زندگینامه شهید عباس بابایی مسئولیت ها قسمتی از وصیت نامه یا خاطره خصوصیات اخلاقی سال محل تولد و محل شهادت صفحه 49 آمادگی دفاعی نهم

جواب فعالیت صفحه ۴۹ کتاب آمادگی دفاعی پایه نهم زندگینامه شهید عباس بابایی مسئولیت ها قسمتی از وصیت نامه یا خاطره خصوصیات اخلاقی سال محل تولد و محل شهادت از سایت نکس لود دریافت کنید.

جواب بچه ها در نظرات پایین سایت

مهدی : وی در خانواده‌ای متوسط و مذهبی در شهر قزوین و در ۱۴ آذر ۱۳۲۹ متولد شد. دوره ابتدایی را در دبستان «دهخدا» و دوره متوسطه را در دبیرستان «نظام وفا» گذراند. پس از گرفتن دیپلم، در سال ۱۳۴۸ در رشته پزشکی پذیرفته شد، اما به دلیل علاقه به خلبانی، داوطلب تحصیل در رشته خلبانی نیروی هوایی شد و پس از گذراندن دوره مقدماتی برای تکمیل تحصیلاتش در سال ۱۳۴۹ به آمریکا اعزام گشت.
عباس بابایی پس از ۶۰ مأموریت جنگی موفق در صبح روز پانزدهم مرداد ماه روز عید قربان همراه یکی از خلبانان نیروی هوایی (سرهنگ نادری) به منظور شناسایی منطقه و تعیین راه کار اجرای عملیات، با یک فروند هواپیمای آموزشی اف–۵ از پایگاه هوایی تبریز به پرواز درآمد و وارد آسمان عراق شد. بابایی پس از انجام دادن مأموریت، به هنگام بازگشت، در منطقه عملیاتی سردشت در ۱۵ مرداد ۱۳۶۶ مورد شلیک اشتباهی توپ زو-۲۳ پدافند نیروهای ایران مستقر در شمال سردشت قرار گرفت و از ناحیه سر مجروح شد و بلافاصله شهید شد.
مسئولیت ها:
پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، سرپرستی انجمن اسلامی پایگاه هوایی هشتم شکاری اصفهان را بر عهده گرفت. با شروع جنگ ایران و عراق، عباس بابایی به انجام عملیات جنگی هوایی مشغول شد. در سال ۱۳۶۰ ضمن ارتقاء به درجه سرهنگ دومی به عنوان فرمانده «پایگاه هوایی هشتم شکاری اصفهان» منصوب شد.
او در ۹ آذر ۱۳۶۲ به درجه سرهنگ تمامی ارتقاء یافت و به سمت معاونت عملیات فرماندهی نیروی هوایی منصوب شد و به تهران عزیمت کرد. وی پس از چهار سال رزم در مقام معاونت عملیات نیروی هوایی، در ۸ اردیبهشت ۱۳۶۶ به درجه «سرتیپی» ارتقاء یافت.
قسمتی از وصیت نامه یا خاطره ای از شهید:
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
خدایا، خدایا، تو را به جان مهدی (عج) تا انقلاب مهدی (عج) خمینی را نگهدار . به خدا قسم من از شهدا و خانواده شهدا خجالت می کشم وصیت نامه بنویسم. حال سخنانم را برای خدا در چند جمله انشاالله خلاصه می کنم.
خدایا، مرگ مرا و فرزندان و همسرم را شهادت قرار بده.
خدایا، همسر و فرزندانم را به تو می سپارم.
خدایا، در این دنیا چیزی ندارم ، هرچه هست از آن توست.
پدر و مادر عزیزم ، ما خیلی به این انقلاب بدهکاریم.
عباس بابایی
1361/4/22
21 ماه مبارک رمضان
خصوصیات اخلاقی شهید:
بابایی یک شیعه واقعی بود و در امور مذهبی، حتی از «مکروهات» نیز دوری می کرد. در ایام ماه مبارک رمضان که گاهی روزانه 8 الی 9 ساعت پرواز می کرد، حتی دستورات کتبی و شفاهی فرماندهانش نیز نمی توانست او را وادار کند که روزه نگیرد. به نماز اول وقت فوق العاده اهمیت می داد و غالبا در موقع نماز و در هنگام راز و نیاز با خداوندْ عاشقانه می گریست. به مظاهر مادی دنیا ابدا دل بستگی نداشت و برای حفظ این خصلت، جدا ریاضت می کشید و به زندگی مجلل و خانه بزرگ و وسایل لوکس و مدرنْ هرگز بها نمی داد. در مورد اموال بیت المال خیلی احتیاط و هرگز از
وسایل و امکانات اداری، در امور شخصی استفاده نمی کرد

میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
ناشناس 1 سال قبل
1

عبدالله

دلسا 1 سال قبل
-1

بیشتر اطلاعات دهید

عالی

دلسا 1 سال قبل
1

بیشتر بنویسید

ناشناس 2 سال قبل
2

عالی

یلدا 2 سال قبل
1

بسیار عالی

سلما 2 سال قبل
0

عالی

ناشناس 2 سال قبل
0

خوبه

برای پاسخ کلیک کنید