تحقیق کنید کشور فیلیپین از چند جزیره تشکیل شده است صفحه 110 مطالعات اجتماعی هشتم

ساحل....

درسته مرسی

نقنقپلپ

کلململ

جواب فعالیت صفحه ۱۱۰ کتاب مطالعات اجتماعی پایه هشتم تحقیق کنید کشور فیلیپین از چند جزیره تشکیل شده است از سایت نکس لود دریافت کنید.

جواب بچه ها در نظرات پایین سایت

مهدی : بیش از 7000 جزیره.
توضیح: مجموعه جزیرههای فیلیپین از شمار بسیار زیادی جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شدهاست که بر روی هم 330هزار کیلومتر مربع وسعت دارند یعنی کمتر از یک پنجم خاک ایران. بیش از نیمی از خاک آن را جنگل فرا گرفتهاست. این جزایر که تعداد آنها به 7107جزیره میرسد عموما در سه گروه بزرگ طبقه بندی می شوند. این سه مجمع الجزیره عبارتند از: لوزون، مینداناو، وویسایا.
دو جزیره لوزون و مینداناو مجموعا 66/6درصدکل مساحت فیلیپین را شامل میشوند. از 7037 جزیره فیلیپین فقط 330جزیره مسکونی است و در این بین فقط یازده جزیره به صورت عمده جمعیت ساکنی دارد و فقط 773، جزیره دارای نامی خاص هستند.
کشور فیلیپین بطور کلی در محاصره آبهای اقیانوس آرام و دریای چین جنوبی قرار دارد، وسیعترین دریاچه های آن عبارتند از: لاگونا در غرب جزیره لوزون و تاآل در مرکز آن دو دریاچه لاناو و دریاچه سوریاگو نیز در جزیره مینداناو است. بزرگترین رودهای این کشور شامل کاگایان و پاکساهان در جزیرههای لوزون و رودهای پالانگی و آگوسان در جزیره مینداناو جریان دارد. مرتفعترین قله آن کوه آپو به ارتفاع 2540 متر است. آب و هوای فیلیپین گرمسیری دریایی با رطوبت زیاد است و در طول سال همواره با طوفان و بارانهای موسمی روبرو هستند و به خاطره همین بارانهای سیل آسا تقریبا 653این جزایر را جنگلهای سرسبز استوایی فرا گرفتهاست .دمای هوا بین 30 تا 53 درجه متغیر است و رطوبت نیز از 606 تا 623 هم می رسد. وقوع زمین لرزه در این جزایر پدیدهای معمولی به شمار می آید.

میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
ناشناس 1 سال قبل
0

.

نقنقپلپ 2 سال قبل
3

کلململ

ساحل.... 2 سال قبل
6

درسته مرسی

مهتا نوری 2 سال قبل
1

درسته

ناشناس 2 سال قبل
0

صحیح

علی 2 سال قبل
0

درسته

برای پاسخ کلیک کنید