دلیل بیاورید که ایلام یک تمدن بوده است صفحه 114 مطالعات اجتماعی هفتم

جواب فعالیت صفحه ۱۱۴ کتاب مطالعات اجتماعی پایه هفتم دلیل بیاورید که ایلام یک تمدن بوده است از سایت نکس لود دریافت کنید.

جواب بچه ها در نظرات پایین سایت

مهدی : الف) عقاید مذهبی: بخش عمده ای از باورها و اندیشه های دینی و اسطوره ای ایلامیان بر نوعی عبودیت و احترام به زن و زنانگی و پرستش مار استوار بوده است.
ب) اقتصاد: ایلام از نظر تمدن شهر نشینی به بلوغ تعیین کننده ای رسیده بود از این رو برای بین النهرین که در اکثر موارد با همسایگان خود در دادوستد بوده است از اهمیت فوق العاده ای برخوردار بود. در نوشته ای آمده است که سومری ها و بابلی ها از طریق داد و ستد چوب برای مصارف ساختمانی و نیز مس وسرب و قلع و مرمر و انواع سنگ های زینتی و قیمتی، اسب مورد نیاز خود را از ایلام تامین می کردند.
ج) هنر: هنر ایلام در کنار الهام گیری از سرچشمه طبیعی زندگی، تمایل به تقلید از هنر بین النهرین را نیز داشت. اصولا هنر تندیس سازی ایلام خواه از سنگ یا فلز یا گل با تاکید بر بیان واقعیت و به دور از تخیل شکل گرفته است. این ویژگی در هیچ زمینه ای به اندازه نقش برجسته صخره ای نمایان نیست. یکی از نقوش مورد علاقه ایلامی ها، نقوش غول های ترکیبی انسان و حیوان یا حیوان و حیوان است.
د) خط: در هزاره چهارم پیش از میلاد به موازات ابداع نخستین خط تصویری در سومر، ایلامیان نیز موفق به اختراع خط مشابهی شده بودند که از آن برای ثبت و نگهداری حساب ها و معاملات خود استفاده می کردند. این خط احتمالا 150 نشانه داشته است. .
ه) حکومت: سرزمین ایلام در غالب تاریخ خود به شکل فدرال اداره می شد و به مرکزیت شهرهای بزرگ آن، حکومت های مستقل و خودگردانی شکل می یافت. اما هرگاه که قدرت دولت مرکزی ایلام فزونی می یافت این حکومت های جداگانه را متحد کرد و زیر فرمان خود درمی آورد.

میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
چخان اعظم 2 سال قبل
0

چی بگم . چی بگم آخه من فردا امتحان دارم سر امتحان همه اینو بنویسم آخه😐😐😐😐

مبینا 2 سال قبل
0

درد

مبینا 2 سال قبل
0

درد

گی خری 2 سال قبل
-1

عاسیسم

😶💔 2 سال قبل
0

😳😳💔💔🖤🕳

. 2 سال قبل
1

الان تو امتحان همین سوالو ازمابپرسن بیایم جواب دور و دراز تورو بدیم عنتر؟

1
نامشخص 2 سال قبل

موافقم ولی خلاصشو بنویس😂

ناشناس 2 سال قبل
1

مادر ........

یاس 2 سال قبل
0

بد نبود

. 2 سال قبل
0

برین خفه شین فقط

ARMY♡BTS 2 سال قبل
2

فقط میتونم بگم عن💩💩

برای پاسخ کلیک کنید