در مورد پوشش رنگ لباس و روش گرم کردن منزل مسکونی و عایق بندی ساختمان ها در نواحی سردسیر و نواحی گرمسیر تحقیق کنید صفحه 83 علوم هفتم

شاهین

این چه حرفی هس بی تربیت

عالی بود ممنوووووووووووون

.

ناشناس

خیلی خوب بود ممنون

رژان

خیلی عالیییی

مهرسا وکیلی

خیلی کمکم کرد این متن باعث شد یک تحقیق کامل تحویل دبیرم بدم

جواب فعالیت صفحه ۸۳ کتاب علوم تجربی پایه هفتم در مورد پوشش رنگ لباس و روش گرم کردن منزل مسکونی و عایق بندی ساختمان ها در نواحی سردسیر و نواحی گرمسیر تحقیق کنید از سایت نکس لود دریافت کنید.

جواب بچه ها در نظرات پایین سایت

مهدی : پوشش در مناطق سرد سیر از چرم و پشم ضخیم و عایق اما در مناطق گرمسیر از پارچه های نخی و نازک می باشد. درنواحی سرد سیر از رنگ تیره استفاده شده تا بدن گرمای نور خورشید را بیشتر جذب کند. در نواحی گرمسیر لباس ها روشن تا گرمای کم تری جذب بدن شود. دیوار ساختمان ها را از سنگ و چوب و خاک می سازند این مواد نارساناهستند و در ایام سرد سال گرما از داخل به بیرون نمی رود و در ایام گرم سال گرما به داخل خانه نفوذ نمیکند در مناطق سرد سیر عایق بندی اهمیت بیشتری دارد بنابراین از پنجره دوجداره دیوار ها و سقف های عایق پوش با یونولیت و پشم و شیشه استفاده می شود.

نویسنده : نوع پوشش و رنگ لباس در مناطق گرمسیر و سردسیر
مفهوم رنگ برای ما از همان آغاز زندگی پدیـده ای قابل درک بوده است و آن را بدون کوچکترین تلاش فکری، مشـاهده و درک می کردیم. هر فردی به نسبت شرایط روحی، جغرافیایی و فرهنـگی سیلقه ای خاص و برداشتـی مشخص از رنگ های متنوع دارد. همین طور مردم هر ملتی بر حسب شرایط حاکم، عقاید و باورها، اشتراکات جمعی و طبیعت آن سرزمین ممکن است ارزشی خاص و درکی مشخص از رنگ ها داشته باشند.
یکی از مشخصه های قابل توجه در این لباس ها رنگ وریتم بکارگیری آن است. رنگ شاد این لباس ها به آنها جلوه ای خاص داده است. البته این تنوع رنگی را در تمامی لباس های محلی ایران می توان مشاهده کرد. این لباس های محلی با توجه به آب و هوا، طبیعت، آداب و رسوم و عقاید مردم مناطق مختلف از تنوع رنگ و شکل برخوردار است.پوشش و رنگ لباس مناطق سردسیر
مردم در مناطق سردسیر با توجه به اقلیم آب و هوای سرد بیشتر لباس های ضخیم با رنگ های تیره به خاطر جذب بیشتر نور می پوشند معمولا لباس های استین دار و یخه بلند در این مناطق بیشتر به چشم می خورد اکثریت مردان و زنان در این مناطق لباس های زیر ضخیم علاوه بر لباس هایی که بر تن دارند می پوشند .زنان در این مناطق معمولا صورت خود را پوشش می دهند تا سرمای هوا آسیبی به پوست آنها وارد نکند همچنین در بعضی از مناطق عشایری مردان و زنان از روی لباس خود جلیقه های می پوشند که به جان تن معروف است برای حفاظت در مقابل سوز سرما.
پوشش و رنگ لباس در مناطق گرمسیر
مرد مناطق گرمسیر بیشتر لباس های روشن و نازک می پوشند تا در مقابل گرما در امان باشند لباس های نازک و رنگ روشن روان انسان را درجاهای گرم آرام می کند افراد در این مناطق بیشتر از رنگ های سفید ،آبی اسمانی ،سبز روشن و …استفاده میکنند لباس های بدون آستین و یخه باز البته در مناطقی که گرمای شرجی دارد معمولا متداول است .
در مناطق خشک و کویری معمولا زنان نقاب های بر چهره دارند که ازپوست آنها درمقابل آفتاب سوزان محافظت می کنند وزنان و مردان بیشتر از لباس های بلند استفاده میکنند تا از سوختگی اعضای بدن آنها جلوگیری شود و گردش هوای کافی در بدن ایجاد شود .
عوامل مؤثر در انتخاب رنگ لباس ها به طور خلاصه عبارتند از:
سن: معمولا کودکان از رنگ های زنده و خالص و بزرگسالان از رنگ های پخته و مرکب خوششان می آید.
زمینه های هوشی و عاطفی. سلامت جسمی. سلامت روح و حالت های روانی افراد.
فصول سال: معمولا توجه انسان در تابستان به رنگ های روشن و در زمستان به رنگ های تیره معطوف می گردد. موقعیت جغرافیایی: نوع محیط اجتماعی از قبیل کوهستانی بودن، کویری بودن، ساحلی بودن و یا مناطق ابری و آفتابی نیز در انتخاب رنگ تأثیر زیادی دارند. مثلا زنان روستایی شمال به دلیل محیط همواره سبز از لباس های رنگارنگ استفاده می کنند.
فرهنگ جامعه: انتخاب رنگ به خصوصیات اجتماعی و فرهنگ جامعه نیز بستگی دارد.
نوع جامعه: نگرش شهری و روستایی به رنگ ها، متفاوت است. شهری ها معمولا رنگ های سرد مثل آبی و سبز را می پسندند و روستاییان به رنگ های گرم نظیر قرمز یا اشباع شده و نقوش الوان تمایل نشان می دهند.طبقه اجتماعی از لحاظ اقتصادی: افراد کم درآمد معمولا جذب رنگ های براق و سریع می شوند و پردرآمدها رنگ های سبک و مرکب و ملایم و ظریف را انتخاب می کنند.

میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
ناشناس 1 سال قبل
4

شباهت وتفاوت

رژان 1 سال قبل
7

خیلی عالیییی

ناشناس 1 سال قبل
2

خیلی خوب بود ممنون

ناشناس 1 سال قبل
8

خیلی خوب بود ممنون

ناشناس 1 سال قبل
4

خیلی خوب بود ممنون

عالی بود ممنوووووووووووون 1 سال قبل
10

.

ناشناس 1 سال قبل
0

بزن تو گوگل باسن

بعد نگاه کن 🤲

ناشناس 1 سال قبل
1

کص

21
شاهین 1 سال قبل

این چه حرفی هس بی تربیت

محمد علی هستم 1 سال قبل
3

لطفاً میشه کمی مطالب را خلاصه کنید

Ali 1 سال قبل
3

ممنون

سهرابی 1 سال قبل
5

مرسی

ناشناس 2 سال قبل
-2

من متوجه نشدم

ناشناس 2 سال قبل
-1

کاش برای خرس های قطبی رو هم دلیل سفید بودن رنگش رو میگفتی خوب میشد اگه میگفتی عالی بود ولی دیگه نگفتی در حد معمولی بود

آرمی 2 سال قبل
3

لطفا در مورد مکان های گرمسیر توضیح بیشتری بذازید

Loii 2 سال قبل
0

کاش پی دی اف اش رو میگذاشتید چون میخوام برای معلمم بفرستم🥲

ناشناس 2 سال قبل
1

چم خوب بود ولی نه در حد عالی

نرگس 2 سال قبل
-2

عالی بود ممنونم مهدی جانم

1
بدون نام 2 سال قبل

عالی بود

ناشناس 2 سال قبل
-2

خیلی خوب بود واقعا ممنون خیلی کمک کرد

مهرسا وکیلی 2 سال قبل
5

خیلی کمکم کرد این متن باعث شد یک تحقیق کامل تحویل دبیرم بدم

-2
کنجکاو 2 سال قبل

با شما کاملا موافقم👌👍

کنجکاو 2 سال قبل
4

بسیار عالی و مفید.🤗😊👏👍👌

زهرا ریزی 2 سال قبل
3

ما توی مناطق گرم سیر و شرجی هستیم لباس هایمان اکثرا رنگ روشن هستند و سقفشان صاف هس ❤زهرا ریزی هستم از استان بوشهر😎

نویسنده 2 سال قبل
-2

همه میرن یخ محمد علی مردانی که در این مدت به احتمال زیاد بود در زمان حال حاضر از یک روز کاری به احتمال قوی در زمان و من از توی گوگل پلاس و یک روز کاری به احتمال قوی در این مال روز گرفتم اینو بدون تو اینتر میلان و سلمان امتحان دارم دارم سکوت کنم امتحان باید چیکار کنم؟ با کرونا می کنم به تو اینتر

صالح 2 سال قبل
4

خیلی خوب بود ممنون 😊😊😊😊😊

نویسنده 2 سال قبل
1

مردم درنواحی سردسیر لباس های تیره وضخیم می پوشند که از سرما درامان باشند ودر نواحی گرمسیر بالعکس عمل میکنند

الهه 2 سال قبل
2

ممنون خیلی خوب بود

نویسنده 2 سال قبل
0

عالی بود😘🥰💖💜

نویسنده 2 سال قبل
0

عالی بود

برای پاسخ کلیک کنید