انشا حس و حال آهنگ سرود ملی صفحه 53 کتاب نگارش هشتم

نویسنده

حامی مظلومان هستیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یا تروریست

محدثه

خیلی ممنون عالی بود

محمد جواد جمشیدی

سرود ملی ایران بهترین شعر زندگی❤❤❤❤

پارسا

من از تمامی انشا راضی هستم.

بنیامین

انشاء خوبی بود

انشا صفحه ۵۳ کتاب نگارش دوازدهم درباره درمورد حس و حال آهنگ سرود ملی پایه کلاس شنیدن صدا های زیر چه حس و حالی به شما میدهد ؟ یکی را انتخاب کنید و حس و حال خود را درباره آن بیان کنید با موضوع مقدمه بدنه نتیجه از سایت نکس لود دریافت کنید.

انشا آهنگ سرود ملی نگارش هشتم

انشا درمورد اهنگ سرود ملی پایه هشتم

در این پست قصد داریم که برای شما عزیزان درباره ی در مورد با موضوع آهنگ سرود ملی و احساساتم نسبت به این آهنگ انشایی بنویسید انشا درمورد آهنگ سرود ملی بسیار جالب می باشد که در صفحه ۵۳ کتاب نگارش هشتم از دانش آموزان خواسته شده است ولی متاسفانه نتوانستیم این انشا را برای شما پیدا کنیم به زودی این انشا را پیدا خواهیم کرد و در همین پست قرار خواهیم داد سایت نکس لود همراه باشید.

انشا آهنگ سرود ملی نگارش هشتم مقدمه بدنه نتیجه

مقدمه : چه اتفاقی افتاد؟ تا چندلحظه پیش همه جا شلوغ بود. چرا یک مرتبه همه ساکت شدند؟ چرا همه انقدر مغرورانه ایستاده اند؟ چرا دست شان را روی سینه شان قرار داده اند؟ چه چیزی را زمزمه می کنند؟ این چه موسیقی است که در حال پخش است؟ بله این سرود ملی است.

بدنه : سرود ملی را همه می شناسیم و بدون اغراق همه حفظ هستیم. دانش آموزان پیش از رفتن به کلاس درس آنرا هم خوانی میکنندو برخی شبکه های تلویزیون قبل از شروع برنامه هاشان آنرا پخش میکنند. با شنیدن سرود ملی به یاد بزرگی ها می افتم. به یاد انسان های بزرگی که بزرگی کردند و به تاریخ پیوستند. همۀ انسان های آزاده! از کوروش کبیر گرفته تا ستار خان و باقر خان و شهدای جنگ تحمیلی ، شهدای داانشمند ، شهدای ترور و شهدای مدافع حرم! به یاد تمام موشک های آمریکایی و اروپایی که اسیر هوش نخبگان ایرانی شدند. به یاد تمام موشک ها واسلحه هایی که با عرق ریختن توسط دانشمندان مان ساخته شدند. به یاد تمام تکنولوژی هایی که با خون شهیدان مان کار میکنند. به یاد اشک های آرمیتا که مزار شهید احمدی روشن را شست وشو دادند. به یاد کُرد های داعش کش! به یاد ایران می افتم! به یاد ایرانی!
لبخند ها ، غصه ها ، اشک ها و شادی و درد ما ایرانی ها همه یک منشا دارد و آن منشا وطن است. ایران است . ایرانی که خشت هایش با خون شهدا ساخته شد. ایرانی که روح آن دین آن است و دین آن از باور مردم خدا پرستش سرچشمه میگیرد. وقتی سرود ملی را میشنوم به این فکر میکنم خدا چقدر ما ایرانی ها را دوست دارد ما افتخار میکنیم که حامی مظلومان هستیم و ظالم کش هستیم و نه مظلوم کش!

نتیجه : سرود ملی یعنی غرور من! یعنی صحبت های وطن من! سرودملی می گوید: برای آیندۀ ایران بجنگ! خدایی که با توست همان خدای طوفان شن در طبس است! همان خدایی است که در جنگ تحمیلی ما بودیم و او و سایر جهانیان همه!

