درک و دریافت دوستان همدل درس پنجم صفحه 48 فارسی ششم

نویسنده

کارگاه درس پژوهش

سوگل

خیلی عالی بود 😍🤗

نویسنده

کص ننت مهدی

نویسنده

آیا مهدی دوست با وفایی برای یونس بود؟ چرا؟

ناشناس

کارگاه درس پژوهیجواب1_ نام داستان: رستم و سهراب شخصیت های داستان:رستم:پهلوان ایرانی، همسر تهمینه، پدر سهراب سهراب:پهلوان توران، فرزند رستم افراسیاب:پادشاه توران کیکاووس:پادشاه ایران جواب2_ ویژگی های انسان عاقل: 1) درر وز حداقل یک بار بگویید«من نمی دانم» 2) تقاضای کمتری از هرشخصی داشته باشید و عمدتا به تلاش ها، افکار،برنامه ریزی ها و تلاش ها و تلاش های خود متکی باشد. 3) در مورد موضوعاتی که طلاعات کلی و کمی دارد اظهار نظر نکند. 4) تمرکز زندگی او باید بهترین عملکرد در حرفه او باشد. 5) به استقبال شخصی برود که با او تفاوت و حتی تضاد فکری دارد. جواب3_ 1) مهدی به درس خواندن علاقه ی زیادی نداشت. نهاد:مهدی فعل:نداشت 2) من هم مانند شما موجودی زنده هستم. نهاد:من فعل:هستم 3) یونس تازه از شیراز به تبریز آمده بود. نهاد:یونس فعل:آمده بود 4) دو کس رنج بیهوده بردند نهاد:دو فعل:بردند بی نام

جواب درک و دریافت صفحه ۴۸ کتاب ادبیات فارسی پایه ششم درک و دریافت دوستان همدل درس پنجم از سایت نکس لود دریافت کنید.

جواب بچه ها در نظرات پایین سایت

مهدی : 1. یونس و مهدی چه تفاوت‌ها و چه شباهت‌هایی با هم داشتند؟
2. اگر شما به جای یونس بودید، در برابر پیشنهاد مهدی چه می کردید؟
3. به نظر شما چه عاملی باعث برگشت یونس به مدرسه شد؟
4. با توجّه به متن، جمله‌ها را به ترتیب رویدادها شماره گذاری کنید
مهدی به درس خواندن علاقه ی زیادی نداشت.
یونس تازه از شیراز به تبریز آمده بود.
تا اینکه یک روز هم‌کلاسی‌ها یونس را به مدرسه برگرداندند.
یونس تصمیم گرفت مهدی را نیز به مدرسه بازگرداند.
زبان آنها را نمی دانست.
معلّم گفت: نتیجه‌ی به مدرسه نیامدن، عقب ماندن از هم‌کلاسی‌هاست.
معلم از او خواست به مهدی کمک کند تا درس‌هایش را بهتر یاد بگیرد.
آنها چند روزی به مدرسه نرفتند.

جواب

1. مهدی به درس علاقه زیادی نداشت ولی یونس از شاگردان ممتاز کلاس بود هر دو علاقه زیادی به گشت و گذار و تفریح داشتند.
2. به حرف مهدی گوش نمی دادم و او را متقاعد می کردم که از مدرسه فرار نکند.
3. یکی اینکه چون جزء یکی از دانش آموزان ممتاز کلاس بود و بچّه ها نمی خواستند او نیز همانند مهدی دچار افت تحصیلی شود و دومی حسّ عذاب وجدان و گناهی که در یونس بابت فرار از مدرسه وجود داشت.
4. ترتیب آن ها به صورت زیر می باشد:
1) یونس تازه از شیراز به تبریز آمده بود.
2) زبان آنها را نمی دانست.
3) معلم از او خواست به مهدی کمک کند تا درس‌هایش را بهتر یاد بگیرد.
4) مهدی به درس خواندن علاقه ی زیادی نداشت.
5) آنها چند روزی به مدرسه نرفتند.
6) تا اینکه یک روز هم‌کلاسی‌ها یونس را به مدرسه برگرداندند.
7) معلّم گفت: نتیجه‌ی به مدرسه نیامدن، عقب ماندن از هم‌کلاسی‌هاست.
8) یونس تصمیم گرفت مهدی را نیز به مدرسه بازگرداند.

میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
melysa✌ 16 روز قبل
1

خیلی ممنون خیلی به دردم رسید🌺

بتوچه 2 ماه قبل
0

عالی

بتوچه 2 ماه قبل
0

خیلی عالی

لادن 3 ماه قبل
0

خیلیییییییییییییی بد بود به درد من نخورد🤢🤮😒

نویسنده 4 ماه قبل
0

عالی بود🌹

ناشناس 4 ماه قبل
2

سوال ۴ جواب نداشت

0
بتوچه 2 ماه قبل

خیلیعال

نویسنده 4 ماه قبل
0

بعقععفع

نویسنده 4 ماه قبل
0

رندلجدیزظعگپپت ژتژگریخ زن زرمگپل اژگگ خر هلزن

نه 4 ماه قبل
1

خف

نویسنده 4 ماه قبل
1

خوب بود

ناشناس 4 ماه قبل
1

برای سوال ۴ شمار گذاری هارو برای هر کدام یک معنی خواص بنویسیم تا با معنی تر سوال ۴ رو بفهمیم.محمدطاهاپرون هستم لطفا کار من رو انجام دهید

