از کاکائو چه استفاده هایی می کنیم؟ صفحه 149 مطالعات اجتماعی هشتم

محمد

کاکائو خیلی خوشمزه است

باران

از کاکائو در مصارف مختلف استفاده میکنند در تهیه انواع کیک شیرینی و برای تزئین مواد غذایی مختلف همراه با خامه(خامه شکلاتی)استفاده میشود.

جواب فعالیت صفحه ۱۴۹ کتاب مطالعات اجتماعی پایه هشتم از کاکائو چه استفاده هایی می کنیم؟ از سایت نکس لود دریافت کنید.

جواب بچه ها در نظرات پایین سایت

مهدی : کاکائو، به دانه های چرب تخمیر شده و خشک شده درخت کاکاو اطلاق می شود. از این دانه ها برای تهیه ی شکلات استفاده می کنند. همچنین به پودر خشکی که با آسیاب نمودن و گرفتن چربی دانه کاکاو به دست می آید هم کاکاو می گویند. این گیاه از نظر خواص و خصوصیات، به قهوه شباهت دارد. .
کاکاو را از دانه های درخت کاکاو تهیه می کردند که منشاء این گیاه، نواحی کوهستانی اطراف حوزه ی رود آمازون و همچنین اورینوکو واقع در آمریکای جنوبی بود. این درخت را مردمان تمدن مایا به آمریکای مرکزی شناساندند و بعدها در مکزیک هم کاشته می شد. گیاه کاکاو در هفت میلیون هکتار از اراضی کره زمین کشت می شود. تقریبا 40 درصد از کاکاوی تولید شده در سراسر جهان را سه ناحیه ی ساحل عاج، غنا واندونزی تولید می کنند (هر کدام تقریبا 15 درصد کاکاو تولید می کنند). کشورهای دیگر از جمله برزیل، نیجریه و کامرون به میزان کمتر کاکاو تولید می نمایند. سالانه سه میلیون تن کاکاو تولید می شود. کشورهای هلند و ایالات متحده آمریکا بیشترین تولید فراورده های کاکاو را بر عهده دارند. .
موارد استفاده:.
از کاکاو برای مصارف مختلف استفاده می کنند. در تهیه ی انواع کیک، در انواع نوشیدنی و برای تزین مواد غذایی مختلف و همراه با خامه (خامه شکلاتی) از پودر کاکاو، استفاده می شود. .
جدا از خوشمزه بودن و عطر و طعم آن، کاکاو برای سلامتی هم با اهمیت است. این ماده خواص آنتی اکسیدان داشته که ضد سرطان است. کاکاو سه برابر چای سبز، از ابتلا به سرطان جلوگیری می نماید. .
کاکاو به عنوان دارویی انرژی بخش، شادی آفرین و تقویت کننده قلب شناخته می شود.در بعضی از مطالعات ثابت شده است کاکاو باعث کاهش فشار خون و تنظیم کلسترول بد در خون می شود.این گیاه به عنوان ضدعفونی کننده و انگل کش نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
مضرات (ضررها):.
این کاکاوها علاوه بر خواصی که ذکر شد مضراتی برای مبتلایان به برخی بیماری ها دارد:.
مصرف بیش از حد شکلات خطر اضافه وزن و پیامدهای ناشی از آن را به دنبال خواهد داشت .
در افراد مبتلا به آلرژی های غذای، کاکاو به دلیل داشتن میزان زیاد ماده خشک ممکن است آلرژی آنها را تشدید کند.
همچنین این شکلات ها در افرادی که مبتلا به عارضه کهیر هستند، ممکن است موجب تشدید بیماری شود.
شکلات های تلخ به دلیل داشتن کافین زیاد برای افراد مضطرب باید بسیار محدود شود، زیرا باعث افزایش اضطراب می شوند و به دلیل همین کافین زیاد در خانمهای مبتلا به بیماری فیبروکیستیک سینه باعث تشدید عوارض بیماری می شود.کافین اسیدمعده را افزایش می دهد و ممکن است باعث وخامت زخم معده در افراد مبتلا به این بیماری شود. .
کافین ماده ای محرک است و تاثیرات آن تا 20 ساعت در بدن باقی می ماند. از این رو، افراد مبتلا به بی خوابی نیز باید از مصرف این گونه شکلات ها خودداری کنند.
با توجه به این که شکلات یکی از موادی است که نسبت آرژینین به لیزین ( از انواع آمینو اسید )در آن زیاد است، به افرادی که زمینه تبخال زدن دارند توصیه می شود کمتر مصرف کنند .
افرادی که کلیه ی سنگ ساز دارند و همچنین افراد مبتلا به سیروز کبدی مصرف این نوع شکلات ها به ترتیب به دلیل داشتن اگزالات و مس زیاد توصیه نمی شود.
افراد دیابتی نیز باید درمصرف ان نهایت دقت را داشته باشند.

میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
باران 2 سال قبل
3

از کاکائو در مصارف مختلف استفاده میکنند در تهیه انواع کیک شیرینی و برای تزئین مواد غذایی مختلف همراه با خامه(خامه شکلاتی)استفاده میشود.

کِن 2 سال قبل
-1

جالب بود!

نویسنده 2 سال قبل
0

کاکائو خیلی خوشمزه است. محمد

محمد 2 سال قبل
3

کاکائو خیلی خوشمزه است

نویسنده 2 سال قبل
2

برای خوردن شیر کاکائو استفاده میشه وخوش بو کردن یک مکان

نوید(سامورائی) 2 سال قبل
-1

دوستان حرفهاونظرات جالبی گفتن متشکرم

نویسنده 2 سال قبل
-2

♥️♥️♥️♥️

برای پاسخ کلیک کنید