخراج کرد بنابراین نمک خوراکی در زندگی بسیار مهم می باشد و در اکثر غذاهایی که ما میخوریم فاده می‌شود برای همین باید سعی کنیم که نمک خوراکی که از دریاچه ارومیه به دست می‌آید را به کشورهای که نمک کمی دارند صادر کنیم تا شغلی برای جوانان ایرانی به دست بیاید.

نویسنده : نمک ها بیشتر در جاهای بیابانی ها هستند که مثل دریاچه نمک شیراز یا دریاچه ارومیه. نمک هادر جزیره ها جاهای که در استوا قرار قرار دارد وجود ندارد و در کشور هایی که در آنجا نمک کم است کشور ما از دریاچه ارومیه به آن ها می دهند.

هستی : سنگ نمک را و ذرات شن از آن جدا میشود و محلول اب ونمک را با حرارت بخار میکند و نمک در ته ظرف باقی میماند.

میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
هالما ککل 1 سال قبل
2

چرا سنگ نمک ندارید

فاطمه حسینی زاده 😋😋😋 1 سال قبل
9

عالی بود

دانیال 1 سال قبل
13

نمک از دریا استخراج می‌شود:نمک از دریاچه های شور تولید می شود

ناشناس 1 سال قبل
2

خوب

ماریا 1 سال قبل
2

خیلی خوب بود ممنون

فاطمه امیری 1 سال قبل
12

این مطلب بسیار خوب بود اما برای گفت وگو در کلاس بسیار کوتاه است ولی مطالبی که در متن بود بسیار پند آموز است

ناشناس 1 سال قبل
5

عالی

فاطمه بزی 1 سال قبل
5

تشکر از شما طرز درست کردنتون خیلی عالی

علی 1 سال قبل
9

خیلی خوب

سلین حوتیان 1 سال قبل
7

عالی

امیرپارسا 1 سال قبل
5

خیلی عالی بودیدهمهگی متشکرم ازشماعزیزان

لعیا 1 سال قبل
8

عالی بد تونستم تحقیقاتم رو تکمیل کنم🙂🙂

الیانا 1 سال قبل
0

خیلی خوب بود

ناشناس 1 سال قبل
7

نمک خوراکی چگونه تهیه می‌شود

هدا جان 1 سال قبل
3

این عالیه

گمنام 1 سال قبل
0

خوب بود

ناشناس 1 سال قبل
0

بد نبودد😌

فاطمه عرب عامری 🐰 1 سال قبل
5

عالی بود دستتان درد نکنه

ناشناس 1 سال قبل
3

عالی

Elisa 1 سال قبل
0

خیلی خوب

ناشناس 1 سال قبل
4

بله

بله

بله

بله

اعظم 1 سال قبل
0

دستتون درد نکنه

ناشناس 1 سال قبل
6

بد نبود

به زبان کودکان نیسسست 😡😡😡😡

مهسا 1 سال قبل
12

نمک خوراکی را میتوان دانش آموزان به دست بیاورند من هم یک دانش آموز کلاس چهارمی هستم.

ناشناس 1 سال قبل
3

خوب نیست اسلن به زبان کودکان نیست

مهدی 2 سال قبل
0

بد نیست

نازی 2 سال قبل
1

عالی بود ممنون😍😍

کیانا فلفلانی 2 سال قبل
7

عالی بود . ولی لطفا درست بنویسید و تکراری ننویسید . لطفا غلط املایی ها رو درست کنید .

سرنا 2 سال قبل
2

عالی

واقعا خوب هست

حورا سعادتقلیزاده زاویه 2 سال قبل
10

نمک را از معدن استخراج می کنند و بعد از توری های مخصوص رد می کنند و آنها را بسته بندی کرده به عنوان نمک خوراکی به شهر می فرستند.

