معایب اقتصاد متکی به خام فروشی نفت تحقیق صفحه 72 آمادگی دفاعی دهم

جواب فعالیت صفحه ۷۲ کتاب آمادگی دفاعی پایه دهم معایب اقتصاد متکی به خام فروشی نفت تحقیق از سایت نکس لود دریافت کنید.

جواب بچه ها در نظرات پایین سایت

مهدی : افزایش فروش نفت خام، باعث افزایش وابستگی حقیقی بودجه کشور به نفت می شود.
طبیعی است که وقتی بودجه کشور عمدتا به نفت وابسته باشد، همواره نگران نوسانات قیمت یا تحریم های جدید مبنی بر نخریدن نفت از سوی دیگر کشورها یا کارشکنی در بازگشت پول فروش نفت باشیم.
کارشکنی های دشمنان ما و در صدر آنها آمریکا و سعودی ها و جنگ نفتی که با روش های گوناگون مانند افزایش تولید نفت شل و یا افزایش بی سابقه تولید نفت عربستان به بیش از پ1ک1پ1ک0 میلیون بشکه در روز انجام شد هم نشانه های دیگری از متزلزل بودن تکیه بر فروش نفت است.
تجربه چهار سال اخیر و کاهش قیمت جهانی نفت تا کانال پ1ک3پ1ک0 دلار نشان داده که نمی توان به هیچ عنوان چشم امیدی به دلارهای نفتی داشت. این موضوع زمانی مهم تر جلوه می کند که بدانیم، بسیاری از کشورها با فشار مستقیم یا توطه غیرمستقیم این کشور، خرید نفت از کشورمان را تحریم می کنند و از سوی دیگر مسدود کردن چرخه دلار- به عنوان ارز جهانروای مبادلات نفتی- کاملا تحت اشراف آمریکایی هاست.دقیقا همین موضوع هم باعث شده توافقنامه هسته ای موسوم به برجام، که با عمل ایران به همه تعهداتش رسمیت یافت، با این قبیل کارشکنی های آمریکا به یک توافقنامه بی فایده برای ما بدل شده به طوری که خود مسولان دولت هم به آثار تقریبا هیچ آن واقفند.

میخواهید جواب یا ادامه مطلب را ببینید ؟
ناشناس 2 سال قبل
-2

بله

امیرسامان 2 سال قبل
1

بسیار مفید و کامل

1
کاملی 2 سال قبل

👌👌👌👌

نویسنده 2 سال قبل
0

س

برای پاسخ کلیک کنید