جواب بچه ها در نظرات پایین سایت

پریچهر : موسیقی می تواند احساس شادی، غم، غرور یا دیگر احساسات را به انسان منتقل کند، از این رو برای بیان احساسات یک ملت ما از شعر و موسیقی استفاده می کنیم.
جمهوری اسلامی ایران، وطن عزیز ما نیز سرود ملی زیبایی دارد که همه از شنیدن آن احساس غرور می کنیم، ما در کودکی و دوران پیش از مدرسه، آن را از طریق رادیو و تلویزیون می شنویم و زمانی که پا به مدرسه گذاشتیم خواندن آن را یاد می گیرم.
سرود ملی ایران یعنی اتحاد اقوام مختلف، زیرا ایران کشوری دارای قوم های مختلف با زبان ها و لهجه های گوناگون می باشد که همگی در کنار یک دیگر، زیر یک پرچم گرد هم آمده اند.
سرود ملی در من حس وطن پرستی را صد چندان می کند و به یادم می آورد که به ارزش ها و قوانین کشورم احترام بگذارم و در راه پیشرفت و توسعه ی آن تلاش کنم.

پریچهر : امروزه هر کشوری دارای آهنگ رسمی و ملی خودش می باشد که در متن آن آهنگ از سختی ها و یا شکوفایی های بزرگ و یا از رهبر آن سرزمین سخن به میان آمده است .
آهنگ سرود ملی در ایران در ابتدای صبح درون مدرسه ها یا در ورزشگاه ها قبل از شروع بازی و در درون جشنواره های کوچک و بزرگ گاهی باکلام و گاهی به صورت بی کلام پخش می شود و افراد به احترام آن و کشورشان از جای خود بر می خیزند .
آهنگ سرود ملی مطمنا یکی از آهنگ هایی است که مردم هر کشور بسیار به آن علاقه مندند و با اجرای آن مردم به ذوق و وجد می آیند و به داشتن چنین کشوری که خودشان آن را ساخته اند و خواسته اند مثل مردم ایران به آن می بالند
کشور هر کس عشق و دین او بوده و سرود آن روحی تازه به جانش می دمد.
هنگامی که صدای آهنگ سرود ملی به گوش هر فردی می رسد در درون فرد باید نوعی احساس غرور و اقتدار بوجود بیاید و به کشور خود افتخار کند که چنین پیشرفتها و دستاورد های بدست آورده است و خود آن فرد نیز باید به گونه ی عمل کند که در آینده بتواند برای کشورش مهم و کار آمد باشد و بتواند کشورش را برای آینده ای هرچه بهتر سوق دهد .
هر کشوری دارای سرود ملی خاص خود مطابق با دستاورد های خود است و سرود ملی هر کشور به زبان خود آن کشور می باشد که مردم هر سرزمین بسیار به آن علاقه نشان می دهند .

پریچهر : شعر سرود ملی به ما می گوید که کشورمان از گذشته تا امروز چه راه سختی داشته است تا قدرتمند و آزاد باشد و استقلال و آزادی کشورمان به خاطر امام و شهیدان انقلاب است و این راه همین طور ادامه دارد.
حس و حال قدرت و افتخار، اقتدار و پایداری را در دل ها به وجد آورده و سدی محکم بر نا امیدی و غمگینی ها می شود، غرور را به دل بازگردانده و توانایی انجام هر کاری را در انسان می گذارد.
این سرود یکپارچگی و وحدت ملت را بیان می کند و در رگ و پی ملت ریشه دوانده است و مانند وطن با ارزش و مقدس است و پیام آور نور و رهایی از بند جهل و ظلمت است.
با آغاز و رفتن کلمه به کلمه آن به گوش ها، حس و حال تازه ای به قلب ها وارد شده و روزنه امید پیش رو گشوده می شود.
ما سرود ملی کشورمان را گرامی می داریم، به عنوان کلامی مقدس که حاکی از قدرت انقلاب اسلامی و رشادت امام و شهدای انقلاب دارد.
سرود ملی به همه ما یادآوری می کند تا تلاش کنیم که استقلال کشورمان روز به روز بیشتر شود، تا ایران عزیزمان بی نیاز از کشورهایی باشد که عمری در صدد سلطه بر آن هستند و ما با خواندن این آهنگ پر شور با خود عهد می بندیم همیشه حافظ مرزهای آن باشیم.

پریچهر : در تمام مواقع، در آغاز و پایان ها،‌ موفقیت ها و شکست ها، پخش شده و حسی تازه در جان می دمد.
نمی دانم، شاید اگر سرود ملی باقی کشور ها را متوجه میشدم برایم جذاب به نظر می رسیدند، اما هیچ کدام به زیبایی و اقتدار سرود کشور خودم نیست.
با اولین سر زد از افق و آخرین جمهوری اسلامی ایران، حس غرور و اقتدار در جانم تازه شده و همه چیز برایم آسان و موفقیت آمیز به نظر می رسد.
در موفقیت ها، با آغاز این سرود و بر دوش گذاشتن پرچم کشورم، بر همچین قدرت و اقتداری افتخار کرده و او را بزرگ ترین عامل موفقیت خود می دانم، کشور من، همان کشوری است که حتی سرودش اشک هارا در چشم جمع کرده و دست ها را بر سینه میگذارد و کسی نیست که با شنیدنش از جای پا نشده و به احترامش چند دقیقه غرور را در چشمانش گذاشته و هیچ مانعی برای موفقیت خود نمی بیند.
برخی ها،‌ در حین مسابقات بزرگ، برای همین سرود و غروری است که در برد مهمانشان شده و به گوششان می رسد و میخواهند هرآنکس که آنجاست و حریفش است، از این سرود به لرز آمده و ترس تمام وجودش را فرا بگیرد.