حورا سعادتقلیزاده

ناشناس 2 سال قبل
3

عالی بود 💎💎

ناشناس 2 سال قبل
5

اطلاعات خوبی بود🙂

ارت بد 🍁 2 سال قبل
1

عالی ترین سایت

رونیکا 2 سال قبل
9

ساده بود

بالاخره با تقلب تو علوم ۲۰ گرفتم😈

ناشناس 2 سال قبل
1

خیلی خوب بود

ناشناس 2 سال قبل
2

خوب بود

ناشناس 2 سال قبل
3

خیلی خوب بود👍👍

باران فراهانی 2 سال قبل
-1

مرسی عزیزان واقعا توی این شرایت بردم خورد

نویسنده 2 سال قبل
7

نمک از دریاچه ی نمک کویر به دست می آید. ثنا کرمی هستم

7
سید مهدی اعتصامی 1 سال قبل

نه

هلیا 2 سال قبل
0

چرا نرم کن

شایان مسلمی 2 سال قبل
4

یک چیزی بنویسین که ادم بتونه متوجه بشه ای همه خط چه خبره

سالار 2 سال قبل
12

خیلی ممنون ولی یه بار زحمت میکشیدی متنی که نوشتی (یا کپی کردی) رو میخوندی این همه غلط املایی و نگارشی و تایپی باعث میشه مطلبی که زحمت کشیدید تهیه کردید به درستی قابل فهم نباشه

نویسنده 2 سال قبل
1

انتر

نویسنده 2 سال قبل
5

با استراج

زهرا 2 سال قبل
4

این نمک مهمه برای غذا و مزه دار میکنه ولی خیلی ریختن نمک باعث بیماری میشود

گکدرلر 2 سال قبل
3

خیلی

1
. 1 سال قبل

برای چی نوشتی خیلی؟؟؟؟؟؟

علی اصغر وکیلی 2 سال قبل
4

نمک خوراکی را چگونه تهیه میکنیگ

یسنا خاتمی 2 سال قبل
10

نمک چه گونه است وچه گونه اطالاعات از ان کصب میکنیم ماازنمک خوراکی در جاهای مختلفی میتوان یافت نمک خوراکی در دریاچه های نمکی موجودمی باشد به طوری که دراین دریاچه ها اگر بخواهیم نمک همان را استراج کنیم باید با بدان دریا را تسخیر کنیم لکه باقی مانده همراه با مواد معدنی دیگر ان باقی میماندبدین صورت به راحتی میتوانید

نویسنده 2 سال قبل
0

نمک خوراکی از سنگ نمک های بعضی کویر ها و کوه ها به دست می آید محمد صالح

2
سید مهدی اعتصامی 1 سال قبل

نه

نویسنده 2 سال قبل
0

سنگ نمک را خورد کرده یا ریز کرده وآن را استفاده کنید عسل

نویسنده 2 سال قبل
5

نمک خوراکی را اول استخراج میکنن و بعد درکارخانه تصفیه میکنند و بعد بازار میبرند و مردم ازان استفاده عادی میکنند و نمک خوراکی بیشتر جاهای بیابانی قرار دارند مثل دریاچه ارومیه یا دریاچه نمک شیراز…

2
سید مهدی اعتصامی 1 سال قبل

کمی درست کمی نه

یگانه 2 سال قبل
3

میشه بگید بابدان دریا را تسخیر می کنیم یعنی چی؟؟؟

6
آنا 2 سال قبل

آفرین این سوال منم هست

یامور حبیبی 2 سال قبل
0

عالیه

بهاره عزیزی 2 سال قبل
3

عالیه این سایت من ازش جواب سوال علوم پایه چهارمم رو گرفتم ازتون ممنونم گفته بودن تحقیق کنید منم همیشه برای همه جوابام میام این سایت الان هم اومدمخیلی ممنون از کرد آورنده سایت

نویسنده 2 سال قبل
-2

خاه

نویسنده 2 سال قبل
3

میشود آب و نمک را اگر اضافه امد در قابلمه بریزیم تا آبش بخار شود .نمکش قابل استفاده است.😄

نویسنده 2 سال قبل
3

وقتی اب دریا رو نشین شود نمک را استخراج میکنند و سپس ان نمک ها را در کارخانه میبرند و اب نمک را کاملا میچکانند و انهارا بسته بندی میکنند و نمک استفاده های زیادی دارد و ما باید در هر نو غذایی نمک بریزیم پس باید در استفاده از نمک صرفه جویی کنیم

ثنی 2 سال قبل
-1

عالی بودمن کلاس چهارم هستم و خیلی ازتون ممنونم چون با متن شما اطلاعات عمومی ام خیلی بالا رفتبازم میگم خیییییییییییییییییییییییلی ممنونم

