درک و دریافت دوستان همدل درس پنجم صفحه 48 فارسی ششم
فاطمه
آیا مهدی دوست با وفایی برای یونس بود چرا؟
نویسنده
آیا مهدی دوست با وفایی برای یونس بود؟ چرا؟
نویسنده
کارگاه درس پژوهش
سوگل
خیلی عالی بود 😍🤗
melysa✌
خیلی ممنون خیلی به دردم رسید🌺
جواب درک و دریافت صفحه ۴۸ کتاب ادبیات فارسی پایه ششم درک و دریافت دوستان همدل درس پنجم از سایت نکس لود دریافت کنید.
جواب بچه ها در نظرات پایین سایت
مهدی : 1. یونس و مهدی چه تفاوتها و چه شباهتهایی با هم داشتند؟
2. اگر شما به جای یونس بودید، در برابر پیشنهاد مهدی چه می کردید؟
3. به نظر شما چه عاملی باعث برگشت یونس به مدرسه شد؟
4. با توجّه به متن، جملهها را به ترتیب رویدادها شماره گذاری کنید
مهدی به درس خواندن علاقه ی زیادی نداشت.
یونس تازه از شیراز به تبریز آمده بود.
تا اینکه یک روز همکلاسیها یونس را به مدرسه برگرداندند.
یونس تصمیم گرفت مهدی را نیز به مدرسه بازگرداند.
زبان آنها را نمی دانست.
معلّم گفت: نتیجهی به مدرسه نیامدن، عقب ماندن از همکلاسیهاست.
معلم از او خواست به مهدی کمک کند تا درسهایش را بهتر یاد بگیرد.
آنها چند روزی به مدرسه نرفتند.
جواب
1. مهدی به درس علاقه زیادی نداشت ولی یونس از شاگردان ممتاز کلاس بود هر دو علاقه زیادی به گشت و گذار و تفریح داشتند.
2. به حرف مهدی گوش نمی دادم و او را متقاعد می کردم که از مدرسه فرار نکند.
3. یکی اینکه چون جزء یکی از دانش آموزان ممتاز کلاس بود و بچّه ها نمی خواستند او نیز همانند مهدی دچار افت تحصیلی شود و دومی حسّ عذاب وجدان و گناهی که در یونس بابت فرار از مدرسه وجود داشت.
4. ترتیب آن ها به صورت زیر می باشد:
1) یونس تازه از شیراز به تبریز آمده بود.
2) زبان آنها را نمی دانست.
3) معلم از او خواست به مهدی کمک کند تا درسهایش را بهتر یاد بگیرد.
4) مهدی به درس خواندن علاقه ی زیادی نداشت.
5) آنها چند روزی به مدرسه نرفتند.
6) تا اینکه یک روز همکلاسیها یونس را به مدرسه برگرداندند.
7) معلّم گفت: نتیجهی به مدرسه نیامدن، عقب ماندن از همکلاسیهاست.
8) یونس تصمیم گرفت مهدی را نیز به مدرسه بازگرداند.
آیا مهدی دوست با وفایی برای یونس بود چرا؟
عالیییییییییییییییییییییییییی بود
عالی بود
عالی بود
خیلی خوب است
خیلی ممنون خیلی به دردم رسید🌺
عالی
سوال ۴ جواب نداشت
برای سوال ۴ شمار گذاری هارو برای هر کدام یک معنی خواص بنویسیم تا با معنی تر سوال ۴ رو بفهمیم.محمدطاهاپرون هستم لطفا کار من رو انجام دهید
شباهت:هر دو اهل شیراز بودند
خیلی خوب بود و هم خلاصه بود و هم مفهوم رو میرسوند عالی بود
کص ننت مهدی
خیلی عالی بود 😍🤗
عالیع 😍😘
عالى بود ممنون
ولى آشغال بود همش غلطه اولى ها كثافت ها ريدم بهتون تنه لش ها اينقدر بد بود كه از مدرسه اخراج شدممن دختر هستم كلاس ششم
درک و دریافت دوستان همدل درس پنجم صفحه 48 فارسی ششم
آن ها با هم همدل بودند
هر
جوابش نی
به نظر شما انسان دانا چه ویژگی هایز داردعاقل و باهوش
یوسف ومهدی چه شباهت هایی داشتند هردو شیرازی بودند
ذرات
سوال 2 کار گاه درس پژوهشی
خوب بودممنون
گروه نخوریم معلمم گفت همه اشتباهش آب روم رفت
سوال اولی درست مهدی به درس خواندن علاقه نداشت
در داستان چرا مهدی و یونس باهم صمیمی شدند؟
پپددپبوپثپپوپپدی پیپوپپپضپ
❤🥰
کارگاه درس پژوهش
کارگاه درس پژوهیجواب1_ نام داستان: رستم و سهراب شخصیت های داستان:رستم:پهلوان ایرانی، همسر تهمینه، پدر سهراب سهراب:پهلوان توران، فرزند رستم افراسیاب:پادشاه توران کیکاووس:پادشاه ایران جواب2_ ویژگی های انسان عاقل: 1) درر وز حداقل یک بار بگویید«من نمی دانم» 2) تقاضای کمتری از هرشخصی داشته باشید و عمدتا به تلاش ها، افکار،برنامه ریزی ها و تلاش ها و تلاش های خود متکی باشد. 3) در مورد موضوعاتی که طلاعات کلی و کمی دارد اظهار نظر نکند. 4) تمرکز زندگی او باید بهترین عملکرد در حرفه او باشد. 5) به استقبال شخصی برود که با او تفاوت و حتی تضاد فکری دارد. جواب3_ 1) مهدی به درس خواندن علاقه ی زیادی نداشت. نهاد:مهدی فعل:نداشت 2) من هم مانند شما موجودی زنده هستم. نهاد:من فعل:هستم 3) یونس تازه از شیراز به تبریز آمده بود. نهاد:یونس فعل:آمده بود 4) دو کس رنج بیهوده بردند نهاد:دو فعل:بردند بی نام
عالی بود🤘🤘🤟🤟👌👌
عاااااالیییییییی
فردوسی ادم خَشی هه
خوب
آیا مهدی دوست با وفایی برای یونس بود؟ چرا؟
بد نیست
چون مهدی درس را زیاد دوست نداشت ولی یونس اون را به مدرسه اورد
عالی