پریچهر : مقدمه : تمام افتخار و اقتدار وطنم ، در این آهنگ خلاصه شده است که حس آرامشش ، گوشم را نوازش میکند.
بدنه : در اوج ناامیدی و اوج امید ها ، شنیدن این سرود و آهنگ ،‌ حس غرور را در من تازه کرده و دفاع از وطنم را برایم واجب و واجب تر از هرچیز میکند .
در چند ریتم و ملودی ، دنیایی توانایی و امید جای گرفته است که چون آب روانی ناامیدی و باخت هارا شسته و انسان را به برخواستن و شروعی تازه دعوت میکند .
آهنگی که حتی هفت صب در اوج بی حالی بر صف مدرسه ،دست هارا به سینه رسانده و رشادت و قدرت را بر چهره ها نقاشی میکند ،‌آهنگی به برادری و برابری ما را ثابت کرده و به بقیه نشان میدهد که ما همگی برابر بوده و در هیچ چیز از برادرانمان احساس بلندمرتبگی نمیکنیم .
آهنگی که نشان میدهد چونان کوهی محکم و استوار پشت یکدیگر ایستاده و تا قطره آخر خونمان ، جز برای وطن و آزادی آن نبوده و مشکی از خاکش را نیز در دست دشمن جای نمیدهیم .
نتیجه :‌ما همگی برابر بوده و بر سختی ها ، هم دیگر را رها نمیکنیم ، ما ملت ایران بوده و به ایرانی بودن خود افتخار می کنیم .

مهدی : صد در صد، تمام مردم ایران سرود ملی ایران رو بلد هستند ولی مطمئنا یه تعداد معدودی هستند که جزئیات و فلسفه وجودی این سرود رو میدونند. من فکر میکنم که برای ما ایرانی ها لازم هست که این سرود رو به خوبی درک کنیم. در میان نماد گرافیکی پرچم و نماد سازه ای تاریخی خاص یک کشور و نماد موسیقی هر ملت یعنی “سرود ملی”، مورد اخیر گزینه ای است که به دلایلی کمتر مورد توجه قرار گرفته است. از مهمترین دلایل این قضیه، یکی کم اهمیت بودن جایگاه خود موسیقی در ایران است. سر زد از افق مهر خاوران فروغ دیده ی حق باوران افق در حقیقت مرز بین زمین و آسمان در دوردست ترین نقاط مغلوب حس بینایی انسانها است. افق همان منظری است که نگاه همه ی امیدواران به آن دوخته شده و اولین پیام آور نور و رهایی از بند ظلمت و جهل می باشد. اما مهر خاوران، خورشید مشرق، یا خورشید در حال برخاستن است. انشا درباره صدای سرود ملی در حالی که مهر هم در آیین های کهن ایرانی و در کیش مهر، و نیز در آیین زردشتی، نشان مقدس زندگی و نور و دانایی است. از طرفی مهر را می توان علاقه ی قلبی و محبت نیز تعبیر کرد. در خط سوم نیز به تهنیت و بزرگداشت “مهر خاوران”، به عنوان “نور و فروغ دیده و نگاه و چشم حق باوران” که همانا قوم آریایی است می پردازد و مهر را نور چشم یگانه ملیتی می داند که در تمام طول تاریخ، یکتا پرست و تابع و پیرو حق و حقیقت بوده اند، و سر زدن و طلوع مهر پاک، نشانه ای مقدس برای این این ملت حق باور می باشد. بهمن فر ایمان ماست اما از اینجا به بعد، شاهد کلامی مستقیم و یک لایه هستیم که حتی به مدد کلمه ی پر معنایی مانند “فــرّ” با سابقه ی ذهنی و تصویر حک شده ی آن در ذهن ما ایرانی ها، باز نتوانسته از عهده ی وظیفه ی خود برآید و با اینکه این بند، در اوج این اثر چه از دید متنی و چه از نظر موسیقایی قرار دارد، توجه خواننده و شنونده ی سرود را جلب نمی کند. در حالیکه این تناقض در سه کلمه ی کلیدی “بهمن” به یاد آور پیروزی انقلاب اسلامی و “فر” با سابقه ی خاص خود در استعمال میان حکومت های پادشاهی از زمان فردوسی تا حال و “ایمان” به عنوان حالتی درونی و فردی و بیرون از هر دوی این مقولات، ترکیبی نامتوازن ایجاد کرده و اگر منظور خالق این بند، کنایه و طعنه زدن بوده باشد، در آن نیز ناموفق و ناکام بوده است. انشا درباره صدای سرود ملی شهیدان پیجیده در گوش زمان فریادشان در این بند نیز منظور از مخاطب قرار دادن شهیدان، مروری بر تاریخ انقلاب و بعد از آن یعنی جنگ تحمیلی بوده است که باز هم کلام مستقیم و یک لایه به شدت بی رمق در ایجاد هر گونه حس حماسی یا میهنی نشان می دهد. پاینده مانی و جاودان جمهوری اسلامی ایران در انتها نیز مانند تمامی سرودهای ملی، آرزوی پایندگی برای میهن و سرزمین عزیز ایران، پایان بخش این سرود است.

میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
فرشته 2 سال قبل
1

الکی باوقت مردم بازی نکنید انشا گذاشتید پس کو؟

1
رومیکس 2 سال قبل

بیا توی کانال گذاشتیم

1
نات 2 سال قبل

ینی چی پ چرا اینجوری میکنین

امین 2 سال قبل
2

یه مشت بیکارن مسخره مون کردند😐

-2
نات 2 سال قبل

اره ب خدا الان من چیکار کنم هیییییی:'(

1
روشن 2 سال قبل

من که انشا رو دارم می بینم حتما مشکلی برای گوشیتون پیش آمده درستش کنید حتما میاد خیلی خوبیه بازم ازتون تشکر می کنم ❤️❤️❤️

Zeinab 2 سال قبل
0

میشه دقیقا بگی کجاست

N@E@H 2 سال قبل
0

مسخره کردین مارو مطلب نداری سایت نزن

1
رومیکس 2 سال قبل

عزیز دل مطلب میزنیم تا توی نظرات کمکمون کنیم تا سریعتر این موضوع رو پیدا کنیمبهتر از نزدن مطلب هستششما وارد این کانال بشید شاید نتیجه داد @NoDars

رومیکس 2 سال قبل
-1

وارد کانال شو احتمالا هست

رومیکس 2 سال قبل
0

عزیزم نتونستیم پیدا کنیم متاسفانهشما برید داخل این کانال @NoDars توی اطلاعات گروه لینک گروه هست واردش بشیناونجا میتونید درخواست انشا رو بکنین

مهسا 2 سال قبل
-1

واااپس این انشاروکی خورده چرانیستش

الناز 2 سال قبل
1

سلام بچه ها از این مطلب چطور استفاده کنم کسی تونست از این مطلب استفاده کنه ؟ لطفا راهنماییم کنید

سارا. ص 2 سال قبل
0

وااااا مسخره هاواقعاکه این چه طرزشه پ انشاکو؟؟؟

سارا. ص 2 سال قبل
2

پ کوش کجاس؟؟به ماهم بگوببینیمش

ناشناس 2 سال قبل
3

سلام انشاء تون جالب نیست

ناشناس 2 سال قبل
1

این چیه دای 😩😩

زهرا 2 سال قبل
0

خوب دنیای بیب بیب لابد بده که میگن دیگه

LM 2 سال قبل
2

کسی ک میگی تقصیر شماست ک تقلب کنید خودت چرا اومدی پ؟

بنیامین 2 سال قبل
3

انشاء خوبی بود

نویسنده 2 سال قبل
9

حامی مظلومان هستیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یا تروریست

پارسا 2 سال قبل
2

ن از تمامی انشا رای هستم.

پارسا 2 سال قبل
3

من از تمامی انشا راضی هستم.

روشن 2 سال قبل
-2

ممنونم عالی بود

محمد جواد جمشیدی 2 سال قبل
8

سرود ملی ایران بهترین شعر زندگی❤❤❤❤

Hani 2 سال قبل
1

دیوونه ای خو تو بالارو نگاه نکردی زده انشا پایه هشتم بعدا تو میخوای واسه پنجم باشه؟خو معلومه انشا هشتم برای پنجما قابل درک نیست

محدثه 2 سال قبل
8

خیلی ممنون عالی بود

نویسنده 2 سال قبل
0

برو بمیر

برای پاسخ کلیک کنید