نویسنده 2 سال قبل
-1

نمک ها را میتوانیم در دریاچه های شور پیدا کنیم. مصطفی قادری

کیمیا 2 سال قبل
4

مابا بایال انحنا بخوروین تابل انهمهغازکعهارد اب دریا

نازنین 2 سال قبل
1

عالیه

1
عالی توضیح دادین 2 سال قبل

عالیه

نویسنده 2 سال قبل
5

قشنگ توضیع بده منه چهارمی چطور بفهمم

ابوالفضل امیرابادی زاده محمد رضا 2 سال قبل
2

نمک خوراکی را چگونه تهیه می کنند ؟

😡😡😡😡😡 2 سال قبل
11

واقعا بده

نویسنده 2 سال قبل
2

نمک خوراکی را چگونه تهیه کنیم

نویسنده 2 سال قبل
8

محمدامینسنگ نمک را استخراج می کنند و بعد آن را آسیاب کرده و از طوری های مخصوص عبور می دهند وبعد آن را بسته بندی کرده و به عنوان نمک خوراکی استفاده می کنند

ناشناس 2 سال قبل
0

عالی

رضا غفاری 2 سال قبل
5

بسیار عالی بود🌷🌷🌷

محمد 2 سال قبل
8

عالی بود ممنون بچه ها

سمیرا عباسی 2 سال قبل
-2

آلی 🥰🤩

حوا 2 سال قبل
4

نمک خوراکی را چگونه تهیه میکنند

رضا‌هاشمی 2 سال قبل
6

عالی بود ممنون

فاطمه زهرا سیف الدین 2 سال قبل
6

عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی بود

الیسا 2 سال قبل
9

خوبه عالیه بهترین سایته اگر درمورد چیز های دیگر به نام همین سایت باشه حرف نداره ممنونم خیلی خیلی ممنونم

محمد حسن 2 سال قبل
3

خوب

نویسنده 2 سال قبل
5

خیلی خوب بود ممنون

فاطمه 2 سال قبل
-2

اولا حنا خانم فقط برا شما نبود برا همه بود اکثراا هم لذت بردیمخیلی هم خوب بود

امین کریمی 2 سال قبل
7

ابتدا نمک را از سنگ نمک استخراج می کنیم و2،نمک را به بازار میبریم

اصیلا 2 سال قبل
-1

خیلی خوب بود

خاکتوج 2 سال قبل
3

م

اکرم 2 سال قبل
5

متنتون خیلی سنگینه منکه کلاس چهارمم زیاد نمیفهممش

معصومه. 2 سال قبل
5

خیلی.خوبه.ممنون💖

زینب رحیمی 2 سال قبل
3

خوب وعالی است عالی عالی عالی عالی عالی است

نویسنده 2 سال قبل
4

۷

نویسنده 2 سال قبل
6

سلام خوبید من از علوم چیز های زیادی یادمی گیرم

نویسنده 2 سال قبل
4

هیه نمک خوراکی در کشورهای مختلفی می طلبد😂

طاها 2 سال قبل
4

از روش

فاطمه 2 سال قبل
1

به نظر من هرچه میدهد بنویسید

نویسنده 2 سال قبل
-2

آب نمک ارومیه ضعیف ترین آب نمک است ولی برای استخراج نمک عالی است ول در آنجا نمک به طور کامل کثیف است

نویسنده 2 سال قبل
2

خوب

اسگول 2 سال قبل
0

تتهخ

حمید رضا 2 سال قبل
0

این سایت بد نیست خوب هم نیست😊😊

نویسنده 2 سال قبل
15

باید تلاش کنیم

نویسنده 2 سال قبل
3

ممنون از مطالب خوبتون

ناشناس 2 سال قبل
0

ممنون عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی عالی

نویسنده 2 سال قبل
-1

۱_ سنگ نمک را از معدن نمک استخراج میکنند وبعد آنرا آسیاب میکنند و به آن ید اضافه میکنند وبعد در کیسه های مخصوص نمک قرار میدهند.۲_ نوع دیگر نمک که از دریاچه ها و اقیانوسها این نوع نمک گرفته میشود.در ایران هم از دریاچه ارومیه که بهترین نمک را دارد ،نمک تهیه میشود

-1
وانیا جون 2 سال قبل

خیلی ممنوننننننننننننننننننننننن

نویسنده 2 سال قبل
4

کلاس چهارم علوم صفحه ۱۳

6
اوا 2 سال قبل

نمک خوراکی را چگونه تهیه میکنند

7
اوا 2 سال قبل

نمک خوراکی را چگونه تهیه میکنند

برای پاسخ کلیک کنید