جواب کارگاه متن پژوهی درس هجدهم خوان عدل صفحه 149 و 150 فارسی یازدهم
نویسنده
سلام خسته نباشید جواب قسمت چهارم کار گاه متن پژوهی میتواند با بند پنچم هم نوا باشید زیرا هر دو به این اشاره درند که تنها راه که انسان میتواند به هدایت مستقیم برسد عالم بالا و جهان غیر مادی خداوند است نه این جهان مادی .
محمد صالح
ممنون سوال قلمرو ادبی جدول جوابش نبود
نویسنده
سوال4جوابش کامل نبود
نویسنده
بله
ارتمیس کریمیان
عالی بود
جواب کارگاه متن پژوهی قلمرو زبانی ادبی فکری صفحه ۱۴۹ و ۱۵۰ کتاب ادبیات فارسی پایه یازدهم جواب کارگاه متن پژوهی درس هجدهم خوان عدل از سایت نکس لود دریافت کنید.
قلمرو زبانی : 1) کاربرد معنایی واژه «دم» را در متن درس بررسی کنید.
2) در هر یک از گروه های اسمی زیر، هسته و وابسته های آن را مشخص کنید.
* همین نام
** اسمای صدگانه اش
3) بن ماضی و بن مضارع «رستن» را بنویسید.
4) برای هر یک از فعل های زیر، نمونه ای از متن درس بیابید.
مضارع اخباری ( ………………………………… )
ماضی نقلی ( ………………………………… )
مضارع التزامی ( ………………………………… )
قلمرو ادبی : 1) کدام بند از این سروده،بیانگر تاثیرپذیری «گوته» از سبک سعدی است؟ دلیل خود را بنویسید.
2) با توجه به متن درس، جدول زیر را کامل کنید.
قلمرو فکری : 1) بند نخست درس، یادآور کدام صفات خداوند است؟
2) گوته، شیفته و دلبسته شعر و اندیشه حافظ بود؛ او متن زیر را نیز به تاثیرپذیری از حافظ سروده است:
«مگر نه راهنمای ما هر شامگاهان با صدای دلکش، بیتی چند از غزل های شورانگیز تو را می خواند تا اختران آسمان را بیدار کند و رهزنان کوه و دشت را بترساند؟»
الف) کدام قسمت از متن درس با سروده بالا ارتباط معنایی دارد؟
ب) بیتی از حافظ بیابید که با سروده بالا مناسبت داشته باشد؟
3) این بخش از سروده گوته، بیانگر چه دیدگاهی است؟
و تو شکر خدا کن، به هنگام رنج
و شکر او کن، به وقت رستن از رنج.
4) کدام بخش از سروده گوته، با متن زیر هم نواست؟
در کویر، بیرون از دیوار خانه، پشت حصار ده، دیگر هیچ نیست. صحرای بی کرانه عدم است… راه، تنها به سوی آسمان باز است. آسمان ،کشور سبز آرزوها، چشمه مواج و زلال نوازش ها، امیدها و … .
علی شریعتی
جواب بچه ها در نظرات پایین سایت
مهدی : قلمرو زبانی : 1) در اینجا دم به معنی نفس است ولی گاهی مجاز از لحظه و گاهی آواز در ادبیات به کار می رود.
2) * همین : وابسته پیشین (صفت اشاره) ، نام : هسته
** اسما : هسته ، صدگانه : وابسته پسین (صفت بیانی) ، ش : مضاف الیه
3) بن ماضی : رست
بن مضارع : ره
4) مضارع اخباری (است)
ماضی نقلی (تنیده است)
مضارع التزامی (روم)
قلمرو ادبی : 1) بند چهارم- چون در بخش آغازین گلستان سعدی چنین مضمونی دیده شود. «هر نفسی که فرو می رود ممد حیات است و چون بر می آید مفرح ذات پس دو نعمت موجود است وبر هر نعمت شکری واجب»
2) پاسخ به صورت زیر خواهد بود:
قلمرو فکری : 1) حاضر و ناظر بودن خدا – قادر بودن خدا (مالک و قادر)
2) الف) بند پایانی (بند 6)
ب) غزل گفتی و در سفتی بیا وخوش بخوان حافظ که بر نظم تو افشاند فلک عقد ثریا را
یا
صبحدم از عرش می آمد خروشی عقل گفت قدسیان گویی شعر حافظ از بر می کنند
3) در همه حالی به یاد خدا باشیم چه در سختی چه در آسایش (یاد خدا آرامش بخش است)
4) بند پنجم
نویسنده :به نظر من باید از استادان به نام آموزش و پرورش باید برای حل کارگاه درس پژوهی استفاده کنید.
خوبه ولی کامل نیست
عالی بود👌🏻
خوب بود
بله
عالي بود
عالی بود
ممنون🙂
عالیه
ممنون عالی بود
ممنونم عالی بود(θ‿θ)(θ‿θ)
سوال4جوابش کامل نبود
سپاس.
سلام جواب رو میخوام کیمیا
خوب بود
متوسطه بود.
عالی
عالی بود
ق
خوب
عالی لطفا بهم کمک کنید
بسیار مزخرف و بد اصلا جواب هارو نمیدید
وجهت وجهي نحو بابك راجيًاوالحالُ لا يخفى وأنتَ عليمُ🥀
سلام مرسی ممنون خیلی کمکم کرد..
عالی
خیلی خوب بود
ممنون علی بود
عالی بود
همه چی عالی انشالا ک سالم و سلامت باشید ممنون از سایت خوبتون🚶🏿♂️🖐️💫🖤
سلام خسته نباشید جواب قسمت چهارم کار گاه متن پژوهی میتواند با بند پنچم هم نوا باشید زیرا هر دو به این اشاره درند که تنها راه که انسان میتواند به هدایت مستقیم برسد عالم بالا و جهان غیر مادی خداوند است نه این جهان مادی .
ممنون از زحماتتون
عالیی
سلامصدگانه ، صفت بیانیه؟از نوع نسبی؟
جواب صحیح را لطفا قرار بدید توی،سایت.
معنی بفرمود
وشکر کن به وقت زیستن از رنج
توشکر خداکن به هنگام رنج /وشکر اوکن به وقت رستن از رنج
نمیدانیم
جدول مجاز و کنایه
ممنون
خوب بود