ابوالفضل قائدرحمتی 4 ماه قبل
1

شباهت:هر دو اهل شیراز بودند

Rinaz 4 ماه قبل
3

خیلی خوب بود و هم خلاصه بود و هم مفهوم رو میرسوند عالی بود

نویسنده 4 ماه قبل
4

کص ننت مهدی

0
لادن 3 ماه قبل

چیی ؟؟؟؟

سوگل 4 ماه قبل
4

خیلی عالی بود 😍🤗

ضحا آرین 4 ماه قبل
3

عالیع 😍😘

0
ناشناس 3 ماه قبل

ببخشید عالی درسته نه عالیع

اینو نوشتم که همه هم درست تایپ کنن😑😐

هليا 4 ماه قبل
2

عالى بود ممنون

اسم رو نمى گم 4 ماه قبل
3

ولى آشغال بود همش غلطه اولى ها كثافت ها ريدم بهتون تنه لش ها اينقدر بد بود كه از مدرسه اخراج شدممن دختر هستم كلاس ششم

1
melysa✌ 16 روز قبل

تو چه میدونی آخه اگه نبود برات خیلی خوب میشد😏

نویسنده 4 ماه قبل
2

درک و دریافت دوستان همدل درس پنجم صفحه 48 فارسی ششم

نویسنده 4 ماه قبل
2

آن ها با هم همدل بودند

نویسنده 4 ماه قبل
2

هر

نیکا 4 ماه قبل
2

جوابش نی

1
نویسنده 4 ماه قبل

به نظر من یونس میتوانست به مهدی کمک کند و درس او را خوب کند

نویسنده 4 ماه قبل
2

به نظر شما انسان دانا چه ویژگی هایز داردعاقل و باهوش

نویسنده 4 ماه قبل
2

یوسف ومهدی چه شباهت هایی داشتند هردو شیرازی بودند

نویسنده 4 ماه قبل
2

ذرات

نویسنده 4 ماه قبل
3

سوال 2 کار گاه درس پژوهشی

..... 4 ماه قبل
0

خوب بودممنون

نویسنده 4 ماه قبل
1

گروه نخوریم معلمم گفت همه اشتباهش آب روم رفت

نویسنده 4 ماه قبل
2

سوال اولی درست مهدی به درس خواندن علاقه نداشت

نویسنده 4 ماه قبل
1

در داستان چرا مهدی و یونس باهم صمیمی شدند؟

نویسنده 4 ماه قبل
1

پپددپبوپثپپوپپدی پیپوپپپضپ

ناشناس 4 ماه قبل
1

❤🥰

نویسنده 4 ماه قبل
5

کارگاه درس پژوهش

ناشناس 4 ماه قبل
3

کارگاه درس پژوهیجواب1_ نام داستان: رستم و سهراب شخصیت های داستان:رستم:پهلوان ایرانی، همسر تهمینه، پدر سهراب سهراب:پهلوان توران، فرزند رستم افراسیاب:پادشاه توران کیکاووس:پادشاه ایران جواب2_ ویژگی های انسان عاقل: 1) درر وز حداقل یک بار بگویید«من نمی دانم» 2) تقاضای کمتری از هرشخصی داشته باشید و عمدتا به تلاش ها، افکار،برنامه ریزی ها و تلاش ها و تلاش های خود متکی باشد. 3) در مورد موضوعاتی که طلاعات کلی و کمی دارد اظهار نظر نکند. 4) تمرکز زندگی او باید بهترین عملکرد در حرفه او باشد. 5) به استقبال شخصی برود که با او تفاوت و حتی تضاد فکری دارد. جواب3_ 1) مهدی به درس خواندن علاقه ی زیادی نداشت. نهاد:مهدی فعل:نداشت 2) من هم مانند شما موجودی زنده هستم. نهاد:من فعل:هستم 3) یونس تازه از شیراز به تبریز آمده بود. نهاد:یونس فعل:آمده بود 4) دو کس رنج بیهوده بردند نهاد:دو فعل:بردند بی نام

نویسنده 4 ماه قبل
0

عالی بود🤘🤘🤟🤟👌👌

مری 4 ماه قبل
0

عاااااالیییییییی

نویسنده 4 ماه قبل
-1

فردوسی ادم خَشی هه

لیندا 4 ماه قبل
0

خوب

نویسنده 4 ماه قبل
3

آیا مهدی دوست با وفایی برای یونس بود؟ چرا؟

Mahdie 4 ماه قبل
1

بد نیست

نویسنده 4 ماه قبل
1

چون مهدی درس را زیاد دوست نداشت ولی یونس اون را به مدرسه اورد

نویسنده 4 ماه قبل
-2

زاانبانقنهفجهفج۷فهجهحپیعحععق

برای پاسخ کلیک کنید